Finski trg e-trgovine bo letos po ocenah zrasel za 9,66 % na 18,23 mlrd EUR
Vrednost trga in napovedi
- Trg finske B2C spletne prodaje je glede na raziskavo ResearchAndMarkets v letu 2022 dosegel vrednost 16,61 mlrd EUR.
- Po ocenah naj bi e-trgovina na Finskem v letu 2023 zrasla za 9,66 % na letni ravni in dosegla vrednost 18,23 mlrd EUR.
- Tudi srednje in dolgoročni obeti za finsko e-trgovino so dobri. Analitiki namreč v obdobju 2023–2027 napovedujejo 8,22 % povprečno letno rast, bruto vrednost blaga B2C e-trgovine v državi pa naj bi leta 2027 dosegla 24,97 mlrd EUR.
Dejavniki rasti
Finski trg e-trgovine poganjajo predvsem vse večja penetracija interneta, napredna infrastruktura in vse večje število spletnih nakupovalcev v državi.- Finska ima visoko internetno penetracijo, saj 97 % prebivalstva dostopa do interneta.
- Finska je razvila močan ekosistem ponudnikov storitev e-trgovine, e-trgovina pa je zelo razširjena in raste, predvsem zaradi večje raznolikosti blaga.
- V spletni prodaji so cene običajno nižje v primerjavi s tradicionalnimi trgovinami na drobno.
- Digitalni marketing na Finskem se je v zadnjih nekaj letih precej povečal. V državi deluje več ponudnikov teh storitev, vključno s podjetji, kot sta Suomen Digimarkkinointi in Avidly, ki pomagajo podjetjem pri zagotavljanju njihovih storitev. Facebook in Google sta že utrdila močan položaj na Finskem, saj predstavljata približno 1/2 digitalnega trženja v državi. Finski spletni ponudniki se vedno pogosteje odločajo za digitalno trženje, da bi povečali svojo prisotnost na trgu.
- Večina finskih spletnih nakupovalcev uporablja spletno bančništvo kot prednostni način plačila. Vse večja uporaba pametnih telefonov in naraščajoče povpraševanje potrošnikov po priročnih plačilih sta spodbudila rast mobilnih plačil. M-plačila, vključno z mobilnimi denarnicami in zaračunavanjem prek operaterja, med finskimi potrošniki hitro rastejo.
- Tudi naraščajoči dohodek gospodinjstev in naraščajoča zaposlenost podpirata rast e-trgovine v državi.
Dropshipping je na Finskem najpogostejši poslovni model spletne prodaje
Dropshipping kot poslovni model za spletno prodajo se vse bolj uveljavlja tudi na Finskem.V praksi takšen model direktne dostave pomeni, da spletna trgovina prodaja izdelke, ki jih nima v svojem fizičnem skladišču. Namesto tega podjetnik v e-trgovini izdelek pridobi od tretje osebe, največkrat s Kitajske. Proizvajalec pošlje izdelek neposredno kupcu, direktni dostavljavec pa deluje le kot posrednik.
Direktna dostava je enostaven model delovanja za podjetnika začetnika, saj izdelkov ni treba hraniti v dragem skladišču. Druga velika prednost je, da je postopek enostavno izvesti in ni potrebe po skrbi glede pakiranja ali pošiljanja.
Neposredna dostava za podjetnike pa le ni povsem nezahtevna. Prodajalec kupi izdelek šele po prejemu naročila od stranke, odstotki marže pa lahko na primer ostanejo precej majhni. Prodajalec je tudi osebno odgovoren za izdelke, tudi če se napaka zgodi na strani dobavitelja.
Več o možnih načinih distribucije blaga pri spletni prodaji si lahko preberete tukaj.
Segment mode in oblačil predstavlja pomemben tržni delež v finski e-trgovini
Rastoča potrošnja gospodinjstev in modni trendi spodbujajo rast modnega segmenta v državi. Številni večji konkurenti na trgu se za privabljanje strank odločajo za digitalno oglaševanje prek Facebooka in Instagrama.Trajnostna proizvodnja postaja vedno bolj pomembna v pričakovanjih in izbirah kupcev. Spreminjajoča se pravila in predpisi EU pospešujejo tudi trg surovin in tekstila, ki temeljijo na bioloških izdelkih in jih je mogoče reciklirati. Finska ima tudi veliko strokovnega znanja na področju tehnologij, potrebnih za omogočanje trajnostne proizvodnje vlaken in tkanin. Pričakuje se, da bo to povečalo prodajo oblačil in obutve na finskem trgu e-trgovine.
Poleg tega tudi različne akcijske prodaje, kot je na primer črni petek, ustvarjajo povpraševanje po modnem segmentu na trgu e-trgovine.
Konkurenti na trgu
Finski trg e-trgovine je zmerno razdrobljen. Glavni konkurenti na trgu so:Spletni maloprodajni trgovci:
- Gigantti
- K-Ruoka by Kesko
- Motonet
- Verkkokauppa
- Zalando
Spletni ponudniki potovalnih storitev:
- Busradar
- Finnair
- Taksi Helsinki
- Travelocity
- Whim
Spletni ponudniki prehrambnih storitev:
- Foodora
- Hesburger
- ResQ Club
- Wolt
Viri: Factiva, Mordor Intelligence, ResearchAndMarkets
Preberite še:
Spletne prodajne platformeKako e-izvažati
Globalni trendi na področju IKT
Priložnosti na finskem trgu trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.