Velik potencial indijske e-trgovine
Cvetoči trg indijske e-trgovine
Indijski trg e-trgovine je v zadnjih letih beležil visoko rast, ki so jo spodbudili naraščajoča penetracija interneta, rastoča populacija mladih in vse večja prednost spletnega nakupovanja.V letih 2019-2022 je indijski trg e-trgovine rasel po 25 % do 30 % povprečni letni rasti.
Po ocenah analitikov naj bi se rast indijske spletne prodaje v letu 2023 nekoliko upočasnila na 17 % do 20 % glede na leto prej, saj je visoka inflacija nekoliko zmanjšala povpraševanje. Vrednost indijskega trga e-trgovine bo po ocenah Bain and Co v letu 2023 dosegla 60 mlrd USD ali približno 55,5 mlrd EUR.
Več velikih podjetij za e-trgovino povečuje naložbe v indijskem spletnem nakupovalnem ekosistemu, da bi izkoristila naraščajoči potencial. Sem spadajo velike spletne tržnice, kot so Amazon, Flipkart (ki ga podpira Walmart), Meesho, Open Network for Digital Commerce in druge.
Do leta 2028 naj bi indijski trg e-trgovine presegel 160 mlrd USD ali približno 148 mlrd EUR.
Indija si je zastavila za cilj, da prek e-trgovine postane globalno gospodarsko gonilo, čeprav je država šele na začetku poti. Za nadaljnjo rast trga bo potrebnih več dejavnikov, ki zajemajo razvoj digitalne infrastrukture, tehnološke inovacije, globalno širitev in trajnost.
Indija bo v letih 2024–2028 eno najhitreje rastočih nastajajočih gospodarstev
EIU napoveduje, da bi Indija do leta 2028 eno najhitreje rastočih nastajajočih gospodarstev.Največja moč Indije je v velikem tržnem obsegu, ki ga zagotavlja njeno ogromno prebivalstvo, ki z naraščanjem dohodkov ustvarja vse večje povpraševanje po potrošniških dobrinah, tako nizkocenovnih kot premium.
Zaradi hitre rasti osebnih dohodkov in bolj odprtega domačega trga je postala Indija privlačen trg za tuja podjetja.
Povpraševanje gospodinjstev po izdelkih, kot so avtomobili, elektronika, oblačila in rekreacijske storitve, se je lani nekoliko umirilo, medtem ko je povpraševanje po potovanjih in prostočasnih dejavnostih med mestnim prebivalstvom še vedno zelo močno.
Povpraševanje potrošnikov na podeželju bo v prvi polovici leta 2024 podprto s predvolilnimi delitvami kritičnih segmentom volivcev, kot so kmetje. Višje obrestne mere, ki bodo vztrajale v prvi polovici leta 2024, bodo omejile okrevanje zasebnih naložb, z izjemo sektorjev, kot so poslovne nepremičnine, logistika in kemična industrija.
Znatni kapitalski izdatki vlade, osredotočeni na infrastrukturo, bodo zagotovili nadaljnjo rast skupnih naložb.
Nastajajoči trend mednarodnih podjetij, ki širijo svoje proizvodne dejavnosti v Indijo z namenom diverzifikacije svoje dobavne verige, bo v obdobju 2024-2028 podpiral rast v proizvodnem sektorju.
Realni BDP naj bi v letu 2024 zrasel za 6,9 %, nato pa se bo v letu 2025 upočasnil na 6,2 %.
Viri: Factiva, Times Now, The Economist Intelligence Unit
Preberite še:
Globalni trendi na področju IKT
Spletne prodajne platforme
Kako e-izvažati
Indija postaja vse bolj privlačen trg za tuje proizvajalce
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na indijski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.