Spletna prodaja je v Franciji lani dosegla dvomestno rast
Spletna prodaja storitev je lani pospešila rast e-trgovine v Franciji
Po podatkih francoskega združenja za e-trgovino Fevad je spletna prodaja izdelkov in storitev v Franciji v letu 2022 zabeležila dvomestno rast. Prodaja storitev je lani dosegla visoko rast, medtem ko je prodaja fizičnih izdelkov v primerjavi s prejšnjim letom upadla.Skupna vrednost francoske e-trgovine (prodaja izdelkov in storitev) se je v letu 2022 v primerjavi s prejšnjim letom povečala za 13,8 % na 146,9 mlrd EUR.
Visoko rast je spodbudilo znatno povečanje prodaje v transportu (+ 36 % glede na leto 2019) ter turizmu in prostem času (+50 % glede na leto 2019).
Razlogi za tako visoko rast spletne prodaje v turizmu so predvsem možnosti brezplačne odpovedi ali ponovnega potovanja, pa tudi zvišanja cen. V primerjavi z letom 2019 znaša rast tega sektorja 16 %.
Spletna prodaja potrošniškega blaga je lani nekoliko upadla
Nasprotno pa je spletna prodaja izdelkov lani upadla za -7 % v primerjavi z letom 2021, vendar se je v primerjavi z letom 2019 povečala za 33 %.Delež francoske e-trgovine v prodaji izdelkov je ocenjen na 12,5 % celotne trgovine na drobno.
V letu 2022 se je število aktivnih maloprodajnih spletnih mest v Franciji povečalo za več kot 10.000, kar predstavlja 5 % povečanje v enem letu.
Prodaja potrošniškega blaga je med 100 vodilnimi ponudniki za e-trgovino B2C v Franciji v prvi polovici leta 2022 občutno upadla za -16 %, nato pa je močno narasla in se stabilizirala v drugi polovici leta. V primerjavi z letom 2019 je rast znašala 19 %.
Spletna prodaja tradicionalnih maloprodajnih trgovin se je lani povečala za 35 % v primerjavi z letom 2019.
Najmočnejšo rast sta zabeležila segmenta lepota/zdravje in pohištvo/dekoracija.
Čeprav se je prodaja vseh kategorij izdelkov zmanjšala v primerjavi z letom 2021, je še vedno presegla ravni iz leta 2019.
Najbolj se je povečala prodaja izdelkov iz sektorja lepote in zdravja, in sicer za 29 % v primerjavi z letom 2019. Sledi sektor pohištva in dekoracij, ki je lani zabeležil 19 % rast glede na leto 2019.
Spletna prodaja izdelkov široke porabe (FMCG), ki je v času pandemije beležila visoko rast, je v letu 2022 medletno narasla le za 1 %, in sicer zaradi lanskoletnih dvigov cen. V primerjavi z letom 2019 pa rast tega segmenta dosegla 56 %.
Rast spletne prodaje v B2B, preko mobilnih telefonov in na spletnih tržnicah
- V segmentu B2B se je lani spletna prodaja medletno povečala za 9,9 %, glede na leto 2019 pa za 41 %.
- Prodaja preko mobilnih naprav se je v letu 2022 povečala za 8 %, zahvaljujoč prodaji storitev, ki je več kot nadomestila upad prodaje izdelkov (-6 %).
- Prodaja na spletnih tržnicah se je leta 2022 nekoliko zmanjšala v primerjavi z letom 2021 (-1,6 %), vendar se je v primerjavi z letom 2019 povečala za 30 %. Kljub temu je bila rast prodaje na spletnih tržnicah višja od rasti prodaje pri posameznih spletnih B2C ponudnikih.
Največji spletni ponudniki v Franciji:
- Amazon
- Fnac
- Cdiscount
- Le Bon Coin
- Veepee
- Vinted
- Ali Express
- Leroy Merlin

Viri: Factiva, CEP Research
Preberite še:
Spletne prodajne platformeKako e-izvažati
Globalni trendi na področju IKT
Priložnosti na francoskem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.