Stellantis zaradi šibkega povpraševanja zmanjšuje delovanje v tovarni Fiat Torino

torek, 13. februar 2024
 

Tovarna Fiat v Torinu prizadeta zaradi neustreznega pristopa Italije do subvencij za EV

Stellantis bo ta in prihodnji mesec upočasnil delovanje v svoji tovarni Mirafiori v Torinu, kot odgovor na šibko tržno povpraševanje po svojih popolnoma električnih majhnih avtomobilih Fiat 500 in modelih Maserati.



Prekinitve proizvodnje bodo trajale do 30. marca. Tovarna Mirafiori bo, razen 12. februarja, ko bo tovarna popolnoma ustavljena, v tem obdobju delovala le v eni 8 urni izmeni namesto v dveh.

Proizvajalec Fiat Stellantis pa ima možnost, da popolnoma ustavi dejavnost v obratu, če se bo povpraševanje v prihodnjih tednih še zmanjšalo.

Iz družbe Stellantis so sporočili, da je bil Mirafiori, zgodovinski dom Fiata, med tovarnami, ki so bile najbolj prizadete zaradi dosedanjega neustreznega pristopa Italije do subvencij za EV.

Italijanski uradniki so od družbe Stellantis zahtevali, da obnovi proizvodnjo Fiata na 1 mio vozil na leto, družba pa je dejala, da mora Rim prispevati svoj delež k podpori povečane proizvodnje ter spodbuditi potrošnike k nakupu električnih vozil, znižati stroške energije in spodbuditi razvoj mreže za polnjenje električnih vozil.

V začetku tega meseca je Italija uvedla nove subvencije za nakup električnih avtomobilov, v vrednosti 950 mio EUR za leto 2024. V okviru te spodbude bodo subvencionirali nakupe popolnoma električnih avtomobilov do višine 13.750 EUR.
 

Stellantis postaja vse bolj francoski kot italijanski

Stellantis je 4. največji proizvajalec avtomobilov na svetu in je bil ustanovljen leta 2021 po združitvi italijansko-ameriškega podjetja Fiat Chrysler in francoske skupine Peugeot.

Vsa italijanska proizvodnja avtomobilov je povezana s Stellantisom.
 
A od ustanovitve leta 2021 postaja Stellantis bolj francoski kot italijanski. Francoska vlada ima v lasti 6,1-odstotni delež v Stellantisu prek holdinga BPI France, medtem ko se družina Peugeot prav tako ponaša s pomembnim deležem. BPI ima tudi svoje predstavnike v upravnem odboru, kar pa italijanska vlada nima.

Stellantis je leta 2023 izdelal 735.000 vozil v Franciji in 750.000 v Italiji.
 
Toda Stellantis je edini večji proizvajalec avtomobilov v Italiji, medtem ko se Francija prav tako lahko zanese na Renault in je podprta z bolj načrtovanimi prihodnjimi modeli EV.
 
Po podatkih AlixPartners je skupna proizvodnja avtomobilov v Italiji lani znašala približno 800.000 vozil, v primerjavi z 1,5 milijona enot v Franciji.

Popolnoma električni avtomobili so leta 2023 predstavljali le 4 % prodaje novih avtomobilov v Italiji, v Franciji pa skoraj 17 %.

Stellantis seli proizvodnjo cenejših vozil v nizkocenovne države, dražje modele pa odstopa Franciji ali Italiji.

Nezadovoljstvo Italije odraža vse večjo zavest, da ima le malo orodij za izkoriščanje Stellantisovih odločitev. Stellantis je globalna skupina, ki ne sprejema industrijskih odločitev na podlagi nacionalnih preferenc.

Stellantis in njegovi evropski konkurenti se zdaj soočajo z vse slabšim povpraševanjem po avtomobilih in vse močnejšo konkurenco, kar običajno pomeni nižje cene in težke izbire. Kitajski proizvajalci avtomobilov povečujejo dobavo električnih vozil, ki jih ponujajo po cenah, ki jim evropski proizvajalci niso kos, če želijo ustvariti dobiček.

Po podatkih lokalnega avtomobilskega lobija ANFIA, je v Italiji, ki je 3. največje gospodarstvo v EU, tudi 2. največja industrija avtomobilskih delov v Evropi.

Vendar je 40 % dobaviteljev specializiranih za tehnologijo motorjev z notranjim zgorevanjem in več kot 70 % jih je temu še vedno izpostavljenih.


Viri: Factiva, Reuters

 
Preberite še:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Avtomobilska industrija v letu 2023

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na italijanski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: