Energetska kriza lahko v Evropi zniža proizvodnjo avtomobilov za 40 %

četrtek, 13. oktober 2022
 

Visoki stroški energije lahko ustavijo proizvodnjo v nekaterih avtomobilskih sektorjih

V poročilu z naslovom "Zima prihaja" je S&P Global Mobility navedel, da se dobavna veriga avtomobilske industrije, ki je že prizadeta zaradi pandemije COVID-19 ter ruske invazije na Ukrajino, zdaj sooča tudi z naraščajočimi stroški energije ter celo možnostjo izpadov električne energije.

Ker cene energije v Evropi skokovito naraščajo, lahko ostra zima nekatere avtomobilske sektorje tako prizadene, da ne bodo več mogli vzdrževati svojih proizvodnih linij.

S&P Global Mobility napoveduje znatne motnje v dobavni verigi od novembra 2022 do pomladi 2023.
 

Stroški energije na vozilo so se iz 50 EUR povečali na preko 700 EUR

Pred energetsko krizo so bili stroški plina in elektrike razmeroma nepomembna stroškovna komponenta, ki je običajno znašala manj kot 50 EUR na vozilo. Zdaj so se ti stroški povečali od 687 EUR do 773 EUR na vozilo. To spodkopava marže na trgu, saj bo povečanje stroškov težko prenesti na stranke, ki se že soočajo z inflacijo hrane in energije.

Po vsej EU bi lahko zaradi energetskih omejitev države ali regije sprejele izredne politike za boj proti energetski krizi. Vendar bo pritisk na avtomobilsko dobavno verigo močan. Omejitve proizvodnje delov dobaviteljev lahko vplivajo na obseg proizvajalcev originalne opreme. Obstaja tveganje, da bodo proizvajalci originalne opreme ustavili pošiljke dokončanih vozil zaradi pomanjkanja posameznih komponent.

S&P Global Mobility napoveduje, da se bo od tega četrtletja do konca leta 2023 četrtletna proizvodnja v evropskih tovarnah za sestavljanje avtomobilov znižala od 4,5 mio enot na samo 2,75 do 3 mio enot. Posledično bodo prizadeti vsi proizvajalci avtomobilov, saj evropski dobavitelji izvažajo dele po vsem svetu.
 

Kriza bo različno prizadela posamezne države

Kako bo prizadeta avtomobilska industrija v posamezni državi, pa je odvisno od več dejavnikov, vključno z velikostjo primanjkljaja države, dolgom glede na bruto domači proizvod, stopnjo energetske samozadostnosti in skladiščenjem plina.

Velika avtomobilska sila Nemčija se je do sedaj zanašala na ruski plin in postopoma opušča jedrsko energijo, a ima več proračunskega prostora, da prebrodi energijsko krizo, kot nekatere druge evropske države, vključno z Italijo.
Italija je eno bolj ranljivih gospodarstev, to šibkost pa bo še povečala relativna stroškovna pomanjkljivost, s katero se sooča njena proizvodna baza.

Na gospodarsko uspešnost držav bodo vplivali tudi politični odzivi posameznih držav pri reševanju energetskih neravnovesij. Takšne politike bodo določile, kako mešanica energetskih virov v državi vpliva na primerjalno prednost lokacij za izdelavo vozil v Evropi.

Razmere, s katerimi se sooča Evropa, so morda le prehodne. Veliko bo odvisno od tega, kako se bo razpletel rusko-ukrajinski konflikt. Dolgoročnejša transformacija energetske slike pa bi lahko povzročila strukturne posledice za industrijo. To bi pomenilo, da bi se proizvodnja preselila na lokacije, kjer je breme stroškov energije najmanjše.
 

Nižje tudi napovedi prodaje avtomobilov

Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da se bo povpraševanje po novih vozilih v Evropi v preostanku leta 2022 zmanjšalo, saj višji stroški energije slabijo kupno moč potrošnikov.

Po napovedih bo skupna prodaja vozil v Evropi leta 2022 padla za -10,8 % na letni ravni. Prodaja osebnih vozil naj bi letos upadla za -10,6 %, prodaja gospodarskih vozil pa za -11,9 %.

Prodaja EV naj bi se v Evropi po napovedih letos na letnem nivoju povečala za 21,7 % na 2,77 mio enot. Za primerjavo, rast prodaje EV je v Evropi v letu 2021 dosegla 66,2 %.



Viri: Factiva, S&P Global Mobility, Fitch Solutions


Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Avtomobilska industrija v Italiji
 
Avtomobilska industrija v Nemčiji


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: