V Kanadi bodo leta 2035 lahko prodajali le EV

četrtek, 12. januar 2023
 

Novi predpisi o prodaji vozil v Kanadi

21. decembra 2022 je kanadska zvezna vlada objavila osnutek predpisov, ki zahtevajo, da morajo biti vsa nova osebna vozila in lahka tovorna vozila, prodana v Kanadi po letu 2035, električna vozila (EV) brez emisij. Pravila bodo uvedena postopoma, začenši 20 % EV do leta 2026 in najmanj 60 % do leta 2030.

Vlada je 31.12. 2022 začela uradno 75-dnevno posvetovalno obdobje po objavi predpisov v Kanadskem glasilu.

Predpisi bodo premierju Justinu Trudeauju pomagali izpolniti volilno obljubo iz leta 2021 in dodali težo prizadevanjem zvezne vlade za ublažitev učinkov podnebnih sprememb.
 

Dvig zveznega davka na ogljik

Poleg predpisov o EV je vlada uvedla še drugo pobudo, vezano na podnebne spremembe, in sicer dvig zveznega davka na ogljik.

Ta naj bi se 1. aprila 2023 povišal s 50 CAD (36,5 EUR) na 65 CAD (47,46 EUR) na tono, kar je prvo zvišanje za 15 CAD (10,95 EUR), odkar je bil davek uveden leta 2019.

Davek na ogljik se bo nato še naprej povečeval za 15 CAD na leto, dokler leta 2030 ne bo dosegel 170 CAD (124,13 EUR).
 

Novi predpisi o EV bodo spodbudili domačo proizvodnjo EV in baterijskih komponent 

Zvezna vlada si prizadeva za oživitev propadajoče kanadske avtomobilske industrije.

V zadnjih dveh desetletjih Kanada ni imela večjih naložb v avtomobilsko industrijo, predvsem zaradi nižjih stroškov dela in energije v ZDA in Mehiki.

Kanadska zvezna vlada verjame, da bodo visokokvalificirana delovna sila, raziskovalna in razvojna infrastruktura ter državna finančna podpora pritegnile naložbe v EV.
 
Kanadski delež v proizvodnji vozil v Severni Ameriki je v zadnjih letih upadel. V letu 2021 je znašal 8,5 %, v primerjavi s skoraj 14 % leta 2014.

Kanadski predpisi sledijo podobnim pobudam v ZDA za privabljanje naložb v EV.

Zvezna vlada in najbolj naseljena kanadska provinca Ontario, kjer se nahajajo vse tovarne za sestavljanje vozil v državi, postavljata naložbe v EV za osrednji steber svojih industrijskih politik.

Prejšnji mesec je ameriški avtomobilski proizvajalec General Motors končal preoblikovanje ene od svojih tovarn v Ontariu v prvo montažno linijo EV v državi.

Avgusta je Kanada napovedala tudi partnerstvo z nemškima proizvajalcema avtomobilov Volkswagen AG in Mercedes-Benz Group AG, za razvoj dobavnih verig za nikelj, litij, kobalt in druge bistvene minerale, ki se uporabljajo v EV in baterijah.

Več o kanadski avtomobilski industriji si lahko preberete na tej povezavi.
 

Spodbude za nakup EV in postavitev polnilnih postaj 

Zvezna vlada ponuja do 5.000 CAD (3.650,96 EUR) subvencije za nakup novega EV za fizične osebe ter do 10.000 CAD (7.301,93 ) za podjetja.
 
Vlada bo tudi investirala v postavitev 50.000 polnilnih postaj za EV po vsej Kanadi, tako da naj jih bi bilo skupno 85.000.
 
Kljub tem prizadevanjem EIU ocenjuje, da bo zaradi pomanjkanja polnilnih postaj v Kanadi povpraševanje po EV vozilih nekoliko manjše v primerjavi z drugimi industrijskimi državami, zlasti ZDA.
 

Cilji novih predpisov 

Kanada ocenjuje, da bi predlagani predpisi o prodaji vozil z ničelnimi emisijami lastnikom vozil prihranili kumulativnih 33,9 mlrd CAD (24,75 mlrd EUR) neto stroškov energije od leta 2026 do 2050 ter dodatnih stroškov vozil in domačih polnilnikov v višini 24,5 mlrd CAD (17,88 mlrd EUR), hkrati pa bi zmanjšali emisije toplogrednih plinov za 430 miov ton.

Glede na to, da je povprečna starost vozila v Kanadi 15 let, bi morali predpisi po mnenju vlade skoraj vsa lahka vozila na bencinski pogon do leta 2050 umakniti s kanadskih cest.

Medtem so visoke cene električne energije v Evropi v nekaterih primerih že odpravile stroškovne prednosti, ki so jih uživala EV. O tem smo pisali v tem prispevku.



Viri: Factiva, The Economist Intelligence Unit, S&P Global Market Intelligence.

 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Priložnosti na kanadskem trgu

Izzivi dobaviteljev avtomobilske industrije v zelenem prehodu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: