Novi trendi potrošnje na Kitajskem ponujajo številne poslovne priložnosti

torek, 23. januar 2024


Potrošniška poraba se je lani na Kitajskem povečala. Pojavili so se tudi novi vzorci porabe, ki so postala bolj racionalna in individualizirana.

Gonilna sila na kitajskem potrošniškem trgu so predvsem generacija Z, to so mladi, rojeni med letoma 1995 in 2009, velik pa je tudi potencial srebrne ekonomije.

 

Novi trendi potrošnje na Kitajskem trgu ponujajo številne poslovne priložnosti

 

Cvetoči trg izdelkov in storitev za hišne ljubljenčke 

Kitajski trg izdelkov in storitev za hišne ljubljenčke je po ocenah iiMedia Research v zadnjih 5 letih rasel po 20,2 % povprečni letni stopnji ter v letu 2023 dosegel 592,8 mlrd CNY (77,4 mlrd EUR).
 
Kitajci danes dojemajo hišne ljubljenčke kot družinske člane in ne le kot čustvene spremljevalce, kar vodi k večji porabi za izdelke in storitve, namenjene hišnim ljubljenčkom.
Trend je spodbudil rast v različnih segmentih, kot so hrana za hišne živali, zdravstvena oskrba in zabava, kar kaže na velike tržne priložnosti na kitajskem trgu hišnih ljubljenčkov.

Večina oziroma 63,8 % lastnikov hišnih ljubljenčkov na Kitajskem je korporativnih strokovnjakov, ki med stresom na delovnem mestu najdejo tolažbo v hišnih ljubljenčkih. Zaradi vse večjega števila enočlanskih gospodinjstev ima 42,1 % odraslih, starih od 26 do 30 let, svojega hišnega ljubljenčka.

Kitajski lastniki hišnih ljubljenčkov največ potrošijo za njihovo hrano ter izdelke za nego, pa tudi za zdravstveno varstvo.

Med temi izdatki prevladujejo čistila in sredstva za nego (79,2 %), preference pri izbiri hrane pa se nagibajo k suhi hrani (61,1 %) in prigrizkom (57,8 %). Izdelki, ki skrbijo za zdravje prebave, predstavljajo 60,2 % nakupov.

Lastniki hišnih ljubljenčkov hrano običajno kupujejo 1-2 ali 3-4 krat na mesec. Več kot 84,56 % lastnikov letno porabi za hišne ljubljenčke več kot 500 CNY (65,3 EUR).


 

Porast povpraševanja po izdelkih, povezanih z aktivnostmi na prostem 

V zadnjem času je slog urbanega kolesarjenja (Cityride) postal pravi hit med mladimi, ki se razvija v nov življenjski slog. Ta združuje nizko-ogljični odtis, dobro počutje in socialno povezanost.

Poročilo o trendih življenjskega sloga na prostem, ki ga je objavila platforma družbenih medijev Xiaohongshu kaže, da se je lani število objav, povezanih s kolesarjenjem, povečalo skoraj za 400 %. Te objave so zbrale skupno število bralcev, ki je preseglo 1,3 mlrd.
 


Dejavnosti na prostem so postale del vsakdanjega življenja in so zelo priljubljene v javnosti. Lani se je dnevno število aktivnih uporabnikov na prostem povečalo za več kot 100 %. 

Aktivnosti, kot so pohodništvo, kolesarjenje, kampiranje, tek, ribolov, potapljanje, deskanje in smučanje, so postale del novega življenjskega sloga.

Močno raste tudi prodaja izdelkov, povezanih s športi na prostem. Največji segment potrošnikov v tem segmentu predstavlja generacija, rojena po letu 1990 (36,1 %). V aktivnostih na prostem prevladujejo ženske (59,9 %).
 
Sprehodi po mestu so postali priljubljena zabava za mlade Kitajce. Sprehodi vključujejo poglobljeno raziskovanje mesta ter ogled zgodovinskih in kulturnih znamenitosti.

Mestni sprehodi poudarjajo počasnejši tempo in poglobljeno urbano sprehajanje.
Pojav je postal tako razširjen, da je na platformi družbenih medijev Xiaohongshu že več kot 570.000 povezanih objav. V večjih mestih, kot sta na primer Peking in Šanghaj, so na voljo tudi plačljivi organizirani sprehodi, katerih cena se giblje od približno 10 CNY (1,3 EUR) do več kot 100 CNY (13 EUR).
 

Velik potencial srebrne ekonomije  

Srebrna ekonomija je industrija, prilagojena naraščajoči starejši populaciji, katere kupna moč je na Kitajskem že presegla kupno moč mlajših generacij, zlasti v modi.
 
Podatki na primer kažejo, da se je lani na Kitajskem spletna prodaja poletnih oblačil za osebe, stare 56 let in več, v primerjavi z letom prej povečala za 10 krat, medtem ko je prodaja modnih dodatkov poskočila za več kot 150 %.

