Vpliv korona virusa na poslovanje italijanskih vinarjev

torek, 28. april 2020

Globalni izbruh korona virusa spreminja vse vidike italijanskega vinskega sektorja. Spremenili so se način proizvodnje, prodaja, poraba in promocijske aktivnosti. Večina restavracij v Italiji je zaprta že več tednov, odkar so 10. marca 2020 prvič uvedli nacionalne proti-koronske ukrepe. Zaradi upočasnitve svetovnega gospodarstva ter omejitev mednarodnega prevoza se je omejil tudi dostop do tujih trgov.

V času omejitvenih ukrepov se je neposredna prodaja vina posameznikom sicer precej povečala, vendar niti približno toliko, da bi uravnovesila zmanjšano prodajo v restavracije in izvoz na tuje trge. Prodaja vina v Italiji se je v prvih treh mesecih leta 2020 zmanjšala za približno 20 % glede na enako obdobje lani, aprila pa za dobrih 40 %. Po napovedih italijanskih vinarjev bo maj prav tako beležil slabe rezultate.

Mednarodna organizacija za vinogradništvo in vino (International Organisation of Vine and Wine - IOV), ki ima sedež v Parizu, je v svojem zadnjem poročilu ocenila, da se bodo letos lahko prihodki vinarjem in distributerjem zmanjšali na polovico od običajne ravni. To poročilo je izšlo dan po tem, ko so vinarske industrije Italije, Francije in Španije, ki so tri največje proizvajalke vina, uradno zaprosile Evropsko unijo za 350 mio EUR pomoči, s katero bi lahko preprečili propad malih vinogradnikov. Po podatkih IOV je Italija v letu 2019 proizvedla 18 % vse svetovne proizvodnje vina, Francija 16 % in Španija 13 %, oziroma skupaj skoraj polovico vse svetovne proizvodnje.

Italijanski vinarji so kljub krizi optimistični in verjamejo, da bo domači vinski trg počasi okreval. Trgovine so sicer zaprte za obiskovalce, ponujajo pa storitve dostave. Cene vina nižjega in srednjega razreda so številni vinarji znižali, da bi pritegnil kupce. Veliko ljudi sedaj zaradi krize kupuje cenejša in bolj dostopna vina. Zaradi pomanjkanja promocijskih sejmov vinarji in distributerji nimajo možnosti promovirati vina, zato so prisiljeni spremeniti promocijske strategije. S svojih spletnih strani delijo informacije o nadaljevanju dela. Pri tem delavci skrbijo za vse varnostne ukrepe in vzdržujejo primerno varnostno razdaljo med delavci. Vinarji tudi organizirajo številne degustacije na spletu, v sodelovanju z vinskimi kritiki in uvozniki v različnih delih sveta. Novi načini promocije so dobro sprejeti in vinarji so prepričani, da bodo tak način dela ohranili tudi takrat, ko bo kriza že minila.

Vir: Factiva; Xinhua News Agency

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije