Optimistične napovedi za mehiški avtomobilski sektor

četrtek, 03. november 2022
 

V septembru se je mehiški izvoz vozil povečal za 33 %

Mehiški izvoz vozil se je septembra 2022 medletno povečal za 33 %, a je kljub temu še vedno pod ravnmi pred pandemijo.

Višji izvoz v avgustu in septembru bo verjetno le začasen. EIU napoveduje, da se bo hitrost rasti izvoza vozil upočasnila že v Q4 2022 in še dodatno oslabela leta 2023 ob poslabšanju kratkoročnih obetov za rast v ZDA, ki so največji mehiški izvozni trg za vozila. Kljub temu ostajajo srednje- do dolgoročni obeti sektorja dobri.
 

Slabši kratkoročni obeti

Avtomobilski sektor predstavlja približno 4 % mehiškega BDP in zaposluje skoraj 1 milijon delavcev.
 
V prihodnjih četrtletjih bo imel sektor težave zaradi manjšega povpraševanja iz ZDA, kamor Mehika izvozi približno tri četrtine od približno 3 mio izvoženih vozil letno.
 
Šibkejše povpraševanje v ZDA po osebnih in gospodarskih vozilih bo vplivalo na gospodarsko dejavnost v Mehiki, saj so njeni poslovni cikli tesno povezani s tistimi v ZDA.
 
EIU napoveduje, da bo gospodarska upočasnitev v ZDA leta 2023, ki bo podprta z nadaljnjim zmanjševanjem ameriške potrošniške porabe za blago, vključno z vozili, vplivala na že tako počasno gospodarsko rast Mehike prihodnje leto.
 
Povečanje izvoza lahkih vozil v septembru je verjetno le začasno povečanje, ki delno odraža ublažitev težav v dobavni verigi, ki so pestile sektor leta 2021.
 
Zaradi napovedane šibkejše rasti izvoza vozil v Q4 2022 in v letu 2023 se bo posledično povečala brezposelnost v mehiškem avtomobilskem sektorju, saj bodo podjetja zmanjšala proizvodnjo, da bi se prilagodila manjšemu zunanjemu povpraševanju. 
 

Optimistične srednjeročne in dolgoročne napovedi 

Bolj optimistični pa so srednje in dolgoročni obeti mehiškega avtomobilskega sektorja. Ta bo ostal odprt za tuje vlagatelje, saj si predsednik Andrés Manuel López Obrador ne prizadeva za prevlado države v tem sektorju.

Poleg tega obstajajo priložnosti za povečanje mehiške proizvodnje polprevodniških čipov in proizvodnih zmogljivosti električnih vozil, namenjenih krepitvi severnoameriških dobavnih verig.

V Q3 2022 je bilo v Mehiki precej novih naložb v sektorjih EV, dobavne verige EV in komponent. Te naložbe so v veliki meri posledica sprejetja predloga zakona o zmanjševanju inflacije, ki ga je avgusta 2022 sprejela vlada ZDA.

Zakon vključuje stroge kritične zahteve glede kovinskih in baterijskih komponent. 

Prva je zahteva, da mora biti 50 % komponent v baterijah EV proizvedenih ali sestavljenih v Severni Ameriki, ki začne veljati leta 2023.

Druga je politika o kritičnih kovinah, ki zahteva, da se 40 % kovin, vključenih v baterije EV, ekstrahira ali predela v Severni Ameriki ali v državi, s katero imajo ZDA sklenjen sporazum o prosti trgovini ( FTA). 

Mehika je zdaj vključena kot del severnoameriške regije. Posledično številni tuji proizvajalci, povezani z EV, širijo obstoječe lokacije v Mehiki ali gradijo nove tovarne, da bi zagotovili, da bodo EV upravičena do davčnih dobropisov. V Q3 2022 je na primer tajvanski proizvajalec komponent za EV Quanta Computers preselil proizvodnjo iz Šanghaja in Tajvana v Mehiko, da bi zagotovil, da so njegova EV upravičena do davčne olajšave. 

Tudi v prihodnjih mesecih in letih lahko pričakujemo porast naložb, povezanih s proizvodnjo EV.



Viri: Factivca, Economist Intelligence Unit, Fitch Solutions


 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Mehiška avtomobilska industrija

Svetovne naložbe v EV bodo do leta 2030 dosegle 1,2 trln USD



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: