Ruski proizvajalci avtomobilov iščejo dele v Iranu

četrtek, 05. maj 2022
 

Ruski avtomobilski proizvajalci v Iranu iščejo možnosti dobave komponent

Iranska tiskovna agencija IRNA je 2. maja poročala, da se eden večjih ruskih proizvajalcev avtomobilov dogovarja z iranskimi proizvajalci avtomobilskih delov za nabavo kritičnih komponent za vozila.
 
Iz iranskega Združenja proizvajalcev avtomobilskih delov so sporočili, da ruske proizvajalce avtomobilov zanimajo možnosti dobave iranskih delov, da bi proizvodno spet vrnili v normalno delovanje.
 
Med deli, ki jih iščejo ruski proizvajalci, so med drugim hidravlični protiblokirni zavorni sistemi, ABS senzorji, varnostni pasovi, zračne blazine, klimatski sistemi, termostati in avtomatski sistemi za odpiranje in zapiranje oken. 
 

Sankcije proti Rusiji so prizadele rusko avtomobilsko industrijo 

Sankcije proti Rusiji so močno omejile proizvodnjo avtomobilov v Rusiji, ki je 8. največji avtomobilski trg na svetu. Številni proizvajalci, kot so Audi, Honda, Jaguar in Porsche, so ustavili prodajo delov ali vozil v to državo. Renault, BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen in Volvo pa so sporočili, da ustavljajo proizvodnjo.
 
Tako so denimo tovarne podjetja AvtoVAZ (del skupine Renault-Nissan), ki je vodilni ruski proizvajalec avtomobilov in zaposluje več 10.000 ljudi zaradi pomanjkanja uvoženih delov tako rekoč paralizirane.
 
Ruski proizvajalci avtomobilov se trudijo najti alternativne dele za izdelke, ki jih zdaj ne morejo dobiti iz različnih držav, ki sodelujejo v kampanji sankcij proti Rusiji. Prav tako ruski proizvajalci avtomobilov ne morejo pridobiti ukrajinskih žičnih snopov, ki se uporabljajo v vozilih za električno energijo in komunikacijo med deli. 

Iranski avtomobilski sektor

Iran je v zadnjih letih na ruski trg že izvažal avtomobilske komponente, vključno s sistemi za hlajenje motorjev, izdelki za vzmetenje in deli za ulivanje, je sporočila IRNA.
 
Iran prav tako kot sosednja Turčija ni proti Rusiji uvedel nobenih sankcij.
 
Pred valom sankcij proti Rusiji je bil Iran najbolj sankcionirana država na svetu. Iranski avtomobilski sektor se je več let trudil premagati posledice sankcij, pri čemer je sestavne dele na sivem trgu nabavljal iz tujine in gradil domače znanje na področju proizvodnje delov.
 
Nekdanji iranski minister za industrijo, rudarstvo in trgovino, Alireza Razm Hosseini, je julija lani dejal, da se je skupna letna vrednost uvoženih delov, uporabljenih v iranski proizvodnji avtomobilov, zmanjšala za 2,5 mlrd USD. Zahvaljujoč prizadevanjem proizvajalcev avtomobilov in izdelovalcev komponent se je vrednost uvoženih delov zmanjšala iz 4 mlrd USD na 1,5 mlrd USD.
 
Iranska avtomobilska industrija predstavlja približno 10 % iranskega BDP in 4 % zaposlenosti v Iranu, je sporočila IRNA.
 

Viri: Factiva, IRNA, bne IntelIiNews, CE NoticiasFinancieras

 

Preberite tudi:

Trendi avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Vertikalna integracija avtomobilske industrije
 
Iranska industrija matičnih celic je v polnem razcvetu