Toyota je na Češkem februarja ustavila proizvodnjo avtomobilov

četrtek, 09. februar 2023
 

Zaradi pomanjkanja čipov je Toyota ustavila proizvodnjo na Češkem in v kölnski avtomobilski tovarni

Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ), ki je ena od treh večjih avtomobilskih tovarn na Češkem, bo imela večino februarja ustavljeno proizvodnjo zaradi pomanjkanja polprevodniških komponent.

Toyota je zaradi pomanjkanja čipov prav tako ustavila proizvodnjo v kölnski avtomobilski tovarni v Nemčiji, kar ima ogromen vpliv na 200 dobaviteljskih podjetij, ki delujejo na Češkem in v drugih državah.

Kljub temu EIU napoveduje, da bo češki avtomobilski sektor še naprej okreval zaradi znatnih zaostankov pri odprtih naročilih, ter okrevanja poslovnega zaupanja.
 

Vzroki in posledice zaustavitve proizvodnje

Zaustavitev proizvodnje v TMMCZ kaže na nadaljnja kratkoročna tveganja dobavne verige, kljub temu, da je Kitajska opustila svojo strategijo ničelnega covida.

Tovarna TMMCZ, ki je v japonski lasti, je bila na Češkem odprta leta 2002 in zaposluje približno 3.200 ljudi v osrednjem mestu Kolin.
Leta 2022 je TMMC proizvedla 202.255 avtomobilov, kar je približno 17 % celotne proizvodnje osebnih avtomobilov na Češkem.
Združenje češke avtomobilske industrije navaja, da čeprav bodo zaposleni v TMMCZ kljub zaustavitvi proizvodnje ostali zaposleni, bo zaustavitev ogrozila različne industrijske panoge na začetku in koncu proizvodne verige.
Vendar pa bo negativni učinek nekoliko omilila relativno manjša velikost TMMCZ v primerjavi z drugimi večjimi tovarnami, ki jih upravljata Škoda (češka podružnica nemškega Volkswagna) in Hyundai (Južna Koreja). Obe tovarni sta se trenutno izognili pomanjkanju polprevodnikov in nadaljujeta z nespremenjenim delovanjem proizvodnje.


 

Rast češke avtomobilske industrije v letu 2022

Kljub temu češka avtomobilska industrija raste. Po obdobju občasnih zaustavitev proizvodnje v letu 2021, ki so bila posledica podobnih motenj v dobavni verigi, je obseg češke proizvodnje avtomobilov leta 2022 znašal približno 1,22 mio, kar je 12,2 % več kot leta 2021.
Rast proizvodnje je bila posledica velikega zaostanka naročil, ki je nastal v letu 2021, ko je pomanjkanje čipov zmanjšalo proizvodnjo, pa tudi povečanega povpraševanja.

Rast proizvodnje v letu 2023 bosta prav tako spodbudila sproščanje energetskih trgov in stabilizacija evropskega gospodarstva po izbruhu vojne v Ukrajini.

Kapaciteta češke avtomobilske proizvodnje še vedno ni polno zasedena. Obseg češke proizvodnje avtomobilov je leta 2018 dosegel rekord z 1,4 mio proizvedenih avtomobilov, trenutna proizvodnja pa je približno 85 % skupne zmogljivosti.

Nenehno pomanjkanje kritičnih delov je povzročilo dolge čakalne dobe za posamezne modele, ki se gibljejo med 6 in12 meseci.

Čeprav se bodo ozka grla dobavne verige nadaljevala tudi v letu 2023, so lokalni proizvajalci v Združenju češke avtomobilske industrije izrazili optimizem, da bodo letos presegli količine iz leta 2022.

Več o češki avtomobilski industriji je na voljo na tej povezavi
 

Napovedi EIU

Čeprav je za leto 2023 napovedano obdobje stagnacije, so obeti za češke avtomobilske proizvajalce stabilni. Po podatkih češkega statističnega urada, se je zaupanje v sektorju v januarju izboljšalo že drugi mesec zapored.

Tveganja 
  • Dolgotrajna zaustavitev proizvodnje lahko vpliva na tisoče dobaviteljev.
  • Upočasnitev naročil novih avtomobilov lahko oslabi proizvodnjo pozneje v letu 2023.
  • Evropska avtomobilska industrija lahko srednje- do dolgoročno postane manj konkurenčna.
 
Viri: Factiva, Economist Intelligence Unit, CTK - Czech News Agency
 
 

Preberite tudi:

 
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Priložnosti na češkem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: