Letalske družbe tudi letos z višjimi cenami vozovnic

torek, 27. februar 2024
 

Letalski prevozniki si letos znova prizadevajo povečati dobiček z višjimi cenami vozovnic

Ameriški in evropski letalski prevozniki si bodo letos znova prizadevali povečati dobiček z višjimi cenami vozovnic. Zaradi razcveta potovanj po pandemiji in pomanjkanja letal poskušajo na ta način ublažiti višje stroške.

Večji letalski prevozniki se trudijo opraviti več letov, da bi zadostili povpraševanju po letalskem prevozu, vendar se spopadajo z zamudami pri dobavi novih letal Airbusa in Boeinga, ter morebitnimi okvarami prizemljenih letal, ki uporabljajo nekatere motorje RTX.

Omejeno število letal ohranja cene letalskih vozovnic visoke, saj prevoznikom omogoča, da prenesejo višje stroške reaktivnega goriva, dela in vzdrževanja na potnike.

Po podatkih Mednarodnega združenja za zračni transport -IATA se je povprečni prihodek na potnika, ki je v panogi poznan kot donos letalskih prevoznikov, lani povečal na 6,2 %, kar je 4. zaporedno leto rasti. Donosi naj bi se leta 2024 po napovedih IATA še povečali, in sicer za približno 1,8 %.

Donosi letalskih prevoznikov naj bi letos dosegli 8,5 %

Po napovedih analitikov Bernsteina bodo donosi evropskih letalskih prevoznikov to poletje presegli lanske ravni in dosegli kar 8,5 %, leta 2025 pa se bodo še povečali, saj se bo povpraševanje po potovanjih še nadaljevalo, prav tako tudi zamude pri dostavi letal.

Povpraševanje po letalskih prevozih naj bi se to poletje od leta 2019 povečalo za približno 15 % do 20 %, medtem ko zmogljivost letal ostaja na približno enaki ravni.
 
 

Višje cene vozovnic bodo še naprej prinašale dobiček 

Letalske družbe bodo zaslužile več denarja, ker so potniki še vedno pripravljeni plačati več.

Napovedi analitikov, vodilnih delavcev in vlagateljev ter podatki o cenah vozovnic kažejo na odpornost letalskih prevoznikov, potem ko so si ti opomogli od pandemije, ko so morali letala prizemljiti, ko so bile meje zaprte in so se morali zadolžili za milijarde, da so preživeli. Potniki so po pandemiji ponovno začeli množično potovati, da bi nekako nadomestili primanjkljaj v času omejitvenih ukrepov.
 
Število letalskih kart, prodanih preko ameriških potovalnih agencij letos januarja, je bilo doslej najvišje, kažejo podatki Airlines Reporting Corp (ARC), povprečna cena vozovnic pa je bila za 3 % višja v primerjavi z letom prej.

Od leta 2019 so se cene vozovnic v Severno Ameriko podražile za 30 %, medtem ko so se cene vozovnic v Evropo povišale za 25 %, poroča družba ForwardKeys.

IAG, lastnik British Airways, in Air France-KLM, bosta 29. februarja objavila rezultate za leto 2023. Glede na projekcije LSEG (London Stock Exchange Group) naj bi oba letalska prevoznika poročala o višjih dobičkih iz poslovanja.

Evropski nizkocenovni letalski družbi Ryanair in EasyJet sta povedali, da imata veliko število poletnih rezervacij, čeprav je bila prodaja pri Ryanairu bolj umirjena zaradi težav s prodajo prek spletnih potovalnih agencij.



Deltin dobiček iz poslovanja naj bi se leta 2024 glede na projekcije LSEG povečal za za 3 % na 6,5 mlrd USD, medtem ko naj bi dobiček United Airlines ostal nespremenjen pri 5,1 mlrd USD.

Zaenkrat naraščajoče cene vozovnic niso zmanjšale povpraševanja po letih, zato bodo tako rezervacije kot donosi na čezatlantskih poteh letos ostali visoki.

Okrepila so se tudi potovanja na Kitajskem, ki je eden zadnjih trgov, ki je odpravil koronske omejitve, saj so prihodki od turizma letos med prazniki lunarnega novega leta poskočili nad raven pred pandemijo.

Pri vseh letalskih družbah so vnaprejšnje rezervacije za to poletje dobre. In dokler bodo gospodarski obeti stabilni, lahko potrošniki še naprej tolerirajo visoke cene, menijo vlagatelji in analitiki.

Toda nekatere skrbi, da bi se ta trend lahko zmanjšal, zlasti zaradi nedavne recesije na Japonskem, v Združenem kraljestvu in v Nemčiji. Hotelski verigi Hilton Worldwide in Marriott International ter spletna potovalna agencija Expedia, so že nakazali konec velikega povpraševanja po potovanjih, ki je sledilo po koncu omejitvenih ukrepov. Če se bodo trgi dela še poslabšali, bi to lahko začelo vplivati tudi na povpraševanje po letalskih prevozih.


Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

IATA napoveduje, da bo leta 2024 v nebo poletelo rekordnih 4,7 mlrd ljudi



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: