Velik potencial Afrike za razvoj avtomobilske industrije
Afriška avtomobilska industrija doživlja pomembno preobrazbo
Glede na raziskavo Mordor Intelligence je velikost afriškega avtomobilskega trga v letu 2025 ocenjena na 21,55 mlrd USD ali približno 19,9 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih naj bi trg rasel po 5,1 % povprečni letni stopnji ter leta 2030 dosegel vrednost 27,63 mlrd USD ali 25,5 mlrd EUR.Na celini je povprečno letno povpraševanje po 2,4 mio osebnih avtomobilih in 300.000 gospodarskih vozilih. Medtem ko se to povpraševanje trenutno večinoma pokriva z uvozom rabljenih vozil, ga povečujejo naraščajoči razpoložljivi dohodki, naraščajoči srednji razred in hitra urbanizacija.
Afriška avtomobilska industrija doživlja pomembno preobrazbo, ki jo poganjajo bogati naravni viri celine in strateški položaj v svetovni dobavni verigi.
Regija ima ključne surovine, bistvene za sodobno avtomobilsko proizvodnjo, vključno z bakrom, kobaltom, boksitom in litijem, zaradi česar je Afrika ključni akter v svetovnem avtomobilskem ekosistemu.
Poleg prednosti naravnih virov je regija zanimiva tudi zaradi naraščajoče urbanizacije in razvoja infrastrukture v večjih afriških državah.
Strateška lokacija celine in izboljšana pristaniška infrastruktura omogočata boljše trgovinske povezave in vse večjo zmogljivost regije v avtomobilski logistiki in distribuciji.
Proizvodne in izvozne zmogljivosti v regiji se širijo, zlasti v ključnih avtomobilskih središčih, kot sta Maroko in Republika Južna Afrika. To poudarja naraščajočo konkurenčnost regije v svetovni proizvodnji vozil in njen potencial, da služi domačim in mednarodnim trgom. Razvoj specializiranih avtomobilskih pristanišč in terminalov, kot je prvi ekskluzivni terminal RORO v Egiptu v East Port Saidu, dodatno krepi položaj celine v svetovni avtomobilski dobavni verigi.
Na afriškem avtomobilskem trgu se povečuje sodelovanje med mednarodnimi proizvajalci in lokalnimi zainteresiranimi stranmi za razvoj domačih proizvodnih zmogljivosti. To dokazuje vzpostavitev novih proizvodnih obratov in širjenje obstoječih po različnih državah.
Industrija se počasi preusmerja od tradicionalne odvisnosti od uvoza k lokalnemu ustvarjanju vrednosti, kar podpirajo vladne politike, ki spodbujajo domačo proizvodnjo in sestavljanje. Ta razvoj spremljajo naložbe v podporno infrastrukturo, vključno s specializiranimi avtomobilskimi terminali in logističnimi zmogljivostmi, ki ustvarjajo bolj robusten in integriran avtomobilski ekosistem po vsej celini.
Osredotočenost na proizvodnjo električnih vozil (EV) je dodatno pospešila rast proizvodnje v regiji. Junija 2023 je BYD, vodilni svetovni proizvajalec vozil na novo energijo, lansiral svoj popolnoma električni model BYD ATTO 3 v Republiki Južni Afriki, kar je pomenilo pomemben korak v proizvodnih zmogljivostih EV v regiji. Mercedes-Benz je novembra 2023 napovedal 40 mio ZAR (2 mio EUR) vredno naložbo v 127 polnilnih postaj za EV po vsej državi, kar dokazuje vse večji poudarek na trajnostno proizvodnjo vozil in razvoj infrastrukture.
Preberite še: Južna Afrika ima velik potencial za razvoj proizvodnje BEV
Naraščajoče naložbe vodilnih avtomobilskih proizvajalcev po vsej regiji
Večji proizvajalci avtomobilov izvajajo znatne naložbe po vsej Afriki, saj so prepoznali potencial regije kot proizvodnega središča.Volkswagen je dober primer uspešne avtomobilske naložbe v Afriki, saj je vzpostavil lokalne montažne dejavnosti, z namenom spodbujanja industrializacije prek močnih lokalnih vrednostnih verig.

Države, kot so Južna Afrika, Maroko, Tunizija, Gana, Kenija in Egipt, so naredile opazne korake pri ustvarjanju naložbam prijaznega okolja in so postale ključne destinacije za avtomobilsko proizvodnjo v Afriki.
Marca 2023 je Stellantis podpisal memorandum o soglasju z Industrial Development Corporation (IDC) in Ministrstvom za trgovino, industrijo in konkurenco (DTIC) za razvoj proizvodnega obrata v Južni Afriki, kar dokazuje stalno zaupanje v avtomobilski sektor v regiji.
Te naložbe spremljajo vzpostavitev novih proizvodnih obratov, pobude za prenos tehnologije in ustvarjanje zaposlitvenih možnosti, kar prispeva k splošni rasti avtomobilske industrije v Afriki.
Afriški avtomobilski trg v Republiki Južni Afriki
Republika Južna Afrika obvladuje približno 40 % celotnega afriškega avtomobilskega trga. Močan avtomobilski sektor države podpirajo dobro uveljavljeni proizvodni obrati, močna prisotnost svetovnih avtomobilskih znamk ter izvoz na več kot 140 trgov po vsem svetu.Strateški položaj države kot izvozne baze v druge afriške države in svetovne trge je pritegnil znatne naložbe vodilnih proizvajalcev avtomobilov.
