Prodaja električnih avtomobilov raste povsod, razen v Evropi
Po vsem svetu se je prodaja električnih vozil (EV) lani povečala za 25 %
Po podatkih, ki jih je 14. januarja 2025 objavilo britansko svetovalno podjetje Rho Motion, se je prodaja EV lani po vsem svetu povečala za 25 %, pri čemer se je največ povečala na Kitajskem, v Evropi pa se je upočasnila.V letu 2024 je bilo po vsem svetu prodanih rekordnih 17,1 mio EV (brez priključnih hibridov). Globalna rast prodaje EV se je lani upočasnila v primerjavi z letom 2023, ko je trg še zrasel za 31 %.
Zelo izrazite so vedno večje razlike med regijami
Evropa, vključno z Združenim kraljestvom, Islandijo, Norveško in Švico, je edina večja gospodarska regija, kjer je prodaja EV lani po 4 letih močne rasti nekoliko upadla, in sicer za -3 %.Na splošno upadajočem evropskem trgu so hibridni modeli lani prevzeli največji tržni delež, medtem ko je prodaja bencinskih in dizelskih vozil upadla.
V Združenem kraljestvu je lani prodaja EV poskočila za 21,4 %. S tem je država postala glavni evropski trg za EV.
Prodaja EV se je lani povečala tudi v ZDA in Kanadi, in sicer za 9 % na 1,8 mio vozil, čeprav v absolutnih številkah prodaja še vedno zaostaja za Evropo.
Kitajska je največji trg EV na svetu
Na Kitajskem so lani prodali 11 mio EV, kar je 40 % več kot leta 2023. Država je tako še naprej vodilni svetovni trg EV.Kitajski proizvajalec BYD se pri proizvodnji EV že približuje ameriškemu proizvajalcu Tesla, tovarne pa namerava graditi tudi v Evropi.
Zaradi novega padca cen baterij, ki so se lani znižale za -20 %, je bilo na Kitajskem leta 2024 prvič ceneje kupiti EV kot enak bencinski ali dizelski model.

Vpliv vladnih spodbud na prodajo EV
Rho Motion ugotavlja, da imajo vladni ukrepi oziroma njihova odsotnost pomembno vlogo na prodajo EV, saj imajo ta še vedno zelo visoko ceno.Prodaja električnih modelov je na primer lani v Nemčiji močno upadla, potem ko je vlada odpravila subvencije za nakup novih EV.
V Združenem kraljestvu se je lani prodaja EV povečala predvsem zaradi določitve prodajnih ciljev za proizvajalce.
Tudi rast prodaje EV v ZDA in Kanadi je v veliki meri posledica vladnih ukrepov, kot je pomoč za naložbe podjetjem.
Bonusi za odpad in nakup so prav tako bistveni, medtem ko so električni modeli na splošno dražji od njihovih hibridnih ali bencinskih ekvivalentov.
V tem kontekstu bodo načrti novoizvoljenega predsednika Donalda Trumpa o ustavitvi prodajnih spodbud leta 2025 skoraj zagotovo vplivali na prodajo EV v ZDA.
Napovedi za Evropo za leto 2025
Evropo čaka na področju EV zelo pomembno leto, saj bodo začeli veljati strožji standardi glede emisij CO2, kar bi lahko spodbudilo trg EV.Vendar pa evropske vlade shem spodbud niso postavile kot prioriteto, obenem pa novi električni modeli proizvajalcev ohranjajo visoke cene.
Evropske tarife bi lahko že v 1. polovici leta 2025 začele upočasnjevati uvoz kitajskih EV, ki jih proizvajata BYD in SAIC in se prodajata pod blagovno znamko MG.
Ker pa naj bi Leapmotor začel s proizvodnjo v Evropi v tovarni Stellantis, pa tudi BYD prav tako gradi evropsko tovarno, bodo kitajski proizvajalci avtomobilov po mnenju analitikov nadaljevali z osvajanjem tržnega deleža v Evropi.
Viri:
- Factiva
- Agence France Presse
- 24 Heures
- De Standaard
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Norveška se približuje popolnemu prehodu na EV
Poslovno okolje Kitajske
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.