Vse več britanskih spletnih trgovcev propada

torek, 20. junij 2023
 

V Združenem kraljestvu je propadlo že 532 spletnih ponudnikov


Število britanskih spletnih trgovcev, ki so bili prisiljeni zapreti svoje poslovanje, se je v letu 2023 povečalo za več kot 50 %.
 
Po podatkih Mazarsa, mednarodnega revizijskega, davčnega in svetovalnega podjetja, se je v prvih 4 mesecih leta 2023 število insolventnih spletnih trgovcev v Združenem kraljestvu povečalo na 532, kar je 53 % več kot v enakem obdobju 2022.
 
To je jasen znak, da se zlata doba spletne prodaje, ki je v času pandemije ustvarila številna start up podjetja na področju e-trgovine, počasi končuje. Medtem ko je razmah spletne prodaje med pandemijo ustvaril nekaj uspešnih podjetij v tem segmentu, se številni manjši konkurenti niso mogli obdržati na trgu.
 
Britanski spletni trgovec Made.com je bil lani med najbolj odmevnimi spletnimi trgovci na drobno, ki so propadli. Podjetje je bilo nekoč vredno 775 mio GBP (908,81 mio EUR), a ga je na koncu novembra lani iz stečaja odkupila družba Next za 3,4 mio GBP (3,98 mio EUR) funtov. 
 
Britanski spletni modni trgovec Missguided je moral maja 2022, zaradi velikih dolgov sprožiti stečajni postopek. Podjetje je prevzelo podjetje Frasers Group.
 
Made.com in Missguided sta dva odmevna stečaja britanskih spletnih trgovcev. A večina podjetij, ki so propadla, so majhna podjetja. 
 
Spletno nakupovanje se je med pandemijo močno razmahnilo, potem pa je rast spletne prodaje začela upadati zaradi konca omejitev nakupovanja v fizičnih trgovinah, pa tudi zaradi zvišanja življenjskih stroškov.
 
Spletna ponudnika Boohoo in Asos na primer ugotavljata, da kupci generacije Z naročijo več, kot potrebujejo, nato pa vrnejo večino dobavljenega. To pa je za spletne trgovce zelo drago. 
 
Asos je ta mesec dejal, da je začel zniževati stopnje vračil in ukiniti brezplačno dostavo v nekaterih državah, vključno s Poljsko. 
 

Britanski spletni maloprodajni trg

 

Vrednost trga in napovedi

Vrednost britanskega spletnega maloprodajnega trga je še leta 2021 narasla za 14,5 % na 126,1 mlrd EUR, potem pa je v letu 2022 trg upadel za -8,8 % zaradi gospodarskega vpliva in motenj v dobavni verigi, ki jih je povzročila rusko-ukrajinska vojna. 
 
Analitiki MarketLine napovedujejo, da se bo rast trga upočasnila ter v obdobju 2023-2026 rasla po 2,9 % povprečni letni stopnji. Do konca leta 2026 naj bi britanski spletni maloprodajni trg dosegel vrednost 145,3 mlrd EUR.
 
Po ocenah bo spletni maloprodajni trg še naprej rasel, saj so se potrošniki navadili na spletno nakupovanje in je več podjetij sprejelo splet kot dodatni distribucijski kanal. Prihodnja rast trga bo vse bolj temeljila na potrošnji obstoječih spletnih kupcev in ne na dodajanju novih. 
 

Segmentacija trga

Maloprodaja hrane in živil je največji segment britanskega trga spletne maloprodaje in predstavlja 23,6 % celotne vrednosti trga.
 

Segmentacija britanskega trga spletne maloprodaje po kategorijah (v % vrednosti, v letu 2022)

 
 
 
Največji spletni ponudnik na britanskem trgu je Amazon, ki je imel v letu 2022 23,49 % tržni delež.
 

Tržni deleži na britanskem trgu spletne maloprodaje (v % vrednosti, v letu 2022)

 
 
 
Viri: Factiva, The Daily Telegraph, MarketLine Industry Profiles

 

Preberite še:

 
Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT


Gospodarstvo ter možnosti vstopa na trg Združenega kraljestva



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: