Cene letalskih vozovnic so dosegle vrh
Cene letalskih vozovnic v Evropi in Aziji se umirjajo ali padajo
Cene letalskih vozovnic v Evropi in Aziji so se začele umirjati ali padati, kar je znak, da se dolgotrajni razcvet potovanj po pandemiji Covid-19 počasi umirja. To pa ne gre v prid letalskim družbam, ki se spopadajo z vse višjimi stroški in omejeno razpoložljivostjo letal.Ko so se po pandemiji ponovno sprostili omejitveni ukrepi, je prišlo do neravnovesja med ponudbo letov in povečanim povpraševanjem. To je zvišalo cene vozovnic in donos potnikov, ki je merilo povprečne cene vozovnice na miljo, ki jo plača vsak potnik.
Vodilni v panogi, vlagatelji in analitiki opažajo, da se trend povečanega povpraševanja po potovanjih počasi umirja. Veliko potnikov postaja bolj občutljivih na cene, kar je posledica inflacije, ki je dvignila ceno življenjskih stroškov.
Izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary je dejal, da cene vozovnic ne bodo tako visoke, kot so pričakovali, ter izrazil presenečenje nad počasnim dvigom cen, pripisuje pa ga negotovosti potrošnikov ali gospodarski recesiji v Evropi.
Podatki raziskovalne skupine ForwardKeys kažejo, da so bile cene vozovnic v EU sicer v prvih mesecih tega leta nespremenjene v primerjavi z letom 2023.
Povsem drugačna pa je slika v azijsko-pacifiški regiji, kjer so se cene vozovnic v obdobju januar-april 2024 medletno znižale za približno -16 %.
Singapore Airlines je lani beležil rekorden letni dobiček, prodaja pa se je lani povečala za 133,4 %. Vendar je rast čistega dobička v zadnjih treh četrtletjih padla. Ta azijska letalska družba pričakuje, da se bo donos potnikov še zmanjševal.
Azija je bila počasnejša od drugih regij pri odpravi omejitev in povečevanju letov v čezmorske destinacije. Potovanja s Kitajske na trge, kot so Evropa, Amerika in Avstralija, se še vedno niso opomogla. Kitajsko gospodarstvo je počasno in mednarodni leti ostajajo na približno 70 % ravni pred pandemijo in le na 16,5 % na progah med ZDA in Kitajsko.
Cene letalskih vozovnic padajo tudi v Avstraliji. Po podatkih Flight Center Travel Group so cene mednarodnih letalskih vozovnic, ki so jih prodali v Avstraliji, v Q1 2024 medletno padle za -12,8 %.
Cenovna občutljivost evropskih popotnikov
Toda ekonomisti in vlagatelji so pozitivni, saj potovanja ostajajo prednostna naloga pri porabi za večino potrošnikov, zlasti v Evropi in ZDA.Nižje evropske letalske vozovnice odražajo nižje dohodke in stopnje prihrankov po vsej celini, kar potrošnike sili k iskanju cenejših alternativ, zlasti ker so se podražile storitve hotelov in najema avtomobilov.
Čeprav se potrošniki še vedno zanimajo za potovanja, so zlasti evropski potrošniki zelo občutljivi na cene.
Cenejše destinacije, kot so Turčija, Romunija in balkanske države, postajajo vse bolj priljubljene med evropskimi popotniki, ki iščejo alternative za počitnice v Franciji ali Italiji.
Podatki Evropske komisije za potovanja so pokazali, da bodo turisti v Evropi letos porabili 742,8 mlrd EUR, kar je 14,3 % več kot lani. A večjo potrošnjo bi lahko v veliki meri povzročili premožnejši ameriški turisti.
Poraba turistov v ZDA ostaja visoka
Medtem ko si Evropejci želijo prihraniti, potrošniška poraba v ZDA ostaja visoka, pri čemer je še posebej veliko povpraševanje po vrhunskih potovanjih.Ekonomski inštitut Mastercard poroča, da je v Q1 2024 približno 16 mio Američanov potovalo v tujino, s čimer so postavili nov rekord in presegli obseg pred pandemijo.
Močan trg dela v ZDA pomaga potrošnikom ohranjati višjo porabo kljub zmanjšanim prihrankom gospodinjstev.
Povprečna poraba za potovanja na gospodinjstvo se je v ZDA v prvih 5 mesecih leta 2024 medletno zmanjšala le za -1,5 %, vendar je bila v primerjavi z letom 2019 višja za 13 %, kažejo podatki o kreditnih in debetnih karticah Bank of America.
Ameriški potrošniki si še vedno želijo zapravljati za potovanja in dajejo prednost doživetjem pred materialnimi dobrinami.

Viri: Factiva, Reuters, RTEI
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Potniki so izbrali Singapore Airlines za najboljšo letalsko družbo na svetu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.