Kitajska uvaja začasne protidampinške ukrepe za uvoz žganja iz EU

četrtek, 10. oktober 2024
 

Kitajska z 11. oktobrom uvaja začasne protidumpinške ukrepe za uvoženo žganje iz EU

Kitajsko ministrstvo za trgovino (MOFCOM) je 8. oktobra 2024 sporočilo, da bo Kitajska uvedla začasne protidampinške ukrepe za žganje, uvoženo iz EU.

Od petka, 11. oktobra 2024, bodo morali kitajski uvozniki plačati ustrezno varščino kitajski carini pri uvozu izdelkov iz žganja s poreklom iz EU.


Znesek pologa bo enak tarifam, ki jih je avgusta priporočilo kitajsko ministrstvo za trgovino.

Glede na izjavo MOFCOM se je v skladu s kitajskimi zakoni in predpisi ter pravili Svetovne trgovinske organizacije Kitajska odločila uvesti te ukrepe, saj je predhodna odločitev MOFCOM z dne 29. avgusta pokazala, da je zaradi evropskih dampinških praks ogrožena kitajska domača industrija žganja. Takrat MOFCOM ni sprejel nobenih protidampinških ukrepov, vendar je določil stopnjo dampinga v razponu od 30,6 % do 39 %. Kitajska je nato te ukrepe uvedla 4 dni po tem, ko je večina držav EU odobrila do 45 % dajatve na električna vozila, izdelana na Kitajskem.
 

Posledice

V letih 2023 in 2024 se trgovinski spori med Kitajsko in EU stopnjujejo, pri čemer si obe strani izmenjujeta obtožbe o nepošteni konkurenci in protekcionizmu.

Začasne dajatve na uvoz žganja iz EU bodo še poglobile napetosti med obema trgovinskima silama in močno znižale deleže v evropskih destilarnah.

EU je glavni izvoznik žganja na Kitajsko
. V letih 2021 in 2022 je na kitajski trg izvozila žganih pijač v vrednosti 810,7 mio EUR oziroma 754,2 mio EUR.

Tuje alkoholne pijače so na Kitajskem nekakšen statusni simbol, ki je pogosto rezerviran za posebne večerje, družabne dogodke in druženja. Pri tem je konjak daleč najbolj prodajana kategorija uvoženih žganih pijač na Kitajskem.

Odkar je kitajska vlada januarja letos začela protidampinško preiskavo, so zaskrbljeni tudi vlagatelji v evropske proizvajalce žganih pijač.

Evropsko združenje žganih pijač spiritsEurope meni, da je evropski sektor žganih pijač stranska žrtev širšega trgovinskega konflikta, saj je odločitev Kitajske reakcija na glasovanje EU o tarifah za električna vozila. 
Ker je Kitajska glavna izvozna destinacija za evropske žgane pijače, bodo nove dajatve evropskim izvoznikom povzročile precejšnje finančno breme, zato je Združenje spiritsEurope že pozvalo Evropsko komisijo, naj si prizadeva najti rešitev s pogajanji s kitajskimi oblastmi.
 

Najbolj bo prizadeta Francija

Zaradi novih kitajskih ukrepov bo najbolj prizadeta Francija, saj je največja izvoznica luksuznih žganih pijač na Kitajsko.

Leta 2022 je Francija s 773 mio EUR izvoza postala vodilna izvoznica alkoholnih pijač na Kitajsko. Francija predstavlja približno 98 % celotnega izvoza žganih pijač iz EU na Kitajsko.

Delnice treh največjih francoskih proizvajalcev žganih pijač, LVMH, Remy Cointreau in Pernod Ricard, so se dan po objavljeni novici o novih dajatvah, v torek 8. oktobra, na borzi v Parizu močno znižale.
 
  • Delnice proizvajalca LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA so se na ta dan znižale za -3,25 % na 657,70 EUR.
  • Delnice Pernod Ricard, lastnika blagovne znamke Martell, so se znižale za -3,54 % na 126,80 EUR.
  • Delnice proizvajalca Rémy Cointreau pa so ta dan padle za -8,42 % na 60,40 EUR.

Glavni francoski proizvajalci žganja bodo morali oceniti vpliv novih ukrepov na prodajo in prilagoditi svoje izvozne strategije.

ZDA, Singapur, širša regija jugovzhodne Azije in Združeno kraljestvo so še vedno veliki potrošniški trgi za francosko žganje in konjak, vendar verjetno ne bodo mogli absorbirati vsega izgubljenega povpraševanja s Kitajske.
 

 
Viri:
  • Just Drinks
  • Reuters
  • MarketLine
  • Fitch Solutions  
 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Kitajska uvedla proti-dampinško preiskavo uvoza svinjine iz EU

Posledice dodatnih, 38,1 % carin na kitajska EV

Predstavitev gospodarstva Francije
 


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: