Južna Koreja

Predstavljamo poslovno okolje Južne Koreje




Južna Koreja je eno največjih gospodarstev v Aziji in eno najnaprednejših in najbolj razvitih gospodarstev na svetu.
Znana je po hitri industrializaciji in močnem izvoznem sektorju, izstopa pa predvsem na področju elektronike z velikani, kot sta Samsung in LG, ter avtomobilski industriji s podjetji Hyundai in Kia. Država je vodilna tudi v ladjedelništvu ter industrijah, kot so jeklarstvo in petrokemija.

Južna Koreja je pomembna izvoznica naprednih integriranih vezij in ima globalno prevlado na področju naprednih pomnilniških čipov.

Vladne pobude se osredotočajo na gospodarske reforme, digitalne inovacije in trajnostni razvoj prek projektov, kot je Zeleni novi dogovor (Green New Deal). Južnokorejsko gospodarstvo je odporno, raznoliko in s strateškimi politikami usmerjeno v nadaljnjo rast.

V gospodarstvu ima prevladujočo vlogo storitveni sektor, ki prispeva 63 % BDP, sledita mu industrija s 35 % in kmetijstvo z 2 %.

Storitveni sektor je največji in najhitreje rastoči gospodarski segment, ki zaposluje približno 71 % delovne sile. Južna Koreja je razvila močan finančni sektor, zlasti v Seulu, ki je regionalno finančno središče. Finančne storitve v Južni Koreji so visoko digitalizirane, pri čemer imata ključno vlogo fintech in mobilno bančništvo. Trgovinski sektor uspeva tako na področju tradicionalne prodaje kot e-trgovine. Turizem je v izrazitem porastu, saj je država v letu 2024 sprejela 16,37 mio obiskovalcev, kar je 48,4 % več kot v letu 2023. Pomemben je tudi IKT sektor, saj je Južna Koreja vodilna po razširjenosti širokopasovnih povezav in razvoju 5g tehnologij.

Industrijski sektor je zelo raznolik in zaposluje približno 24 % delovne sile. Glavne industrijske panoge so tekstilna industrija, jeklarstvo, avtomobilska industrija, ladjedelništvo in proizvodnja elektronskih izdelkov. Proizvodnja je močno razvita in izvozno usmerjena, v njej pa prevladujejo proizvodnja polprevodnikov, vozil in petrokemičnih izdelkov. Industrijski sektor se sooča z izzivi, kot so naraščajoči stroški dela in konkurenca iz Kitajske, a ostaja globalno konkurenčen zaradi nenehnih inovacij.

Kmetijski sektor zaposluje približno 5 % delovne sile. Zaradi omejene površine obdelovalne zemlje (le 17 % ozemlja je primerno za kmetijstvo) je proizvodnja osredotočena na riž, ki pokriva približno polovico kmetijskih površin. Drugi pomembni pridelki so ječmen, soja, koruza, sadje (zlasti jabolka in hruške) ter zelenjava. Država je močno odvisna od uvoza hrane, saj približno 70 % kmetijskih in živilskih proizvodov uvozi iz tujine. Kmetijstvo je podprto z vladnimi subvencijami in modernizacijo, a se sooča z izzivi, kot so staranje kmetov in pomanjkanje zanimanja mladih za kmetovanje.
 

Poslovne priložnosti v Južni Koreji


Poslovno okolje Južne Koreje je dinamično in visoko konkurenčno, podprto z napredno infrastrukturo, tehnološkimi inovacijami in strateško usmerjenostjo v globalno trgovino, kar državo uvršča med najprivlačnejše investicijske destinacije v Aziji.

Glavne poslovne priložnosti se ponujajo v sektorjih, ki jih država aktivno spodbuja v okviru svojih razvojnih strategij, kot so digitalna transformacija, pametne tovarne, umetna inteligenca, zelene tehnologije, biotehnologija ter kibernetska varnost. V okviru iniciativ, kot sta Digital New Deal in Green New Deal, južnokorejska vlada intenzivno spodbuja inovacije in trajnostne tehnologije, kar ustvarja pomembne priložnosti za domača in tuja podjetja.

Na trgu polprevodnikov in pomnilniških čipov še naprej ostajajo priložnosti dobaviteljskih in tehnoloških partnerstev. Vlada z zakonom K-CHIPS nudi davčne olajšave do 50?% za raziskave in razvoj ter 25?% pri investicijah v proizvodne kapacitete.

Priložnosti se ponujajo tudi v maloprodajnem sektorju, saj ima Južna Koreja enega največjih maloprodajnih trgov v Aziji. EIU napoveduje, da bo maloprodaja v prihodnje še naprej rasla zaradi naraščajočega razpoložljivega dohodka gospodinjstev, ki je posledica stalne gospodarske rasti in stabilnega zaposlovanja. Ker dohodki gospodinjstev naraščajo, so južnokorejski potrošniki vse bolj pripravljeni porabiti denar za vrhunsko in luksuzno blago, zato imajo edinstveni in ekskluzivni izdelki/blagovne znamke, dobre možnosti, da z dobro tržno strategijo prodrejo na trg.

Več o poslovnih priložnostih na Južnokorejskem trgu si preberite tukaj
 

Tržni izzivi in mednarodno poslovanje v Južni Koreji


Kljub svojim prednostim se Južna Koreja sooča z nekaterimi gospodarskimi izzivi:
 
  • Zaradi velike odvisnosti od izvoza je gospodarstvo občutljivo na nihanja na globalnih trgih.
  • Politična nestabilnost, povezana z vladnimi spremembami in napetostmi s tarifami ZDA, lahko ovirajo investicije in strateške odločitve podjetij.
  • Odpor do tujih poslovnih modelov.
  • Zapleteni birokratski postopki za tuje delavce, visoka pričakovanja glede delovne etike in potreba po razumevanju lokalne poslovne kulture, ki poudarja hierarhijo.
  • Staranje prebivalstva in padajoča stopnja rodnosti vodi v krčenje delovne sile, kar lahko negativno vpliva na gospodarsko produktivnost.
  • Močna konkurenca in cenovni pritiski domačih proizvajalcev.

 
Uvoz in izvoz Slovenije v Južno Korejo


Blagovna menjava med Slovenijo in Južno Korejo je v letu 2024 dosegla 342 mio EUR, s čemer se je Južna Koreja uvrstila na 31. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.

Več o uvozu in izvozu Slovenije v Južno Korejo preberite tukaj

   

Želite prejemati najnovejše novice na vaš elektronski naslov?


Bodite obveščeni o najnovejših objavah.  Na prejemanje aktualnih novic se prijavite v rubriki E-Info.