Razcvet potovanj v obdobju po pandemiji se bliža koncu

torek, 07. maj 2024
 

Številni sektorji v potovalni industriji že beležijo upad prihodkov

Po 2 letih konjunkture so se letalske vozovnice in hotelske namestitve prvič pocenile. To razveseljuje dopustnike, a bo močno prizadelo letalske družbe, ki so načrtovale povečevanje dobička.

Nemška letalska družba Lufthansa je ob predstavitvi poslovnih rezultatov za Q1 2024 povedala, da je število rezervacij letos za 16 % višje kot v rekordnem prejšnjem letu. Poleg tega je Lufthansa po dolgo trajajočih stavkah končno pripravila nove kolektivne pogodbe za skoraj vse poklicne skupine. A ne glede na to, kako dobre so rezervacije, natančnejša analiza kaže, da se razcvet potovanj v obdobju po pandemiji Covid-19 bliža koncu.

Po 2 letih nenehnih rekordnih cenah vozovnic največji evropski letalski prevoznik Lufthansa beleži povprečni padec prihodkov za okoli 3 %, medtem ko stroški rastejo z enako hitrostjo.

A Lufthansa še zdaleč ni edina v potovalni industriji s to težavo.
  • Cene najema avtomobilov padajo že več kot leto dni.
  • Air France-KLM je prejšnji teden prav tako poročal o začetku upadanja ključnih kazalcev.
  • Letalski prevozniki iz ZDA in Air New Zealand prav tako popravljajo svoje napovedi navzdol.
  • Glede na tržno analizo STS hotelom od konca velikonočnih praznikov po vsem svetu upada prihodek na sobo. Izjema je le Nemčija, kjer so hotelirska podjetja, kot sta Marriott ali Accor, v Q1 2024 beležila nekoliko višje prihodke kot spomladi 2023.
Padec cen je odgovoren le za manjši del upada prihodkov. Bolj zaskrbljujoče je, da vse več letalskih sedežev in postelj ostaja praznih. Analitiki iz investicijske banke JP Morgan sklepajo, da je vse več strank pozornih na ceno zaradi slabe gospodarske situacije in naraščajočih življenjskih stroškov. Zato si raje rezervirajo cenejša ali krajša potovanja, ali pa se jim popolnoma odpovejo. 
 

Končano je obdobje razcveta potovanj, ki je sledilo omejitvenim ukrepom v času pandemije 

V času po pandemiji Covid-19 so bili popotniki pripravljeni plačati občutno višje cene, ker so med omejitvenimi ukrepi prihranili veliko denarja.

Potovalnim podjetjem so takrat pomagale tudi težave njihovih dobaviteljev. Največja proizvajalca letal Airbus in Boeing sta zaradi tehničnih napak ali zaradi nezmožnosti dobave dobaviteljev uspela dobaviti manj letal, kot so jih načrtovale letalske družbe.

Hkrati so nepremičninski investitorji v času pandemije prenehali graditi nove hiše, zaprla pa so se tudi številna nedonosna podjetja.

Tako je bila na obeh področjih ponudba manjša od povpraševanja.
To pa je pomenilo, da so lahko letalske družbe in hoteli dosegli najvišje cene. Pri Lufthansi so lani zmogljivosti povečali za 15 %, zaslužek pa se je povečal za 76 %.
 

Nova realnost

Donosni časi turistične industrije po pandemiji so mimo.

Število novih hotelov ponovno narašča, saj zaradi rasti cen vse več investitorjev verjame v namestitveno dejavnost in gradi nove namestitvene kapacitete.

Letalski prevozniki umikajo številna razgrajena stara letala, kot je super jumbo airbus A380, najemajo letala v velikem obsegu in nameščajo več sedežev v obstoječa letala.

Po zadnjih statistikah Mednarodnega letalskega združenja IATA imajo evropske letalske družbe za dobrih 10 % večjo zmogljivost kot leto prej, v svetovnem merilu pa skoraj 14 %. Največja rast zmogljivosti je zabeležena na dolgih poteh čez Atlantik in predvsem proti Aziji. Tveganje prevelike ponudbe in s tem padajočih donosov je tukaj še posebej veliko. To še posebej lahko prizadene skupino Lufthansa, saj tam trenutno zasluži največ denarja.

Lufthansa predvideva, da bodo povprečni prihodki ostali pod pritiskom. Boeing in Airbus bosta povečala proizvodnjo. Poleg tega bodo vsa tista letala, ki so trenutno prizemljena, ponovno v uporabi do naslednjega poletja, ker je treba obnoviti motorje.

Letalske družbe trenutno ne morejo ponuditi padajočih ali celo stabilnih cen, saj se spopadajo z naraščajočimi stroški.

Vse letalske družbe morajo tudi veliko vlagati. Glede na naraščajoče okoljske predpise potrebujejo denar za trajnostno proizvedeno gorivo in nova, varčna letala. Poleg tega se povečujejo bolj ali manj državno določene takse za zračni promet, kontrolorje zračnega prometa in varnostne preglede na letališčih. Od prihodnjega leta naprej bodo takse verjetno v povprečju za 40 % višje kot pred pandemijo in bodo skupaj pogosto predstavljale polovico cene letalske vozovnice.

Nenazadnje rastejo tudi stroški goriva in po kolektivnih pogodbah določeni izdatki za osebje.

V Lufthansi menijo, da takšne finančne obremenitve nobeno podjetje v panogi ne more zlahka nadomestiti, zato v skupini že napovedujejo varčevalni program in hkrati tudi povečanje produktivnosti, kar bo prizadelo zaposlene, predvsem tiste v upravi, saj bodo kmalu opravljali enak obseg dela kot leta 2019 pred pandemijo, a s petino manj ljudi.

 

Viri: Factiva, Wirtschafts Woche

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju potovalnega turizma

Globalni trendi na področju transporta in logistike

Trendi potovanj za leto 2024
 
Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: