Rusko civilno letalstvo se zaradi sankcij sooča z velikimi izzivi

torek, 28. november 2023
 

Zmanjšanje letalske flote in zaskrbljenost glede varnosti letalstva v državi 

Ruski minister za promet Vitalij Saveljev je sporočil, da je Rusija zaradi mednarodnih sankcij izgubila skupno 76 potniških letal Airbus in Boeing, ki so bila v tujini.

Trenutno je ruska domača letalska flota sestavljena iz 1.302 letal, od katerih jih je 1.167 potniških. 

To pomeni rahlo povečanje v primerjavi z aprilom 2022, ko je imela država floto 1.287 komercialnih letal, vključno s 1.101 potniškimi letali. Takrat so približno 67,1 % flote sestavljala letala tuje izdelave, ki so pokrila 95 % potreb potniškega prometa.

Letalski sektor v Rusiji se je po izbruhu vojne v Ukrajini soočil s strogimi sankcijami, ki so prizadele večje ruske letalske družb in njihove vodilne delavce. Poleg tega sta Boeing in Airbus ustavila dobavo rezervnih delov Rusiji, ter ustavila vzdrževanje in podporne storitve za letala ruskih letalskih prevoznikov. Te omejitve so pripeljale tudi do odpovedi lizinških pogodb.

Septembra je Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO) izdala "rdečo zastavo" za Rusijo v svojih revizijah varnosti letenja, kar nakazuje zaskrbljenost glede varnosti letalstva v državi. 

Maja so ruski letalski prevozniki znižali varnostne zahteve zaradi pomanjkanja rezervnih delov. Pred kratkim so letalske družbe v Rusiji zaprosile agencije za podaljšanje tehnične življenjske dobe potniških letal An-24 in An-26, saj se mnoga od teh letal bližajo koncu svoje operativne življenjske dobe.
 

Razmere v ruskem civilnem letalstvu se hitro slabšajo  

Ukrajinska obveščevalna služba je izvedla kibernetsko operacijo proti Rosaviaciji in pridobila zaupne dokumente ruskega ministrstva za promet. Informacije so razkrile več zaskrbljujočih trendov: 
  • Januarja 2023 je rusko civilno letalstvo zabeležilo 185 letalskih nesreč, pri čemer je bila približno tretjina od njih označena za incidente različne nevarnosti. Največ, kar 34 nesreč je povzročilo rusko letalo za kratke razdalje, Dry superjet. 
  • V prvih 9 mesecih leta 2023 je bilo v Rusiji 150 dokumentiranih primerov okvar letal v primerjavi s 50 primeri v enakem obdobju leta 2022. To predstavlja potrojitev števila incidentov, kar kaže na znatno povečanje tveganj, povezanih z letenjem v Rusiji. 
  • Kritične komponente letal, kot so motorji, podvozje, hidravlični sistemi, zakrilca in programska oprema, ostajajo ranljiva področja v ruskem letalstvu. 
  • Rusija se sooča s težavami pri vzdrževanju letal, zato ga poskuša prenesti v Iran, kjer takšno delo izvajajo brez ustreznega certificiranja. 
  • Marca 2022 je imela Rusija približno 820 civilnih letal, izdelanih v tujini, pri čemer je bilo le približno 10 % teh letal v tistem času podvrženih necertificiranim popravilom z uporabo rezervnih delov drugih znamk. Zdaj je bilo skoraj 70 % flote podvrženih takšnim necertificiranim storitvam.  
  • Pomanjkanje rezervnih delov je v Rusiji povzročilo prakso, znano kot letalski kanibalizem, kjer nekatera letala razstavijo za popravilo drugih. Do sredine leta 2023 je bilo več kot 35 % letal v Rusiji podvrženih temu postopku. 
  • Precejšnje število letal An-2 iz sovjetskega obdobja je prizemljenih, ker so bili njihovi motorji izdelani na Poljskem, njihova dobava pa je bila začasno ustavljena zaradi sankcij. 
  • Samo januarja 2023 je bilo med 220 letali Airbus v Rusiji zabeleženih 19 različnih okvar, vključno s 17 primeri dima v 9 letalih, ki jih uporablja Aeroflot.
  • Med 230 Boeingovimi letali, uporabljenimi v Rusiji, jih je 33 imelo tehnične okvare v različnih letalskih sistemih. 
  • Približno eno od 7 brazilskih letal Embraer ni izpolnilo pogojev ruske operacije, 21 jih je prisotnih v Rusiji. 

Ta razkritja poudarjajo velike izzive, s katerimi se sooča ruski sektor civilnega letalstva zaradi sankcij in posledičnega vpliva na varnost in vzdrževanje njegove flote letal.

 

Viri: Factiva, bne IntelliNews, Emerging Markets Direct

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Napovedi EIU za rusko gospodarstvo



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: