FMCG sektor je eden največjih in najhitreje rastočih sektorjev v Indiji

četrtek, 20. junij 2024
 

Indijski FCMG sektor je hitro rastoč trg z velikim potencialom za rast

Sektor izdelkov široke porabe (FMCG) je eden največjih in najhitreje rastočih sektorjev v Indiji.

Za sektor je značilna prisotnost številnih multinacionalk, dobro vzpostavljena distribucijska mreža, močna konkurenca med organiziranimi in neorganiziranimi segmenti ter nizki operativni stroški.

Razpoložljivost ključnih surovin, nižji stroški dela in prisotnost v celotni vrednostni verigi daje Indiji konkurenčno prednost.

Sektor je zaradi cvetočega gospodarstva, naraščajočega povpraševanja potrošnikov in tehnološkega napredka pripravljen na nadaljnjo širitev.

Vrednost FMCG trga v Indiji hitro raste. Leta 2020 je vrednost trga dosegla 110 mlrd USD, leta 2022 145 mlrd USD, leta 2023 pa 167 mlrd USD.

Po napovedih analitikov naj bi vrednost tega sektorja do leta 2025 dosegla 220 mlrd USD, kar je 100 % več kot leta 2020.

Demografski profil Indije igra pomembno vlogo pri rasti tega sektorja. Čeprav mestni trg prispeva največ, primestni in podeželski trg beležita znatno rast zaradi naraščajočega razpoložljivega dohodka in nizke stopnje prodora na trg.

Indijski FMCG sektor v grobem sestavljajo 3 glavni segmenti:
 
  • izdelki za gospodinjstvo in osebno nego (50 % )
  • izdelki za zdravstveno nego (19 %)
  • hrana in pijača (31 %).

V zadnjih nekaj letih se vse bolj uveljavlja tudi spletna maloprodaja, ki skupaj z učinkovito logistiko in različnimi možnostmi digitalnega plačevanja še dodatno spodbuja rast sektorja.

Indijska spletna maloprodaja je leta 2023 v vseh kategorijah zabeležila dvomestno rast.

Vodilna konkurenta na trgu sta bila v letu 2023 Flipkart v lasti Walmarta in Amazon, ki sta skupaj predstavljala 63 % delež spletne prodaje v Indiji.

Ugodni dejavniki povpraševanja, kot so na primer mlada populacija, hitro rastoča urbanizacija in naraščajoče ravni dohodka, so pred kratkim spodbudili velike in raznolike naložbe v indijski FMCG sektor.

Vlada je uvedla liberalno in pregledno politiko za privabljanje neposrednih tujih naložb (NTI), katere namen je narediti politiko NTI bolj prijazno do vlagateljev in odstraniti ozka grla politike, ki so ovirala priliv naložb v državo.

V indijskem FMCG sektorju je tudi veliko ponaredkov, kar lahko povzroči znatne izgube. Ponarejeni izdelki vodijo tudi do izgube zaupanja potrošnikov v blagovno znamko, vplivajo na podobo blagovne znamke izdelka in posledično na prodajo. 
 

Obeti 

  • Obeti za indijski FMCG sektor so pozitivni, saj naj bi se obseg prodaje v bližnji prihodnosti povečal zaradi oživitve potrošnje, ki jo bo spodbudila nižja inflacija.
  • Poleg tega bo sprejetje novih tehnologij izboljšalo upravljanje dobavne verige, zmanjšalo stroške in povečalo učinkovitost.
  • Vse večja baza spletnih uporabnikov v državi, globok prodor pametnih telefonov ter sodobne mobilne aplikacije bodo podjetjem zagotovili večjo povezljivost s strankami, številnim podjetjem pa ponudili priložnosti za širitev na tuje trge.
  • Vse večje sprejemanje aplikacij za digitalno plačevanje bo pripomoglo k varnejšemu in lažjemu upravljanju denarnih transakcij.
  • Podjetja v spletne prodajne platforme integrirajo napredne tehnologije, kot sta umetna inteligenca in strojno učenje, da bi izboljšala nakupovalne izkušnje in operativno učinkovitost, kar bo pomagalo pri analizi vedenja potrošnikov, optimiziranju zalog in zagotavljanju boljših storitev za stranke.
  • Zaradi visoke inflacije so podjetja v indijskem FMCG sektorju lani beležila umirjeno povpraševanje, zlasti na podeželju. A nova vlada se bolj osredotoča na socialni sektor, kar lahko poveča kupno moč in okrepi povpraševanje v segmentu prebivalstva z nižjimi dohodki.

Segmenti, ki bodo v prihodnjih letih dosegali najvišjo rast:
 
  • izdelki, povezani z zdravjem
  • prigrizki
  • pekovski izdelki
  • izdelki za zdravstveno osebno nego
  • izdelki za hišne ljubljenčke
  • izdelki za otroke


Viri: Factiva, Accord Fintech, Deloitte India, Euromonitor

 

Preberite še:


Velike priložnosti v spletni prodaji modnih oblačil na indijskem trgu
 
Velik potencial indijske e-trgovine

Indija postaja vse bolj privlačen trg za tuje proizvajalce

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na indijski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: