Spletna prodaja je v Franciji lani dosegla dvomestno rast

torek, 21. februar 2023
 

Spletna prodaja storitev je lani pospešila rast e-trgovine v Franciji 

Po podatkih francoskega združenja za e-trgovino Fevad je spletna prodaja izdelkov in storitev v Franciji v letu 2022 zabeležila dvomestno rast. Prodaja storitev je lani dosegla visoko rast, medtem ko je prodaja fizičnih izdelkov v primerjavi s prejšnjim letom upadla.

Skupna vrednost francoske e-trgovine (prodaja izdelkov in storitev) se je v letu 2022 v primerjavi s prejšnjim letom povečala za 13,8 % na 146,9 mlrd EUR. 

Visoko rast je spodbudilo znatno povečanje prodaje v transportu (+ 36 % glede na leto 2019) ter turizmu in prostem času (+50 % glede na leto 2019).

Razlogi za tako visoko rast spletne prodaje v turizmu so predvsem možnosti brezplačne odpovedi ali ponovnega potovanja, pa tudi zvišanja cen. V primerjavi z letom 2019 znaša rast tega sektorja 16 %. 
 

Spletna prodaja potrošniškega blaga je lani nekoliko upadla 

Nasprotno pa je spletna prodaja izdelkov lani upadla za -7 % v primerjavi z letom 2021, vendar se je v primerjavi z letom 2019 povečala za 33 %.

Delež francoske e-trgovine v prodaji izdelkov je ocenjen na 12,5 % celotne trgovine na drobno. 

V letu 2022 se je število aktivnih maloprodajnih spletnih mest v Franciji povečalo za več kot 10.000, kar predstavlja 5 % povečanje v enem letu.


Prodaja potrošniškega blaga je med 100 vodilnimi ponudniki za e-trgovino B2C v Franciji v prvi polovici leta 2022 občutno upadla za -16 %, nato pa je močno narasla in se stabilizirala v drugi polovici leta. V primerjavi z letom 2019 je rast znašala 19 %.

Spletna prodaja tradicionalnih maloprodajnih trgovin se je lani povečala za 35 % v primerjavi z letom 2019.

Najmočnejšo rast sta zabeležila segmenta lepota/zdravje in pohištvo/dekoracija.

Čeprav se je prodaja vseh kategorij izdelkov zmanjšala v primerjavi z letom 2021, je še vedno presegla ravni iz leta 2019.

Najbolj se je povečala prodaja izdelkov iz sektorja lepote in zdravja, in sicer za 29 % v primerjavi z letom 2019. Sledi sektor pohištva in dekoracij, ki je lani zabeležil 19 % rast glede na leto 2019.

Spletna prodaja izdelkov široke porabe (FMCG), ki je v času pandemije beležila visoko rast, je v letu 2022 medletno narasla le za 1 %, in sicer zaradi lanskoletnih dvigov cen. V primerjavi z letom 2019 pa rast tega segmenta dosegla 56 %. 
 

Rast spletne prodaje v B2B, preko mobilnih telefonov in na spletnih tržnicah 

  • V segmentu B2B se je lani spletna prodaja medletno povečala za 9,9 %, glede na leto 2019 pa za 41 %.
  • Prodaja preko mobilnih naprav se je v letu 2022 povečala za 8 %, zahvaljujoč prodaji storitev, ki je več kot nadomestila upad prodaje izdelkov (-6 %).
  •  Prodaja na spletnih tržnicah se je leta 2022 nekoliko zmanjšala v primerjavi z letom 2021 (-1,6 %), vendar se je v primerjavi z letom 2019 povečala za 30 %. Kljub temu je bila rast prodaje na spletnih tržnicah višja od rasti prodaje pri posameznih spletnih B2C ponudnikih.
 

Največji spletni ponudniki v Franciji:

  • Amazon
  • Fnac
  • Cdiscount
  • Le Bon Coin
  • Veepee
  • Vinted
  • Ali Express
  • Leroy Merlin

 
 
Viri: Factiva, CEP Research
 


Preberite še:

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT

Priložnosti na francoskem trgu




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: