Srbski trg e-trgovine naj bi leta 2022 po ocenah dosegel okoli 897 mio EUR

torek, 31. januar 2023
 

Srbija v spletnem nakupovanju zaostaja za razvitimi državami zahodne Evrope 

V Srbiji postaja nakupovanje prek spleta vse bolj priljubljena oblika nakupa blaga in storitev, saj hitro narašča tudi število uporabnikov interneta v državi.

Srbija v spletnem nakupovanju zaostaja za razvitimi državami zahodne Evrope. Je sicer ena izmed vodilnih držav v regiji Zahodnega Balkana po absolutnem in relativnem številu spletnih nakupovalcev, vendar močno zaostaja za zahodnoevropskimi državami, kjer več kot 90 % prebivalstva kupi vsaj en izdelek na leto prek spleta.
 

Velikost trga 

Podobno kot drugod po svetu se je tudi v Srbiji v času pandemije rast spletne trgovine zelo pospešila. Po podatkih srbskega ministrstva za trgovino, turizem in telekomunikacije, se je v obdobju 2020–2021 spletna prodaja hrane povečala za približno 200 %, tekstila za skoraj 100 % ter računalnikov in tehničnih naprav za 50 %.

Srbija je bila v letu 2021 81. največji trg za e-trgovino na svetu, s prihodki v višini 530,9 mio EUR, kar jo uvršča pred Belorusijo in za Tunizijo.

Prihodki na srbskem trgu e-trgovine naj bi leta 2022 po ocenah dosegli okoli 897 mio EUR.

Po napovedih analitikov naj bi trg v prihodnjih 5 letih beležil visoko, 22,3 % povprečno letno rast.
 

Preference spletnih potrošnikov v Srbiji 

V primerjavi z globalnimi spletnimi nakupovalnimi preferencami, kjer večina spletnih potrošnikov kupuje knjige, filme in video igre (60 %), v Srbiji večina uporabnikov kupuje oblačila in športne izdelke (52 %).

Najbolj priljubljeni izdelki, kupljeni prek spleta v Srbiji, so:
  • oblačila in športna oprema (52 %)
  • gospodinjski izdelki (20 %)
  • elektronska in računalniška oprema (19 %)
  • igre in pripomočki (12 %)
  • prevozi (8,5 %)
  • počitniške nastanitve (7,9 %)
  • farmacevtski izdelki (6,6 %)
  • vstopnice za kulturne prireditve (4,7 %)
  • knjige, časopisi, revije (2 %).
 
Najpogosteje uporabljeni načini plačila pri spletnem nakupovanju v Srbiji so kreditne kartice in PayPal. Vendar mnogi potrošniki še vedno raje uporabljajo neposredna bančna nakazila za plačilo svojih spletnih naročil ali pa plačujejo z gotovino po povzetju. 
 

Razvoj digitalnega gospodarstva in s tem rast e-poslovanja je ena od prioritet srbske vlade 

Srbsko ministrstvo za trgovino, turizem in telekomunikacije je v letu 2019 sprejelo nov zakon o trgovini in spremembe zakona o e-poslovanju, ki podrobneje ureja spletno prodajo ter relacije med spletnimi ponudniki in potrošniki.

V zakonu je opredeljena ohranitev položaja e-trgovcev, izboljšanje logističnih tokov, omogočanje elektronskega plačevanja itd.
 

Konkurenti na trgu

Srbski trg e-trgovine je zmerno razdrobljen, saj na njem deluje veliko lokalnih podjetij. Na trgu se krepi konkurenca z vedno novimi ponudniki v državi, ki ponujajo inovativne tehnologije in rešitve spletnega nakupovanja.

Največji konkurent na srbskem trgu e-trgovine je Gigatron.rs., ki je leta 2021 ustvaril 41,8 mio EUR prihodkov.
Sledita mu Tehnomanija.rs s 38 mio EUR prihodkov in zara.com z 19 mio EUR prihodkov.


Prve tri največje spletne trgovine skupaj ustvarijo 20 % spletnih prihodkov v Srbiji.




Viri: Factiva, Mordor Intelligence Inc, MarketResearch, The International Trade Administration


Preberite še:

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT

Prodaja v Srbijo



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: