Mearsk je predstavil Lauro - 1. kontejnersko ladjo, ki jo poganja zeleni metanol
Laura, 1. kontejnerska ladja na svetu, ki jo poganja biometanol
Danska ladijska družba Maersk je 14. septembra predstavila Lauro, prvo kontejnersko ladjo na svetu, ki jo poganja biometanol.Gre za ključni korak v prizadevanjih družbe za zmanjšanje ogljičnega odtisa.
Družba Maersk je leta 2017 prodala svoj naftni oddelek družbi TotalEnergies in si zastavila cilj, da do leta 2040 postane ogljično nevtralna.
Na otvoritveni slovesnosti v kopenhagenskem pristanišču na Danskem je 172 m dolgo Lauro krstila predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen.
Laura, ki jo je v Južni Koreji izdelala Hyundai Heavy Industries (HHI) in je opremljena z motorjem na dvojno gorivo, je sorazmerno majhen model, ki bo lahko prevažal 2.136 20-čeveljskih (TEU) kontejnerjev. Oktobra bo Laura začela pluti v Baltskem morju.
V svetovnem merilu pomorski promet bolj onesnažuje okolje kot zračni promet
V svetovnem merilu pomorski promet bolj onesnažuje okolje kot zračni promet, ugotavlja Visoki inštitut za pomorsko ekonomijo (ISEMAR).Po podatkih mednarodne pomorske organizacije predstavlja pomorski sektor 2,89 % vseh emisij toplogrednih plinov.
Laura bo pripomogla k zmanjšanju emisij CO2 za 100 ton na dan v primerjavi z istim plovilom na kurilno olje.
Zeleni metanol, znan tudi kot e-metanol, je sestavljen iz odpadnega ogljikovega dioksida (CO2) in zelenega vodika, ki nastane z uporabo obnovljive energije in lahko zmanjša emisije ogljikovega dioksida iz kontejnerskih ladij za 60 % do 95 % v primerjavi s konvencionalnimi fosilnimi gorivi.
Zeleni načrti družbe Maersk
Družba Maersk je lani predstavila svoj strateški načrt za postopno opustitev uporabe kurilnega olja, da bi dosegla cilje zmanjšanja toplogrednih plinov, ki jih je Evropska unija določila v okviru pariških sporazumov.V zadnjih dveh letih je Maersk, ki je vodilni svetovni ponudnik kontejnerskih prevozov, naročil 25 plovil, ki jih poganja zeleni metanol. Od tega jih je 19 v gradnji in bi morali izpluti do leta 2025.
Družba ocenjuje, da bo to omogočilo zmanjšanje letnih izpustov ogljikovega dioksida za približno 2,3 mio ton.
14. septembra je danska industrijska skupina A.P. Moller Holding (APMH), ki je večinska lastnica Maerska, sporočila, da je ustanovila novo podjetje C2X, ki bo izvajalo obsežne projekte zelenega metanola v bližini Sueškega prekopa v Egiptu, v pristanišču Huelva v Španiji pa tudi na več drugih lokacijah.
Maersk načrtuje, da bosta prvi 2 lokaciji do leta 2030 proizvedli 2 mio ton zelenega metanola na leto. To je dovolj za razogljičenje 10 % ladijske flote družbe.
Po napovedih svetovalnega podjetja DNV naj bi do leta 2028 število plovil s pogonom na metanol preseglo 200, v primerjavi s 30 letos. Vendar proizvodnja zelenega metanola zaostaja za povpraševanjem.
O družbi Maersk
A.P. Moller - Maersk je integrirana logistična družba, ki si prizadeva povezati in poenostaviti dobavne verige svojih strank. Je vodilna družba na področju logističnih storitev in deluje v več kot 130 državah z več kot 100.000 zaposlenimi. Maersk si prizadeva doseči neto ničelne emisije do leta 2040 v celotnem poslovanju z novimi tehnologijami, novimi plovili in zelenimi gorivi.Viri: Factiva, Reuters, Agence France Presse, foto Maersk
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistikeGlobalni trendi na področju zelene tehnologije
Moller-Maersk s prvo kontejnersko ladjo na metanol
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.