Vladni program za razvoj avtomobilske proizvodnje (APDP) je bil ključnega pomena pri spodbujanju rasti industrije z zagotavljanjem različnih spodbud in podpornih mehanizmov.
Prisotnost dobro razvejanih prodajnih mrež, možnosti financiranja in poprodajnih storitev dodatno krepijo položaj Republike Južne Afrike kot avtomobilske velesile na afriški celini.
Ključne priložnosti za avtomobilsko industrijo v Afriki
Rastoče domače povpraševanje
Zaradi hitro rastočega prebivalstva Afrike, naraščajočih razpoložljivih dohodkov in rastočega srednjega razreda se pričakuje, da se bo domače povpraševanje po osebnih in gospodarskih vozilih znatno povečalo. Povpraševanje po avtomobilih naj bi doseglo 2,4 mio enot letno, kar bo ustvarilo velik trg za lokalno proizvedena vozila.Povečana lokalna proizvodnja
Ker domača proizvodnja hitro raste, obstajajo velike priložnosti za avtomobilska podjetja, da se preusmerjajo z uvoza na lokalno proizvodnjo, s čimer zmanjšajo odvisnost od tujih vozil in spodbudijo lokalna gospodarstva.Trgovina in dostop do trga prek AfCFTA
Afriško celinsko območje proste trgovine (AfCFTA) ponuja pomembno priložnost za razširitev trgovine znotraj Afrike. Z odpravo tarif in trgovinskih ovir AfCFTA proizvajalcem olajša dostop do novih trgov po vsej celini in poveča izvoz.Vladna podpora in razvoj politike
Številne afriške vlade zdaj ustvarjajo ugodne pogoje za avtomobilske naložbe s podporno politiko, namenjeno spodbujanju lokalne proizvodnje. Države, kot so Južna Afrika, Maroko in Gana, so naredile pomemben napredek pri razvoju politik, ki privabljajo tuje naložbe in podpirajo lokalno proizvodnjo.Tržni potencial električnih vozil (EV)
Zaradi globalne osredotočenosti k zeleni energiji in trajnosti je tudi afriška avtomobilska industrija pripravljena vstopiti na trg električnih vozil (EV). Pobude, kot je sestavljanje električnih avtomobilov v državah, kot je Burkina Faso, ter vse večje zanimanje za trajnostni promet, zagotavljajo nove priložnosti za inovacije in industrijsko rast.Tuje naložbe in možnosti partnerstva
Veliki avtomobilski proizvajalci, kot so Volkswagen, Peugeot in Hyundai, že vzpostavljajo lokalne proizvodne obrate po vsej celini. Ta podjetja skupaj z novimi konkurenti predstavljajo priložnosti za skupna vlaganja, prenos tehnologije in ustvarjanje močnih lokalnih dobavnih verig.Razvoj infrastrukture in logistike
Širitev cest, pristanišč in prometne infrastrukture po vsej celini je ključna za spodbujanje rasti avtomobilskega sektorja. Izboljšane logistične zmogljivosti bodo podpirale tako lokalno proizvodnjo kot trgovino, kar bo spodbudilo dodatne priložnosti za podjetja, vključena v proizvodnjo vozil in dobavne verige.Ustvarjanje delovnih mest in razvoj spretnosti
Avtomobilska industrija je ključno gonilo za ustvarjanje delovnih mest, zlasti v proizvodnji, tehničnih storitvah in dobavnih verigah. Ta rast bo povzročila povečanje usposabljanja in razvoja lokalnih znanj in spretnosti, kar bo pomagalo spodbuditi širše gospodarstvo in izboljšati preživetje po vsej celini.Bogati viri Afrike za podporo njene rastoče avtomobilske industrije
Afrika je z viri bogata celina, opremljena z bistvenimi materiali za spodbujanje rasti svoje avtomobilske industrije in privabljanje globalnih podjetij. Demokratična republika Kongo je na primer glavni vir kobalta, Mozambik zagotavlja aluminij, Slonokoščena obala pa je ključni dobavitelj gume. Baker in različne minerale, vključno s platino, boksitom in litijem, je mogoče pridobiti iz Srednje in Zahodne Afrike.Priložnosti na novih trgih za električna in motorna vozila
Volkswagen je vodilni avtomobilski proizvajalce v Afriki, zato več držav, vključno z Etiopijo, Ruando, Egiptom, Južno Afriko, Burkino Faso in drugimi, sestavlja VW električna vozila. Takšno sodelovanje z globalnimi proizvajalci avtomobilov predstavlja pomembne priložnosti za širitev trga EV po vsej celini. Ker vse več afriških držav sprejema proizvodnjo EV, potencial za nove trge in inovacije v avtomobilskem sektorju še naprej raste.Viri:
- Factiva
- Mordor Intelligence
- Weekly Emerging Markets Monitor
- Fitch Solutions
- AllAfrica
- Foto: VW group
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Napovedi za globalni avtomobilski trg za leto 2025
Ameriške carine na uvoz avtomobilov pretresajo avtomobilsko industrijo
Poslovno okolje Republike Južne Afrike
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.