IATA napoveduje, da bo prihodnje leto v nebo poletelo rekordnih 4,7 mlrd ljudi

torek, 12. december 2023
 

Letos bo z letalom potovalo 4,29 mlrd, v letu 2024 pa rekordnih 4,7 mlrd potnikov

Svetovni sektor letalskih prevoznikov si je v veliki meri opomogel od pandemije Covid-19, saj je povpraševanje po letalskih prevozih v ZDA, na Bližnjem vzhodu in v Evropi močno naraslo.

Pandemija je rast letalskega sektorja zaustavila za približno 4 leta. Sektor je bil močno prizadet zaradi omejitvenih ukrepov, zato je v obdobju 2020–2022 ustvaril 183 mlrd USD izgube.

Ljudje radi potujejo in to je pomagalo letalskim družbam, da so se ponovno vrnile na raven povezljivosti pred pandemijo.

Po podatkih mednarodnega združenja letalskih prevoznikov (IATA) bo leta 2024 v nebo poletelo rekordnih 4,7 mlrd ljudi. To je zgodovinsko najvišja vrednost, ki presega raven leta 2019 pred pandemijo, ko je letelo 4,5 mlrd ljudi.

Letos bo po ocenah IATA z letalom potovalo 4,29 mlrd potnikov.
 

Letalski sektor je spet dobičkonosen 

Po podatkih IATA je globalni letalski sektor leta 2023 spet postal dobičkonosen.

Letos naj bi sektor ustvaril čisti dobiček v višini 23,3 mlrd USD, v prihodnjem letu pa 25,7 mlrd USD.

Prihodki naj bi se po napovedih v letu 2024 povečali za 7,6 % na 964 mlrd USD.

Stanje se bo še naprej precej razlikovalo po regijah.

Ameriški, evropski in bližnjevzhodni prevozniki naj bi leta 2024 še naprej beležili dobiček, azijsko-pacifiške letalske družbe pa naj bi ponovno dosegle dobiček.

Številne države, ki še zaostajajo pri okrevanju potovanj, na primer Kitajska, kjer so mednarodna potovanja še vedno za -40 % nižja od ravni pred pandemijo, bodo leta 2024 spet ustvarjale dobiček.

Afriški in južnoameriški prevozniki naj bi tudi v prihodnjem letu ostali v rdečih številkah.
 

Negativni dejavniki, ki vplivajo na letalski sektor 

Kljub rekordnim prihodkom in dobičkom pa so visoki stroški kapitala, ki jih povzročajo naraščajoče obrestne mere, zaskrbljujoči.

V povprečju bodo letalske družbe v letu 2024 zadržale le 5,45 USD za vsakega prepeljanega potnika, kar je veliko premalo za stabilno prihodnost sektorja, ki ustvari 3,5 % svetovnega BDP in od katerega se neposredno preživlja 3,05 milijona ljudi.

Globalna nestabilnost, vključno z vojno med Izraelom in Hamasom ter vojno v Ukrajini, bi lahko v prihodnjem letu negativno vplivala na sektor, zlasti ker se cene nafte še naprej zvišujejo.

IATA pričakuje, da se bo rast cen vozovnic leta 2024 umirila, medtem ko naj bi stroški goriva ostali visoki in še naprej predstavljali skoraj tretjino stroškov.

Letalska industrija bo, po ocenah IATA, v letu 2024 porabila 374 mlrd litrov goriva, v ozračje pa spustila 939 mio ton CO2.

Medtem ko letalska industrija povzroči manj kot 3 % svetovnih emisij CO2, služi le majhnemu odstotku svetovnega prebivalstva.

Sektor upa, da se bo preusmeril na trajnostna letalska goriva, da bi dosegel svoj cilj neto ničelnosti do leta 2050, vendar IATA pričakuje, da bodo predstavljala le 0,53 % porabe, v primerjavi z 0,2 % letos.



Viri: Factiva, Reuters, Agence France Presse

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Naročila novih letal so v porastu

Finančna uspešnost letalskih družb v letu 2023 presega pričakovanja
 
Letalske vozovnice v EU so letos dražje za 20 % do 30 % v primerjavi z letom 2019




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: