Spletna prodaja v Bolgariji se je lani povečala za 19 % na več kot 1,95 mlrd EUR

torek, 06. februar 2024
 

Rast bolgarske spletne prodaje 

Glede na podatke bolgarskega združenja za e-trgovino BEA, je spletna prodaja v Bolgariji leta 2023 dosegla skoraj 1,95 mlrd EUR, kar je 19 % več kot leto prej. Podatki vključujejo le prodajo v spletnih trgovinah, registriranih v Bolgariji, ne pa tudi spletnih nakupov iz tujine.

Bolgarska spletna trgovina se je od začetka pandemije Covid-19 razmahnila v skladu s svetovnimi trendi.

Pomemben dejavnik rasti je tudi aktivno spletno nakupovanje ljudi, rojenih med letoma 1980 in 1995. Ti potrošniki iščejo predvsem ekološko čiste izdelke, kar podjetja sili k zelenim praksam.

Več kot 53 % spletnih uporabnikov v Bolgariji že nakupuje prek spleta in po napovedih BEA bo ta odstotek v prihodnjih letih še naraščal.

Ženske so bolj aktivne potrošnice v spletnih trgovinah kot moški (42,1 % proti 38,9 %).

Ljudje, ki živijo v velikih mestih, kupujejo prek spleta pogosteje kot tisti, ki živijo na podeželju (45,4 % proti 26,9 %).

Največji delež spletnih kupcev predstavljajo tisti, ki živijo v jugozahodnem delu države, ki vključuje glavno mesto Sofijo (51,8 %). Sledijo severovzhodna regija (43,8 %), severozahodna regija (38,9 %), južna osrednja regija (34,2 %), jugovzhodna (31,9 %) in severno osrednja regija (29,8 %).

Lani so nakupi oblačil, obutve in modnih dodatkov predstavljali 81,3 % vseh spletnih nakupov. Sledile so rezervacije prenočišč (30,5 %), športna oprema (30,4 %), kozmetika (27 %) in dostava hrane iz restavracij (26,5 %).

Leta 2023 je delež e-trgovine v bolgarskem BDP znašal 2,11 %, leta 2022 pa 1,92 %.

Po projekcijah BEA naj bi se v letu 2024 rast e-poslovanja v Bolgariji nekoliko upočasnila, saj bosta na potrošnjo gospodinjstev negativno vplivala rast cen in višji stroški posojil. Kljub temu naj bi bolgarska e-trgovina v naslednjih 3 do 5 letih še vedno dosegala visoko rast.

Prihodek največjih 10 spletnih trgovin v Bolgariji je lani znašal 19,1 % vseh prihodkov od prodaje e-nakupovanja. To kaže, da prihodnost spletne trgovine ni v raznovrstnih specializiranih trgovinah, temveč v velikih trgovskih spletnih platformah.

Povprečna spletna letna potrošniška košarica je lani v Bolgariji znašala 680 EUR.

Največja spletna trgovina v Bolgariji je emag.bg, ki je v letu 2022 ustvarila 91,8 mio EUR prihodkov.
 

Napovedi za bolgarsko gospodarstvo

EIU ocenjuje, da je bolgarsko gospodarstvo v letu 2023 zraslo za približno 2 %, kar je v skladu z regionalnimi trendi, čeprav je Bolgarija še vedno eno od uspešnejših EU gospodarstev, z gospodarsko rastjo znatno nad povprečjem EU.

Bolgarsko gospodarstvo bo po napovedih EIU raslo po približno enaki stopnji tudi leta 2024.

Rast bodo podpirali predvsem turistični sektor, proizvodnja električne energije in obrambna industrija.
 

Priložnosti na bolgarskem trgu

Bolgarija ima odprto, tržno gospodarstvo z višjim srednjim dohodkom. Ima močan fiskalni okvir, stabilen valutni odbor, prosto trgovino in neomejene finančne tokove, ki podpirajo privlačnost države za vlagatelje.

Bolgarija se uvršča na 11. mesto od 16 držav na lestvici poslovnega okolja EIU za vzhodno Evropo. Poslovno okolje v Bolgariji zavirajo politična nestabilnost, sorazmerno nerazvita infrastruktura in tehnološki okvir.

Bolgarija je zanimiv in privlačen trg za tuja podjetja, predvsem zaradi številnih ugodnih dejavnikov vstopa na trg, kot so: 
  • najnižje stopnje plač v EU
  • strateška geografska lega
  • poenostavljen postopek registracije za nova podjetja
  • nizki davki od dohodkov pravnih oseb
  • spodbude za naložbe v določene sektorje, kot so IT, raziskave in razvoj ter proizvodnja 

Izvozne možnosti v Bolgarijo vključujejo naslednja področja:
  • okoljske tehnologije
  • energetika
  • obrambna industrija
  • IKT
  • agro-industrijska oprema in rešitve
  • medicinska oprema
  • farmacevtski izdelki
  • hrana in pijača

SPIRIT Slovenija v sodelovanju z Uradom predsednice Republike Slovenije, Ministrstvom za zunanje in evropske zadeve, Ministrstvom za gospodarstvo, šport in turizem ter Veleposlaništvom Slovenije v Bolgariji ter v partnerstvu s sorodno bolgarsko agencijo BSMEPA (Bulgarian Small and Medium Enterprise Promotion Agency) organizira v Sofiji v času od 26. do 28. februarja 2024 gospodarski del političnega obiska predsednice Republike Slovenije dr. Nataše Pirc Musar. 

Javni poziv za slovenska podjetja za udeležbo na gospodarski delegaciji v Sofijo, 26. - 28. februar 2024



Viri: Fatva, bne IntelliNews, EIU

 

Preberite še:


Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT


Gospodarstvo ter možnosti vstopa na bolgarski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: