Turčija je eden najbolj vročih hotelskih investicijskih trgov v Evropi
Turčija je privlačna destinacija za hotelske naložbe
Ker turizem v Turčiji dosega rekordne vrednosti, država postaja eden najbolj vročih hotelskih investicijskih trgov v Evropi.Pri tem sta prestolnica Istanbul in sredozemsko letoviško mesto Antalya glavni središči novih hotelskih projektov.
Po podatkih Lodging Econometrics so v Turčiji v Q4 2024 najavili rekordnih 130 novih hotelskih projektov z 19.038 novimi sobami. S tem se je Turčija uvrstila na 3. mesto v Evropi, za Združenim kraljestvom in Nemčijo.
V 4Q 2024 je bil Istanbul 2. največje mesto v Evropi glede novih objavljenih hotelskih projektov, takoj za Londonom. V turški trgovski in kulturni prestolnici so namreč v zadnjem četrtletju 2024 najavili 49 novih hotelskih projektov s 7.903 sobami.
Turčija je eden naših najhitreje rastočih evropskih turističnih trgov, ki ga poganja naraščajoče povpraševanje v segmentih luksuznega in množičnega turizma, predvsem v obmorskih letoviščih in v prestolnici.
Zaradi tega je država zelo privlačna destinacija za hotelske naložbe.
Istanbul, Antalya in Bodrum privabljajo največ tujih naložb v turizem, čeprav se naložbe širijo tudi na druge lokacije, od mest do obalnih lokacij, kot sta Izmir in Kapadokija.
Največji investitor v turški hotelirski sektor je hotelska veriga Accor
Turčija vse bolj postaja ključni trg za svetovne hotelske verige in francoski Accor pri tem ni izjema.V Turčiji je Accor prisoten s 15 blagovnimi znamkami in 80 hoteli po vsej državi.
Medtem ko se Turčija pripravlja, da bo do leta 2025 sprejela več kot 70 mio mednarodnih obiskovalcev, namerava Accor izkoristil nove priložnosti za rast na tem trgu.
Pri tem se Accor ne osredotoča samo na povečanje števila hotelov, ampak tudi na spodbujanje trajnostne rasti, gradnjo močnih partnerstev in ponujanje vrednosti tako gostom kot partnerjem.
Accorjevi načrti za leto 2025 vključujejo začetek 12 novih hotelskih projektov po vsej Turčiji. Ti novi projekti ne bodo le pritegnili mednarodnih obiskovalcev, ampak bodo ustvarili tudi nove zaposlitvene priložnosti in okrepili položaj Turčije kot vodilne svetovne turistične destinacije.

Leto 2024 je bilo za Turčijo najbolj uspešno turistično leto
Država je leta 2024 gostila 62,2 mio obiskovalcev, kar predstavlja 9,8 % medletno rast in 20,3 % povečanje v primerjavi z ravnmi pred pandemijo leta 2019.Prihodki od turizma so leta 2024 dosegli rekordno vrednost 56,4 mlrd EUR, kar predstavlja 8,3 % povečanje v primerjavi z letom 2023.
Evropa, Bližnji vzhod in Srednja Azija so bili v letu 2024 največji izvorni trgi Turčije. Visoko rast so pokazali tudi nekateri drugi izvorni trgi, kot so Kitajska (65,1 %), Indija (20, 7 %) in ZDA (8,1 %).
Poleg tradicionalnega turizma je Turčija lani zabeležila znatno rast tudi v specializiranih segmentih, vključno z luksuznimi potovanji, doživetji po meri, medicinskim turizmom in kulturnim raziskovanjem.
Mednarodni obiskovalci Turčije so lani v državi v povprečju preživeli 10,7 dni, prihodek na obiskovalca pa je znašal 898 EUR.
Po podatkih UNWTO se Turčija uvršča med 5 najbolj obiskanih destinacij na svetu.

Viri:
- Factiva
- bneIntelli News
- TravelBiz Monitor
- Foto: iStock, Accor Group
Preberite še:
Globalni trendi na področju turizma
Svetovni turizem je na vrhuncu
Minimalna mesečna bruto plača v Turčiji se je januarja 2025 zvišala na 26.005,50 TRY (731,04 EUR)
Poslovno okolje Turčije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.