Napovedan je upad rasti spletne prodaje na globalnem trgu

torek, 03. september 2024
 

Upočasnitev e-trgovine je realnost, s katero se morajo soočiti blagovne znamke

Analitiki eMarketer napovedujejo upad rasti spletne prodaje na globalnem trgu. Po oceni se bo rast spletne prodaje z 9,4 % v letu 2024 znižala na 8,6 % leta 2025.

Razcvet e-trgovine je med pandemijo Covid-19 povzročil spremembe v vedenju potrošnikov ter ekstremno rast spletne prodaje. Ko pa so se trgi po pandemiji začeli stabilizirati, pa so se stopnje rasti upočasnile.

Glavni razlog, da se globalni trg e-trgovine upočasnjuje, je ta, da je v letih 2020 in 2021 skokovito narasel in zdaj dosega bolj realne stopnje rasti.

Nižjo rast spodbuja tudi spreminjajoče se vedenje potrošnikov. Zaradi visokih življenjskih stroškov in inflacije so potrošniki finančno bolj omejeni, kar omejuje njihovo porabo.

Analitiki poudarjajo, da gre pri tej upočasnitvi bolj za prilagoditev na novo izhodišče kot za zmanjšanje potenciala e-trgovine.

Precejšen upad spletne prodaje beleži tudi spletni trg oblačil, čeprav analitiki napovedujejo, da bo rast spletne prodaje oblačil kmalu spet presegla skupno rast v sektorju. Potrošniki namreč še vedno cenijo udobje in možnosti primerjave cen, ki so na voljo prek spletnih kanalov, trgovci na drobno pa še naprej vlagajo v nadgradnjo svojih digitalnih zmogljivosti.
 

Upad rasti spletne prodaje bo zahteval obdobje prilagajanja in novih strategij

Upočasnitev rasti e-prodaje na globalnem trgu bo zahtevala obdobje prilagajanja in novih strategij, če bodo blagovne znamke želele ohraniti rast in tržni delež na trgu.

Spletni ponudniki različno doživljajo trenutne tržne trende. Medtem ko se nekateri borijo za svoj obstoj, pa nekatere kitajske spletne platforme, kot sta Shein in Temu, uspevajo.



Njihov uspeh je posledica osredotočenosti na cene in privlačne uporabniške izkušnje. Ta podjetja so svoje modele prilagodila potrošnikom, ki vedno bolj iščejo cenovno ugodne možnosti, ne da bi pri tem omejili celotno nakupovalno izkušnjo.

Tako Shein kot Temu sta osredotočena na ceno, ki je trenutno glavni faktor nakupne odločitve.

Sposobnost ponujanja konkurenčnih cen, skupaj z ustvarjanjem zabavnih in privlačnih platform, tem blagovnim znamkam omogoča, da prevzemajo tržni delež na počasneje rastočem trgu e-trgovine.

Ker se kriza življenjskih stroškov nadaljuje, se potrošniki zdaj odločajo za nakup manjšega števila trajnejših izdelkov namesto večjih količin cenejših različic.

Prav tako prosperirajo spletne prodajne platforme rabljenih izdelkov.


Nasprotno pa bolj tradicionalnim trgovcem na drobno pogosto ne uspe uvesti inovacij ali izpolniti spreminjajočih se zahtev potrošnikov, zaradi česar so izpostavljeni tveganju, da njihov tržni delež prevzamejo bolj inovativna in agilna podjetja.

Številni spletni ponudniki so domnevali, da bo večja ponudba izdelkov povzročila večjo prodajo. A v obdobju šibkejše rasti dodajanje več izdelkov na splet ne bo nujno vodilo do pozitivne rasti prodaje ali višjih dobičkov. Namesto tega morajo biti blagovne znamke strateške glede svojih ponudb, osredotočene na povpraševanje in vedenje potrošnikov.

Medtem ko blagovne znamke iščejo načine za ublažitev učinkov upočasnitve rasti spletne prodaje, socialna trgovina ponuja obetavno pot za rast.

Platforme, kot sta Instagram in TikTok, vedno bolj omogočajo neposredne nakupe in brišejo meje med odkritjem izdelka in transakcijo.

Blagovne znamke bi morale povezati družbene platforme s svojimi e-poslovanjem in svojo strategijo prilagoditi socialnim omrežjem.

Kljub upočasnitvi rasti spletne prodaje na globalni ravni pa obstajajo velike priložnosti za rast na nastajajočih trgih, kjer e-trgovina še ni dosegla zrelosti. Sem spada na primer Mehika. Rast na trgih v razvoju ostaja obetavna, saj se prodor interneta povečuje.

Preberite še: Mehika je bila lani eden najhitreje rastočih trgov e-trgovine na svetu.

Še posebej velik potencial imajo trgi, kjer morajo velike digitalne blagovne znamke, kot sta Shein in Temu, še vzpostaviti svojo prisotnost, kar drugim trgovcem ponuja priložnosti za širitev.

Blagovne znamke potrebujejo prilagojen pristop na različnih trgih. Vsak trg e-trgovine je drugačen, kupci, njihovi načini nakupovanja ter preference pa se razlikujejo od trga do trga.
 
Viri:
  • Factiva
  • Just-style
  • MarketLine
   

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: