Mercedes-Benz je odprl najsodobnejšo tovarno za recikliranje baterij za EV

četrtek, 24. oktober 2024
 

Mercedes-Benz je odprl tovarno za recikliranje baterij za EV

Ker proizvajalci avtomobilov hitro povečujejo proizvodnjo električnih vozil (EV), že razmišljajo o tem, kaj storiti z baterijskimi celicami, ko bodo EV dosegla konec svoje življenjske dobe.

V ponedeljek, 21. oktobra, je Mercedes-Benz v nemškem mestu Kuppenheim odprl 1. tovarno za recikliranje baterij na svetu, ki uporablja metodo ekstrakcije na vodni osnovi. V izgradnjo nove tovarne v Nemčiji je Mercedes vložil več deset mio EUR.



Hidrometalurški način ima veliko višjo stopnjo recikliranja in je tudi učinkovitejši, saj lahko na koncu izloči vse vrste kovin v baterijah.

Mercedesov obrat za recikliranje baterij pokriva vse stopnje, od drobljenja baterijskih modulov, do sušenja in predelave aktivnih baterijskih materialov. Mehanski sistem sortira in ločuje plastiko, baker, aluminij in železo v kompleksnem večstopenjskem procesu.

V novi tovarni je mogoče reciklirati vse baterije, ne glede na vrsto. Ogromni rezervoarji samodejno ekstrahirajo 5 sestavin: baker, kobalt, nikelj, litij in mangan.



Pridobljene surovine imajo 99,9 % čistost, kar pomeni, da jih je mogoče takoj prenesti proizvajalcem baterij in uporabiti kot nove materiale.

Celoten postopek, od drobljenja do ekstrakcije, traja približno 4 dni za baterijo.

Tovarna za recikliranje baterij Mercedes-Benz v Kuppenheimu ima letno zmogljivost 2.500 ton. Zajeti materiali se uporabljajo za proizvodnjo več kot 50.000 baterijskih modulov za nove popolnoma električne modele Mercedes-Benz. Pridobljeno znanje bi lahko srednje- do dolgoročno pomagalo povečati obseg proizvodnje.

Tovarna deluje na 100 % zeleno elektriko. Streha tovarne ima površino 6.800 m2 in je opremljena s fotovoltaičnim sistemom s konično močjo več kot 350 kW.

Tehnološki partner Mercedesa v tem projektu je podjetje Primobius, za katerim stojita nemško podjetje za strojništvo SMS Group in avstralski razvijalec procesne tehnologije Neometals Partner. V projekt so vključene tudi 3 univerze.

Mercedes si je za cilj zastavil, da bo do leta 2039 njegova flota novih osebnih avtomobilov postala neto ogljično nevtralna. V okviru svoje strategije si je zastavil tudi cilj, da poveča delež recikliranih materialov v svojem novem voznem parku na povprečno 40 %.
 

Recikliranje baterij za EV je lahko priložnost za EU, da zmanjša odvisnost od Kitajske

EU je odvisna od uvoženih surovin za avtomobilske baterije, kar predstavlja veliko oviro pri njenem prehodu v bolj zeleno prihodnost.

Prav recikliranje baterij pa je lahko priložnost, da EU zmanjša svojo odvisnost od Kitajske. Recikliranje baterij ne bi samo pomagalo EU zmanjšati odvisnosti od uvoženih materialov, ampak bi tudi naredilo baterije okolju prijaznejše.

EU že zaostruje svoja pravila glede recikliranih baterij. Proizvajalci naj bi od leta 2031 pri izdelavi baterij že uporabljati 6 % recikliranega litija. Leta 2036 se bo ta odstotek povečal na 12 %, kar pomeni, da bo treba polovico vseh obstoječih baterij za EV reciklirati.

Zato številna podjetja v Evropi, vključno s proizvajalci avtomobilov, kot sta Volkswagen in Mercedes-Benz, ter švedski proizvajalec baterij Northvolt, veliko vlagajo v recikliranje baterij.

Trenutno je Kitajska največja proizvajalka in največji trg za EV na svetu, hkrati pa je tudi vodilna država pri recikliranju baterij. Kitajski trg recikliranja baterij za EV je približno 10-krat večji od trga EU.

Kitajska bi lahko nadomestila litij, pridobljen z rudarjenjem, z recikliranim litijem v baterijah za EV od leta 2059 naprej, kaže študija Univerze v Münstru v Nemčiji. Za primerjavo, Evropa in ZDA naj bi ta mejnik dosegli šele po letu 2070.

Kar zadeva nikelj, bo Kitajska verjetno lahko zadostila povpraševanju z recikliranjem leta 2046, Evropa leta 2058, ZDA pa leta 2064.

Količina baterij, ki jih je treba reciklirati v Evropi, naj bi leta 2040 dosegla 2.100 kiloton letno, v primerjavi s trenutno okoli 50 kilotonami izrabljenih baterij, ki se reciklirajo letno.

Viri:
  • Factiva
  • Die Welt
  • Korea JoongAng Daily
  • DW
  • Mercedes-Benz
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Ali bo največjemu evropskemu proizvajalcu baterij zmanjkalo moči?

Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: