Regija CEE ponuja vrsto priložnosti za e-trgovino

torek, 19. avgust 2025


Regija Srednje in Vzhodne Evrope (CEE) je zelo privlačen trg e-trgovine, predvsem zaradi visoke potrošnje in naraščajoče ravni digitalnih plačil.

Regija predstavlja manjša tveganja v primerjavi z nekaterimi drugimi regijami, kot sta regija MENA (Bližnji vzhod in Severna Afrika) ter Latinska Amerika, saj ima ugodnejše regulativno okolje.

Poljska, Češka in Hrvaška so med najbolj perspektivnimi trgi e-trgovine v CEE. 

 

Glavne regionalne značilnosti ter indeks tveganja/donosa zrelosti e-trgovine (2025)

Ameriška analitska in bonitetna hiša Fitch je za leto 2025 pripravila indeks tveganja/donosa zrelosti e-trgovine (RRI). Indeks RRI temelji na podlagi različnih kazalnikov, kot so internetna povezljivost, digitalna plačila, poraba in napovedi porabe gospodinjstev za spletno trgovino, število premožnih posameznikov, demografija in podobno.

Glede na indeks zrelosti e-trgovine RRI je CEE regija v letu 2025 3. najprivlačnejša regija s povprečno oceno trga 51,1 od 100.
Na 1. in 2. mestu sta Severna Amerika (32,2 od 100) in Azija (45,4 od 100). Regiji CEE tesno sledi regija MENA (Bližnji Vzhod in Afrika) s povprečno oceno 51,8 od 100.

Regija CEE ponuja edinstvene priložnosti za rast e-trgovine zaradi specifičnih regionalnih prednosti, kot so:
 
  • naraščajoča potrošnja v regiji
  • integracija digitalnih plačilnih sistemov
  • visoke napovedi potrošnikov glede povprečne rasti realne porabe gospodinjstev v naslednjih 5 letih
  • dobra internetna povezljivost
  • veliko število premožnih prebivalcev.

Vsi ti dejavniki kažejo na številne priložnosti za podjetja, ki želijo vstopiti na te trge ali se na njih razširiti.
 

Češka in Poljska sta med najbolj perspektivnimi trgi e-trgovine v CEE regiji

Češka in Poljska sta glede na indeks RRI za leto 2025 na 2. in 3. mestu najbolj perspektivnih trgov e-trgovine v CEE regiji, medtem ko se v svetovnem merilu uvrščata na 25. oziroma 30. mesto od 75 trgov po vsem svetu.

Oba trga v veliki meri prekašata regionalna in globalna povprečja.

Še posebej dobro se obe državi uvrščata pri kazalnikih digitalnih plačil in privlačnega regulativnega okolja.

Poraba čeških gospodinjstev prek trga e-trgovine je za leto 2025 ocenjena na 10,7 mlrd USD (9,88 mlrd EUR), poraba poljskih gospodinjstev pa na 43,7 mlrd USD (40,37 mlrd EUR).
Češki trg e-trgovine naj bi v prihodnjih letih znatno rasel. V obdobju 2025-2029 naj bi se poraba čeških gospodinjstev prek e-trgovine povečevala po 9,9 % povprečni letni stopnji. Po napovedih se bo poraba čeških gospodinjstev prek e-trgovine v prihodnjih 5 letih skoraj podvojila, z napovedanih 10,7 mlrd USD (9,88 mlrd EUR) v letu 2025 na 16,8 mlrd USD (15,52 mlrd EUR) do leta 2029. To kaže na zrelo potrošniško tržno okolje.

Poljski sektor e-trgovine se prav tako opazno širi. V obdobju 2025-2029 naj bi rasel po 9,2 % povprečni letni stopnji ter v letu 2029 dosegel vrednost 64,2 mlrd USD (59,31 mlrd EUR).
Rast spodbujajo preference potrošnikov glede udobja spletnega nakupovanja, široka uporaba digitalnih plačilnih metod in prednost lokalnih platform (npr. Allegro na Poljskem).

Stopnje rasti porabe prek e-trgovine kažejo, da bo trg še naprej dozoreval, pri čemer bo imel koristi od obstoječe digitalne infrastrukture, potrošniških navad, ki so se oblikovale med pandemijo, ter postopnega prilagajanja predpisom EU, ki spodbujajo varno in konkurenčno okolje spletne trgovine.
 

Hrvaški trg e-trgovine ima zaradi internetne povezljivosti in mlade demografske skupine, velik tržni potencial

Hrvaška je v indeksu zrelosti e-trgovine v letu 2025 dosegla skromno oceno 47,7 od 100, kar je tik pod svetovnim povprečjem in povprečjem CEE regije.

Hrvaški trg se ponaša z najmočnejšim rezultatom internetne povezljivosti v CEE regiji in 2. najboljšim na svetu od 75 trgov, kar kaže na pomemben potencial hrvaškega trga za e-trgovino.

Relativno mlada demografska skupina, kjer 23,2 % prebivalstva (ali 0,9 mio državljanov) spada v starostno skupino mladih odraslih (20–39 let), povečuje potencial za e-trgovino, saj ta starostna skupina pomembno prispeva k rasti potrošniškega trga in je bolj nagnjena k sprejemanju tehnološko naprednejših rešitev.

Hrvaška je privlačen potrošniški trg z visokim deležem premožnih potrošnikov. Do leta 2029 bo več kot četrtina gospodinjstev (26,5 % oziroma 366.600 gospodinjstev) spadala v najvišje dohodkovne razrede (z zaslužkom več kot 50.000 USD ali 46.193 EUR).

Trg ima tudi nizka kratkoročna ekonomska in politična tveganja, kar kaže na stabilno okolje za operaterje e-trgovine.
 

Kazalnik zrelosti e-trgovine (RRI) za ključne trge v CEE regiji

Država Indeks zrelosti Regionalna uvrstitev Globalna uvrstitev
Izrael 32,8 1 17
Češka 39,7 2 25
Poljska 42,0 3 30
Hrvaška 47,7 4 35
Latvija 48,7 5 36
Estonija 48,9 6 37
Slovenija 49,8 7 39
Bolgarija 50,4 8 40
Madžarska 51,2 9 42
Turčija 51,5 10 43
Romunija 52,0 11 45
Litva 53,6 12 48
Slovaška 55,5 13 51
Kazahstan 56,1 14 52
Ukrajina 68,3 15 67
Belorusija 69,2 16 68
 
  • CEE povprečje indeksa: 47,7
  • Globalno povprečje indeksa: 50,0

Viri:
  • Factiva
  • Weekly Emerging Markets Monitor
  • Fitch Solutions
 
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Poslovno okolje Poljske

Poslovno okolje Češke

Poslovno okolje Hrvaške



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: