Stavke v Evropi povzročajo številne odpovedi in zamude letalskih prevozov

četrtek, 20. april 2023
 

Zaradi stavk je v Evropi prišlo do skokovitega porasta odpovedi letov, zamud in odpovedi rezervacij 

Stavke po Evropi so privedle do skokovitega porasta odpovedi letov, zamud in odpovedi rezervacij v številnih evropskih mestih, kljub prizadevanjem letalskih prevoznikov, da bi se izognili ponovitvi lanskih motenj.

Odpovedi letov in več kot 3 urne zamude so se med letošnjimi velikonočnimi prazniki v Evropi močno povečale ter presegle ravni iz leta 2022 in 2019. Najbolj izrazite so bile motnje v Franciji in v Združenem kraljestvu.


 

Motnje na francoskih letališčih

V Franciji, kjer je v zadnjih tednih stavkalo osebje kontrole zračnega prometa, je bilo letos med velikonočnimi prazniki pravočasnih le 62 % letov v primerjavi s 75 % leta 2022 in 76 % leta 2019.

Razmere so se hitro poslabšale zaradi krize pokojninske reforme v Franciji.

Letališče Charles de Gaulle je zaradi teh razmer zelo prizadeto, tako kot destinacija in kot vozlišče.
  • Letos je bilo za veliko noč odpovedanih okoli 33.300 poletov, le lani 7.800.
  • 9.000 letov je imelo letos več kot 3 urne zamude v primerjavi s 6.800 leti lani.
  • Prevozi in načrtovana bivanja prek letališča Charles de Gaulle v Parizu so se do sredine marca zmanjšala za približno -75 % v primerjavi z ravnmi iz leta 2019.
  • Po oceni upravljavca pariških letališč Aeroports de Paris je letališče Charles de Gaulle med januarjem in marcem letos zaradi stavk izgubilo približno 470.000 potnikov.
 

Motnje na letališčih Združenega kraljestva

V Združenem kraljestvu so obmejne stavke povzročile tudi motnje na letališčih po vsej državi, pri čemer se z največjimi zamudami spopadajo letališča v Londonu.
  • Med letošnjimi velikonočnimi prazniki je bilo na londonskih letališčih približno 73 % letov pravočasnih, v primerjavi s 76 % leta 2022 in 81 % leta 2019.
  • Odpovedanih je bilo 33.700 letov v primerjavi s 26.600 lani.
  • 10.800 letov, kar je 1 % vseh letov, je imelo zamudo več kot 3 ure, v primerjavi z 9.500 leti lani.
 

Izplačila pravic potnikov

Dolgotrajne stavke delavcev lahko povzročijo naraščajoče stroške za letalske družbe, ki si prizadevajo za ublažitev težav, zaradi česar so nekateri izvršni direktorji že pozvali Evropsko komisijo, naj posreduje.

Letošnji velikonočni prazniki so veljali za velik preizkus sposobnosti industrije, da se po kadrovski okrepitvi spopade s povečanim prihodom potnikov.

Veliko povpraševanje potnikov po letalskih prevozih bi lahko letos turistični promet zopet dvignilo nad ravni pred pandemijo, vendar takšno napoved resno ogroža možnost nadaljevanja stavk.

Cene vozovnic iz Evrope na letališče Charles de Gaulle so se v tednu od 16. marca znižale za -30 % v primerjavi z letom 2019, cene vozovnic iz ZDA pa so se znižale za -8 %.

Vse kaže, da se bodo stavke nadaljevale.
  • Francoski predsednik Macron je v 14. aprila podpisal zelo nepriljubljen zakon o dvigu državne upokojitvene starosti, kar je razjezilo sindikate, ki so pozvali k nadaljevanju večmesečnih množičnih protestov, ki so se začeli januarja letos.
  • V Nemčiji je letališče Hamburg odpovedalo vse odhode v četrtek in petek zaradi stavke delavcev varnostne kontrole, ki jo je organiziral sindikat Verdi.
  • Organ za zračni promet Eurocontrol je pred tem opozoril, da bi se zamude zaradi stavk lahko nadaljevale tudi poleti.
  • Izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary je prejšnji mesec dejal, da je škandal, da so francoske stavke blokirale številne lete nad francoskim zračnim prostorom, kar je prekinilo storitve med različnimi državami, vključno z živahnim turističnim trgom med Združenim kraljestvom in Španijo.

V skladu s pravili o pravicah potnikov v Evropi so potniki, ki se soočajo z večurnimi zamudami letov, upravičeni do odškodnine, kar je že dolgo boleča točka za letalske družbe, ki se spopadajo z izjemno nizkimi maržami.

Letalske družbe opozarjajo, da bi morala letališča in druge zainteresirane strani prav tako plačati odškodnino potrošnikom, tako da breme ne bi v celoti padlo na njih.


Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Gospodarstvo ter možnost vstopa na francoski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: