V Srbiji bodo izdelovali Pandino, električno različico avtomobila Fiat Panda
V Kragujevcu bo prva tovarna na Balkanu s serijsko proizvodnjo električnih vozil
V Kragujevcu bodo izdelovali novo generacijo električnih vozil (EV), so sporočili iz skupine Stellantis, multinacionalke, ki je nastala leta 2021 z združitvijo italijansko-ameriškega konglomerata Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in francoske skupine PSA.Srbsko ministrstvo za gospodarstvo in Fiat Chrysler Automobiles Srbija (FCA Srbija) sta že lani podpisala pogodbo o spodbudah za proizvodnjo električnega avtomobila v Kragujevcu. Posel je predvideval naložbo v višini 190 mio EUR, od tega bi Srbija zagotovila 48 mio EUR.
Srbski predsednik Aleksandar Vučić je novico o proizvodnji električnega avtomobila Fiat Panda v Kragujevcu potrdil v nedeljo, 3.decembra, a ni navedel nobenega konkretnega datuma glede začetka proizvodnje.
Vučić je dejal, da bi LAHKO proizvodnja električne pande dvignila trgovino med Italijo in Srbijo nad sedanjih 4,6 mlrd EUR na leto.
Nova, električna različica avtomobila Fiat Panda se bo imenovala Pandina.
Ime Pandina je bilo izbrano, da bi se razlikovalo od obstoječe Pande, ki jo bodo v Torinu v Italiji izdelovali do leta 2026. Če ne bo novih zahtev glede motornega standarda Euro 7, se lahko končni datum podaljša do leta 2027.
V Kragujevcu bo prva tovarna na Balkanu s serijsko proizvodnjo električnih vozil. Poleg Kragujevca bodo električni model Pandina izdelovali še v tovarni Betim v Braziliji in v Maroku.
Prednost Pandine bo predvsem dostopna cena
Stellantis želi trgu ponuditi majhno, cenovno dostopno in učinkovito EV. Nova vrsta pande naj bi postala v regiji priljubljena predvsem zaradi ugodnih cen.Nova hibridna panda bo predvidoma stala okoli 15.000 EUR, električna različica pa okoli 20.000 EUR.
Pandina bo dolga 4 metre in bo oblikovno podobna konceptu Fiat Centoventi. Model igra ključno vlogo v strategiji tega avtomobilskega proizvajalca iz Torina, da ohrani svoj položaj na svetovnem trgu majhnih mestnih avtomobilov.
Pandina bo naprodaj na vseh celinah s številnimi možnostmi personalizacije za določene trge.
V tovarni Stellantis v Kragujevcu so do lani izdelovali fiat 500L. Zdaj pa so delavci iz Kragujevca že opravili usposabljanje za izdelavo Pandine.
Viri: Factiva, Reuters, Balkan Green Energy News
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na srbski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.