Bolgarija bo do leta 2028 namestila 9 polnilnih postaj za zeleni vodik
Bolgarija načrtuje postavitev 9 polnilnih postaj za vodik za težka vozila in 300 polnilnih mest za EV
Bolgarski elektro-energetski operater (ESO) je Skladu EU za modernizacijo v odobritev predložil naložbeni načrt za postavitev 9 postaj za vodik za težka vozila do leta 2028.Evropsko omrežje vodikovih polnilnih postaj se počasi širi proti jugu Evrope. Tudi sosednja Srbija že načrtuje izgradnjo 2 postaj za polnjenje tovornjakov na vodik. Ena naj bi bila operativna do konca leta 2024, druga pa do leta 2026.
Bolgarski projekt vključuje tudi izgradnjo približno 300 polnilnih mest za električna vozila (EV) po vsej državi.
Projekt je vreden 93 mio EUR. Prvi del finančnih sredstev višini 40 mio EUR naj bi sklad za modernizacijo izplačal do konca leta 2023.
Bolgarija bo na transportni in logistični poti povezala Evropo s Turčijo in Azijo
Načrtovane polnilne postaje za zeleni vodik bodo v Bolgariji postavljene v prestolnici Sofiji, v dveh večjih mestih na črnomorski obali, v Varni in Burgasu, pa tudi v mestih v bližini avtocest, ki povezujejo Bolgarijo z Romunijo, Grčijo, Srbijo, Severno Makedonijo in Turčijo.Poleg tega bo v projekt vključena tudi vodikova dolina v Stari Zagori v južni osrednji Bolgariji, kjer bo stala 10. polnilna lokacija.
S tem bo izpolnjena zahtevo EU po največji razdalji 200 km med polnilnimi točkami.
Marca je namreč EU dosegla politični dogovor o načrtovanem novem zakonu, uredbi za uvedbo infrastrukture za alternativna goriva (AFIR), ki določa, da morajo biti bencinske črpalke za vodik, ki služijo avtomobilom in tovornjakom, nameščene od leta 2030 dalje na vsakih 200 km vzdolž TEN-T osrednje omrežje evropskih cest.
Polnilne postaje za EV se bodo napajale izključno z obnovljivo energijo, bodisi iz omrežja ali pa z dodajanjem hranilnikov energije na polnilnih postajah.
Zeleno energijo bodo v Bolgariji proizvajali sami ali pa si jo bodo zagotovili z dolgoročnimi pogodbami o dobavi.
Nacionalni pilotni projekt bo vključeval tudi vzpostavitev platforme za upravljanje polnilne infrastrukture in plačevanje. Platforma bo sprva služila polnilnim postajam iz projekta, nato pa bo odprta še za vse ostale lastnike polnilne infrastrukture.
Uporabniki polnilnega omrežja
- Prioritetni uporabniki omrežja bodo javni prevozniki. Občine že imajo vrsto investicijskih predlogov in razpolagajo tudi s sredstvi iz strukturnih skladov EU.
- Potencialni uporabniki so tudi transportna in logistična podjetja, glede na njihove načrte za elektrifikacijo delov svojih voznih parkov.
- Projekt je ključnega pomena tudi za povečanje uporabe EV pri zasebnih uporabnikih, glede na starajoč se bolgarski vozni park.
Po 3 letih od uvedbe, naj bi bilo po ocenah ESO izkoriščenih približno 40 % do 45 % zmogljivosti polnilne infrastrukture, njena zmogljivost pa naj bi bila v celoti izkoriščena do leta 2030 ali 2032.
Analiza ESO predvideva, da bo število EV v Bolgariji do leta 2030 doseglo 200.000, porabili pa bodo 600.000 MWh električne energije na leto.
Do leta 2040 naj bi te potrebe po energiji dosegle 6 mio MWh. Za primerjavo, sedanji bolgarski vozni park uporablja motorna goriva, ki ustrezajo 45 milijonom MWh električne energije.
Viri: Factiva, SeeNews
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju zelene tehnologijeGlobalni trendi na področju transporta in logistike
Priložnosti na bolgarskem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.