Kaj prinaša dogovor med VW in sindikati o zniževanju stroškov?
Volkswagen (VW) je s sindikati pred Božičem dosegel dogovor o znižanju stroškov
Avtomobilski proizvajalec Volkswagen (VW) iz Nemčije, je s sindikati pred Božičem dosegel dogovor o znižanju stroškov. Dogovor temelji na sodelovanju med menedžerji in delavci pri vseh radikalnih spremembah.Dogovor določa, da ima vsaka tovarna svoj cilj zmanjšanja stroškov, pri čemer so projektne skupine predstavnikov delavcev in menedžerjev odgovorne za rešitve, s katerimi bi to dosegli, ter hkrati povečali produktivnost, merjeno s številom proizvedenih avtomobilov na delavca.
Vodstvo VW poudarja, da če vmesni cilji zmanjšanja stroškov ne bodo izpolnjeni, bo morda treba pogajanja začeti znova.
Vlagatelji in analitiki se glede na dogovor VW s sindikati zdaj sprašujejo, ali VW lahko izpolni obljube glede zmanjšanja zmogljivosti in opustitve 35.000 delovnih mest, kar je po mnenju vodstva ključno za preživetje podjetja, ob šibkem povpraševanju in poceni kitajski konkurenci.
Odprtih ostaja veliko vprašanj, kot so: kako bo VW zmanjšal potrebno število delavcev, ne da bi koga odpustil, kdaj bo prišlo do obljubljenega zmanjšanja proizvodnih zmogljivosti ter kakšna bo dolgoročna prihodnost obratov s praznimi proizvodnimi halami.
Skupni dogovor o zmanjševanju stroškov je razočaral vlagatelje, saj je cena VW delnic že padla pod oktobrske ravni, še preden je bil objavljen padec dobička za Q4 2024.
Vlagatelji ne želijo vlagati v delnice avtomobilskih proizvajalcev in pri tem upati, da bo podjetje čez 3-5 let spet dobičkonosno.
Zmanjševanje proizvodnih zmogljivosti
VW je lani že izpostavil možnost zaprtja 3 do 4 tovarn. Več v prispevku: Volkswagen opozarja na možnost zaprtja tovarne v NemčijiVW in sindikati so se zdaj dogovorili:
- da bo leta 2025 ukinjena proizvodnja v tovarni v Dresdnu, ki zaposluje 300 ljudi, leta 2027 pa v tovarni v Osnabruecku, kjer je zaposlenih okoli 2.300 delavcev. Pri tem sta obe strani zavezani k iskanju alternativnih načinov uporabe lokacij ter privabljanju potencialnih novih vlagateljev.
- VW tovarna v Zwickau, ki izdeluje električna vozila (EV), bo izgubila 1 proizvodno linijo, prejela pa bo novo naložbo v obliki obrata za recikliranje rabljenih vozil z motorjem na zgorevanje in EV. Proizvodnja naj bi stekla v letu 2027. Toda nove naložbe so odvisne od izpolnjevanja ciljev zmanjševanja stroškov.
- Preostalo zmanjšanje zmogljivosti bo posledica ukinitve 2 proizvodnih linij na sedežu podjetja v Wolfsburgu.
Vlagatelji in analitiki se sprašujejo, ali bo ta pristop dovolj zmanjšal fiksne stroške v primerjavi s popolnim zaprtjem obratov, čeprav v VW pojasnjujejo, da bodo s tem pristopom srednjeročno prihranili 15 mlrd EUR.
Preberite še: Možna zaprtja VW tovarn poudarjajo negotov položaj nemške avtomobilske industrije

Zmanjševanje delovnih mest
Negotovo je tudi, kako bo VW opustil 35.000 delovnih mest.- V družbi upajo, da bodo dosegli svoj cilj tako, da ne bodo nadomeščali delavcev, ki se upokojijo,
- poleg tega bodo ponudili sheme predčasnega ali delnega upokojevanja,
- nekaj pa bo verjetno tudi prostovoljnih odhodov iz družbe.
Vsekakor je klavzula v dogovoru, ki zagotavlja delovna mesta do leta 2030, velika zmaga za sindikate, čeprav za VW in vlagatelje predstavlja veliko tveganje.
Prodaja VW je lani na Kitajskem padla na najnižjo raven po letu 2012
Kriza na najpomembnejšem prodajnem trgu VW, na Kitajskem, je vse večja.V letu 2024 je prodaja na Kitajskem padla pod 3 mio enot, kar se je nazadnje zgodilo leta 2012. Po podatkih družbe je VW kot celotna skupina na Kitajsko lani dobavil 2,93 mio vozil.
- Najbolj je upadla prodaja znamk Porsche (-28 %) in Audi (-11 %).
- Vodstvo VW ocenjuje, da bo dobiček na tem trgu v letu 2024 znašal 1,6 mlrd EUR, kar je dobro milijardo manj kot leto prej.
- Premijski znamki Audi in Porsche sta tradicionalno med najpomembnejšimi generatorji dobička skupine VW.
- A prodaja ni upadla le premium znamkam. Pri modelih nizkocenovnega in srednjega cenovnega razreda je prodaja lani upadla za -8,3 %.
Ti prodajni rezultati kažejo, da bodo dolgoročni cilji VW na Kitajskem težko dosegljivi. Cilj je sicer do konca desetletja ohraniti tržni delež celotne skupine VW na Kitajskem na ravni 15 %. Če se bo trend upada prodaje nadaljeval, bo z vsakim letom težje doseči ta cilj, saj je konkurenca na Kitajskem zelo močna.
Prodaja VW na kitajskem trgu že dolgo upada. Lokalni konkurent BYD je že leta 2023 prehitel znamko VW, ki je bila več desetletij na vodilnemu položaju na trgu.
VW skupino pestijo tudi velike presežne zmogljivosti na Kitajskem. Skupina upravlja več kot 30 tovarn vozil in komponent v regiji. Nekatere tovarne zaradi nizke prodaje ne delujejo niti s polovično zmogljivostjo, zato je že napovedano temeljito prestrukturiranje proizvodne mreže.

Viri:
- Factiva
- Reuters
- Handelsblatt
- Foto: iStock
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Poslovno okolje Nemčije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.