V Parizu bodo v času OI leteli električni leteči taksiji VoloCity EVTOL
Volocopter bo olimpijske igre v Parizu izkoristil za testiranje svojih letečih taksijev
Če bodo evropski regulatorji prižgali zeleno luč, bo nemško zagonsko podjetje Volocopter prvi operater brezpilotnih električnih taksijev z navpičnim vzletanjem in pristajanjem (EVTOL) v Parizu.Izvršni direktor Volocopterja Dirk Hoke, nekdanji vodilni izvršni direktor vesoljskega velikana Airbus, namerava kot prvega potnika v brezpilotnem letalu prepeljati francoskega predsednika Emmanuela Macrona.
Poleti v Parizu bodo potekali z volocopterjevim VoloCity eVTOL, ki ima kapaciteto za enega pilota in enega potnika. Leteči taksi bo letel na višini pod 500 metri.
Vsi poleti Volocopterja v Parizu bodo temeljili na 5 vertiportih, katerih gradnja se bo začela najkasneje septembra 2023. Teh 5 objektov, vključno s posebnim vertiportom na reki Seni, bo ustvarilo 5 poti urbane zračne mobilnosti:
- Letališče Paris Charles de Gaulle - letališče Paris-Le Bourget
- Vertiport barke Austerlitz (v gradnji) - pariški helioport
- Pariški helioport - letališče Saint-Cyr-l’École
- Povratni leti iz pariškega helioporta
- Povratni leti iz letališča Pariz–Le Bourget
Volocopter mora certificirati VoloCity pri Agenciji Evropske unije za letalstvo in varnost (EASA). V podjetju ocenjujejo, da bo ta proces končan do začetka leta 2024, še preden bo podjetje začelo s komercialnimi operacijami.
V zadnjih 18 mesecih je Volocopter pred tisoči gledalcev opravil na desetine poletov na svojem testnem poligonu v Pontoiseju v Franciji.
Volocopter je nedavno dokončal gradnjo proizvodnega obrata v Bruchsalu v Nemčiji, za katerega je prejel regulatorno dovoljenje za izdelavo 50 letal VoloCity na leto.
Poleg storitev v Franciji in Nemčiji želi Volocopter do leta 2024 leteti tudi v Singapurju in Rimu, pa tudi v mestu Neom v Savdski Arabiji.

Prihodnost industrije urbane zračne mobilnosti
Ti pionirski prvi leti so le majhni koraki za nastajajočo industrijo, ki mora prehoditi še dolgo pot, preden bodo leteči taksiji izrinili konkurente na tleh.Potrebnega bo še kar nekaj tehnološkega napredka, da se leteči taksiji ne bodo zaletavali drug v drugega in v druge objekte, saj bo po napovedih v prihodnjem desetletju v zraku že veliko takšnih zračnih plovil, vključno z več milijoni dronov.
Kljub temu, da je vizija o preusmeritvi mestnega prometa v zrak videti vabljiva, je odvisna tudi od napredka pri upravljanju zračnega prostora.
Analitiki Morgan Stanleyja ocenjujejo, da bi lahko industrija urbane zračne mobilnosti do leta 2040 dosegla vrednost 1 trln USD ali 1.000 mlrd USD, do leta 2050 pa 9 trln USD.
Veliko rast bo poganjal napredek v tehnologiji baterij in pogona.
Največja rast bo po ocenah analitikov šele po letu 2035 zaradi težav pri pridobivanju novih letal s strani ameriških in evropskih regulatorjev.
Viri: Factiva, The Associated Press, Volocopter
Preberite še:
Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Japonska bo na svetovni razstavi Expo 2025 predstavila leteče taksije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.