Do konca leta 2022 je število starejših ljudi, starih 60 let in več, v državi doseglo 280 mio, kar je približno 20 % celotnega prebivalstva. V tej skupini jih je približno 210 mio starejših od 65 let. Po ocenah bo do leta 2050 v državi živelo 509 mio prebivalcev, starih 60 let in več.

Pripravljenost in sposobnost starejših za potrošnjo sta se povečali, potrošniški vzorec pa je postal raznolik, kar povečuje povpraševanje po zdravstvenem varstvu, nadaljnjem izobraževanju ter kulturnem in športnem turizmu. Povpraševanje starejših po storitvah elektronskega poslovanja, tele-medicine in pametne oskrbe starejših je naraslo, kar ustvarja velik potencial za hitrejši razvoj srebrne ekonomije.
 
Kitajski Državni svet je pred kratkim izdal smernice, ki opredeljujejo vrsto ukrepov za spodbujanje razvoja srebrne ekonomije.
Država bo spodbujala razvoj industrij, povezanih s storitvami oskrbe starejših, razširila podporo in spodbujala raziskave in razvoj izdelkov za starejše. Povečanje deleža srebrne ekonomije v BDP države bo pomagalo spodbuditi domače povpraševanje, nastajajoče industrije in zaposlovanje.

Trenutna vrednost kitajske srebrne ekonomije je ocenjena na približno 7 trln CYN (uanov (913 mlrd EUR). PO napovedih bo vrednost do leta 2035 dosegla 30 trln CYN (3.916 mlrd EUR).
 

Uživanje dopamina spodbuja pozitivna čustva 

Kitajsko je preplavil tako imenovani dopaminski modni trend.

Da bi zadovoljile zahteve potrošnikov, so blagovne znamke sprejele ta trend tako, da so svojim izdelkom dodale svetle, nasičene barve.
 


Fenomen dopamina se je razširil tudi izven področja mode, v gostinstvo ter lepotilne in druge industrije.

Dopaminska obleka, dopaminska ličila, dopaminska kava, dopaminski čaj in druge pijače so postale pravi modni hit.
 

 
Strokovnjaki pripisujejo porast trenda dopamina njegovi sposobnosti, da sproži pozitivna čustva, s čimer zadosti trenutnemu povpraševanju potrošnikov po čustveni sprostitvi in lajšanju stresa.

Na Kitajskem je več kot 260 mio posameznikov generacije Z, rojenih med letoma 1995 in 2009, kar predstavlja več kot 18 % celotnega prebivalstva. Ta generacija je nagnjena k personaliziranemu samoizražanju in uporabi potrošnje kot sredstva za izražanje čustev. 
 
  • Prodaja tipkovnic za e-šport se je lani medletno povečala za 600 %.
  • Močno se je povečala tudi prodaja izdelkov, povezanih s kolesarjenjem, saj je prodaja motornih koles lani medletno zrasla za 101 %, cestnih koles za 300 %.
  • Prodaja kolesarske, smučarske in zunanje obutve pa se je na letni ravni povečala za 300 %.
  • Veliko rast prodaje je lani zabeležila tudi digitalna industrija, kjer se je povečala predvsem prodaja mobilnih telefonov.
 

Inteligentni izdelki za gospodinjstvo 

Inteligentni izdelki za gospodinjstvo, kot so robotski sesalniki in pametni pomivalni stroji, so lani doživeli razcvet prodaje in uživajo vse večjo priljubljenost med kitajskimi potrošniki.

Trg čistilnih naprav je lani beležil dvomestno rast prodaje in obsega. Robotski sesalniki imajo v tem segmentu prevladujoč položaj na trgu, saj je prodaja lani dosegla 7,74 mlrd CYN (1 mlrd EUR), kar predstavlja 37,9 % prihodkov v segmentu.



Trend rasti beleži tudi kitajski trg inteligentnih malih gospodinjskih aparatov. Leta 2021 je vrednost trga po podatkih iiMedia Researchb znašala 155,7 mlrd CYN (20,3 mlrd EUR), leta 2023 pa že 192,4 mlrd CYN (25,1 mlrd EUR).
 

Porast porabe guochao 

Vzpon domačih blagovnih znamk, ki v svoj dizajn ali blagovno znamko vpletajo kitajske kulturne elemente, se je v zadnjih letih močno povečal, kar je povečalo priljubljenost visokokakovostnih domačih izdelkov v različnih kategorijah, kot so dnevne potrebščine, kozmetika in hrana.

Tudi trg kitajskih hanfu ali tradicionalnih kitajskih noš vztrajno raste. Leta 2023 naj bi bil po ocenah analitikov vreden 144,7 mlrd CYN (18,9 mlrd EUR), do leta 2027 pa bi lahko dosegel 241,8 mlrd CYN (31,6 mlrd EUR).
 

Viri: Factiva, People’s Daily, China Daily

 

Preberite tudi:  


Predstavitev države

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kitajski trg

Poslovno sodelovanje Kitajske s Slovenijo

Poslovanje na Kitajskem



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: