IKEA je odprla spletno prodajno platformo rabljenega pohištva
IKEA Preowned
Švedska trgovska pohištvena veriga IKEA je 26. avgusta 2024 odprla spletno prodajno platformo za svoje rabljeno pohištvo, ki strankam omogoča neposredno prodajo drug drugemu. S tem bo konkurirala drugim spletnim prodajnim platformam, ki ponujajo rabljeno pohištvo, kot so eBay, Vinted in Wallapop.Spletna prodajna platforma se imenuje IKEA Preowned, ter je trenutno v fazi testiranja v 2 evropskih mestih, v Oslu in v Madridu.
Testiranje bo trajalo do decembra 2024, cilj pa je razširiti storitve IKEA Preowned na vse države, kjer je prisotna ta švedska multinacionalka.
Ta poteza je zadnja od mnogih pobud družbe, da bi odpravila pomisleke, da njen cenovno dostopen poslovni model povzroča prekomerno porabo in zapravljanje. IKEA je že predtem predstavila načrte za najem, popravilo in recikliranje pohištva, s ciljem, da bi do leta 2030 postala krožna družba. Toda za razliko od prej, ko je IKEA od kupcev kupovala rabljeno pohištvo, ga popravljala in prodajala naprej v svojih trgovinah, lahko kupci na IKEA Preowned zdaj prodajajo neposredno drug drugemu.
Predstavitev platforme sovpada z omejitvami, ki jih španska in evropska zakonodaja nalagata pri prodaji in nakupu rabljenih izdelkov prek spletnih platform, kot sta Vinted in Wallapop. Evropska direktiva DAC7 zavezuje platforme za e-trgovino med posamezniki, da poročajo o uporabnikih, ki so v enem letu ustvarili več kot 2.000 EUR dobička s prodajo, ali so v istem obdobju opravili več kot 30 prodajnih transakcij.

Globalni trg rabljenega pohištva hitro raste
Velikost globalnega trga rabljenega pohištva je bila leta 2023 ocenjena na 34,01 mlrd USD ali približno 31,5 mlrd EUR. Po napovedih Grand View Research, naj bi trg v obdobju 2024-2030 rasel po 7,7 % povprečni letni stopnji ter v letu 2030 dosegel 57,16 mlrd USD ali približno 52,9 mlrd EUR.Rast trga rabljenega pohištva spodbujajo vse večja okoljska zavest, vedno večji poudarek na trajnostni način življenja, naraščajoča priljubljenost vintage in unikatnih modelov, ter ekonomski razlogi.
Spletne prodajne platforme omogočajo enostaven nakup in prodajo rabljenega pohištva, ki prav tako prispeva k rasti trga.
Potrošnike pritegne predvsem stroškovna učinkovitost nakupa rabljenega pohištva, saj ima pogosto bistveno nižjo ceno v primerjavi z novimi izdelki. Največ po rabljenem pohištvu povprašujejo milenijci in generacija Z.
Globalni trg rabljenega pohištva je razdrobljen in neorganiziran. Podjetja na trgu aktivno uvajajo inovacije in sklepajo partnerstva, da bi pridobila konkurenčno prednost. Osredotočajo se na trajnostne pobude in spodbujajo potrošnike k nakupu in prodaji rabljenih predmetov. Večina podjetij sklepa partnerstva s platformami za nadaljnjo prodajo. Poleg tega nekatere blagovne znamke raziskujejo modele krožnega gospodarstva, s katerimi želijo s prenovo in recikliranjem podaljšati življenjski cikel pohištva, ter tako prispevati k okolju prijaznejši in stroškovno učinkovitejši industriji.
Največji konkurenti na globalnem trgu rabljenega pohištva:
- IKEA (Švedska)
- Beverly Hills Chairs (ZDA)
- Steelcase Inc. (ZDA)
- London Aerons Ltd (Združeno kraljestvo)
- Second Hand Office Furniture Co. (Združeno kraljestvo)
- Pottery Barn (ZDA)
- Rework Office Furniture (ZDA)
- Almost Perfect Furniture (ZDA)
- OneUp Furniture (ZDA)
Izdelki IKEA predstavljajo 10 % globalnega trga rabljene opreme za dom.
Viri:
- Factiva
- Agence France Presse
- El Periódico
- Grand View Research
Preberite še:
Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrijeTrendi na trgu večnamenskega pohištva
Spletne prodajne platforme
Globalni trendi na področju zelene tehnologije
Gospodarstvo ter možnost vstopa na švedski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.