Letalski tovorni prevozniki širijo zmogljivosti na progah Evropa–Azija

torek, 21. januar 2025
 

Nove storitve letalskega tovornega prometa na progah Evropa - Azija

Več letalskih tovornih prevoznikov je v začetku leta 2025 uvedlo nove storitve zračnega tovornega transporta, ki povezujejo evropska mesta s trgi v Aziji in na Bližnjem vzhodu.

Nove storitve pošiljateljem omogočajo več možnosti za prevoz tovora na najbolj obremenjenih trgovskih poteh.
 

AP Moller Maersk

Največ je zmogljivosti povečal Maersk Air Cargo, tovorni letalski prevoznik danskega logističnega velikana AP Moller Maersk, katerega tovorna letala Boeing 767 6 krat tedensko letijo med mestom Billundu na Danskem in Zhengzhoujem, glavnim mestom Kitajske.

Nova storitev dopolnjuje obstoječo med Billundom in Hangzhoujem, ki deluje 7 dni na teden, kot tudi 4 krat tedensko čartersko storitev med Liegeom v Belgiji in kitajskim Hangzhouj, kjer letijo tovorna letala Boeing 747-400, ki jih upravlja Magma Aviation.

Maersk je v začetki tega leta začel izvajati tudi zračni prevoz tovora, ki povezuje Zhengzhou z regionalnim vozliščem Greenville v Južni Karolini.


 

Mediterranean Shipping Company S.A. (MSC)

MSC, italijanska ladijska družba s sedežem v Ženevi, ki je za Maerskom 2. največja družba za kontejnerski ladijski prevoz na svetu, je letos uvedla 2 nova leta iz Nizozemske v Azijo.

MSC Air Cargo ima pod svojim nadzorom 5 tovornih letal Boeing 777, od tega 4 v njegovem imenu upravlja Atlas Air, enega pa njegovi italijanska podružnica Alis Cargo.

MSC Air Cargo je uvedel direktni let z amsterdamskega letališča Schiphol do Seula.

Atlas Air je začel letati iz Maastrichta v Azijo s tovornim letalom znamke MSC. 1. let vzletel iz Maastrichta je prispel v Xiamen na Kitajskem z vmesnim postankom v Almatyju v Kazahstanu. Letalo je vključeno v obstoječo mrežo MSC Air Cargo, ki se nadaljuje v Mexico City in Los Angeles.

V prihodnje bo MSC letel tudi v Hongkong.
 

Emirates SkyCargo

Emirates SkyCargo iz Združenih arabskih emiratov je uvedel tedenske lete iz Kopenhagna v Dubaj, da bi zadostil naraščajočemu povpraševanju po prevozih iz Danske, Norveške in Švedske. Iz Dubaja pošiljke preusmerjajo po vsem svetu.

Emirates SkyCargo je dejal, da se je količina tovora z Danske v preteklem proračunskem letu, ki se je končalo 31. marca, povečala za več kot 20 %, predvsem zaradi farmacevtskih pošiljk, saj ima Skandinavija močno industrijo znanosti o življenju.


 

DB Schenker

Letalske tovorne lete je preko Etihad Airways, s Kitajske v Evropo začel ponujati tudi nemški logistični velikan DB Schenker.

Uvedel je tedensko čartersko linijo iz Ezhouja na Kitajskem v Frankfurt v Nemčiji. Nova storitev je namenjena strankam DB Schenker v e-trgovini, avtomobilski industriji, maloprodaji, industriji in elektroniki.

 

Napovedi IATA za zračni tovorni promet v letu 2025

Po ocenah mednarodnega združenja za zračni transport (IATA) je letalski tovorni promet (glede na skupno težo in preletene razdalje) v celotnem letu 2024 narasel za 11,8 % ter dosegel najvišjo vrednostjo vseh časov.

Močno rast letalskega tovornega prometa spodbujajo naraščajoče povpraševanje po e-trgovini v ZDA in Evropi, zamude pri prevozu tovora s čezoceanskimi ladjami ter omejitve zmogljivosti v pomorskem prometu.

IATA napoveduje, da bo E-trgovina še naprej spodbujala širitev industrije zračnega tovora, a naj bi se rast obsega letalskega tovornega prometa leta 2025 prepolovila.

Kljub temu bo leto 2025 še vedno dobro leto za letalske tovorne prevoznike. Obseg letalskega tovora naj bi po napovedih v 2025 dosegel 80 mio ton, kar je 5,8 % povečanje glede na leto 2024.
 
Viri:
  • Factiva
  • American Shipper
  • Freight Waves
  • Foto: Maersk, iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Poslovno okolje Danske



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: