Modna industrija si prizadeva preusmeriti svoje delovanje v bolj zeleno

četrtek, 03. avgust 2023
 

Ponudniki hitre mode lansirajo nove storitve, da bi zmanjšali svoj vpliv na okolje


Ponudniki hitre mode, vključno s H&M Hennes & Mauritz, Uniqlo in Zara, že leta privabljajo kupce k nakupu vedno več novih oblačil. Zdaj pa so te blagovne znamke začele spodbujati potrošnike k popravilu starih oblačil.

Te poteze so posledica prizadevanj modne industrije, da preusmeri svoje okoljsko delovanje v bolj zeleno, zaradi pritiska potrošnikov in regulatorjev, naj industrija zmanjša svoj vpliv na okolje. 

Če potrošniki oblačila popravijo, namesto da jih zavržejo, s tem zmanjšajo količino odpadkov, porabi pa se tudi manj virov za izdelavo novega oblačila.

Medtem ko nekatere blagovne znamke višjega cenovnega razreda že dolgo ponujajo popravilo dražjih izdelkov, je obsežna uvedba storitev šiviljskih popravil, nov podvig za običajne modne prodajalce, katerih oblačila so običajno veliko cenejša.

Zara letos uvaja storitve popravil na več svojih največjih trgih. Uniqlo številnim trgovinam dodaja studie za popravila, Cos, ki je v lasti H&M, pa sodeluje z zagonskim podjetjem, ki strankam popravlja poškodovana oblačila.
 

Zara 

»Popravila in druge trajnostne pobude so poskus preobrazbe nas samih in sektorja«, meni Oscar Garcia Maceiras, izvršni direktor Inditexa, lastnika Zare.

Zara je uvedla svojo novo storitev »Zara preowned«, ki strankam omogoča popravilo, prodajo ali darovanje rabljenih oblačil. Storitev je na voljo v trgovinah in na spletu.

V Združenem kraljestvu je Zara svojo novo storitev lansirala konec lanskega leta, letos pa še v Franciji, Nemčiji in Španiji. Na vseh ostalih glavnih trgih bo Zara lansirala storitev »Zara preowned« najkasneje do leta 2025.

V Združenem kraljestvu Zara sprejema oblačila v popravilo in skrbi za plačila, za šiviljska dela pa uporablja mrežo tretjih oseb. Krpanje luknje na oblačilu na primer stane 10 GBP, kar je približno 11,7 EUR.

Popravila oblačil so ključna v prizadevanju družbe za trajnost, saj strankam omogočajo podaljšanje življenjske dobe oblačil, hkrati pa zmanjšajo količino odpadkov.

Po podatkih fundacije Ellen MacArthur, neprofitne organizacije s sedežem v Združenem kraljestvu, v modni industriji vsako sekundo zakopljejo ali sežgejo tovornjak rabljenega tekstila, letno pa odvržejo 92 mio ton oblačil na odlagališča. Oblačila, kupljena pri znamkah hitre mode, se v povprečju zavržejo po manj kot enem letu, ugotavlja fundacija.


 

H&M 

V družbi H&M so prepričani, da je podaljšanje življenjske dobe oblačil s popravili in drugimi sredstvi ključnega pomena za zmanjšanje vpliva na okolje.

Čeprav analitiki pravijo, da obstaja tveganje, da bi prizadevanja za trajnostni razvoj lahko postala ovira za novo prodajo, si H&M prizadeva podvojiti prodajo v tem desetletju in hkrati prepoloviti svoj vpliv na okolje.

H&M je lansiral storitev popravila oblačil v svojih trgovinah v 7 mestih, vključno s Parizom in Stockholmom.

H&M ponuja tudi spletne tečaje za popravila oblačil in prodaja izdelke, vključno z okrasnimi našitki, ki so zasnovani za spodbujanje strank, da si same popravijo oblačila. Ta storitev je zelo cenjena, pravijo v družbi. Toda za cenovno dostopno blagovno znamko je težje doseči povpraševanje do te mere, da postane dobičkonosna. Namesto popravil bo preprodaja rabljenih oblačil zato verjetno ostala glavno vodilo prizadevanj družbe za zmanjšanje odpadkov.
 

Uniqlo 

Japonska znamka Uniqlo je do zdaj odprla že 21 popravljalnic oblačil (Re.Uniqlo Studios) po vsem svetu.

5 popravljalnic je v ZDA, kjer lahko stranke plačajo 5 USD za preprosto popravilo ali pa dajo svoja oblačila v predelavo novega.


 

Prizadevanja regulatorjev za višje okoljske standarde v modni industriji 


Evropski parlament je junija letos potrdil novo strategijo, ki modna podjetja, ki delujejo v Evropi, poziva k sprejetju višjih okoljskih standardov.

Zakonodajalci zdaj pripravljajo več kot ducat novih zakonov, ki bodo od blagovnih znamk zahtevali, da naredijo svoje proizvodne procese okolju bolj prijazne in prevzamejo večjo odgovornost za odpadke, povezane z njihovimi izdelki.

Tudi drugi globalni regulatorji in večnacionalna telesa, vključno z Združenimi narodi, si prizadevajo za spremembe v modni industriji. 
V okviru modne listine, ki jo vodijo ZN, so se na primer podpisniki, vključno z Gapom, H&M in Inditexom, zavezali, da bodo zmanjšali svoje emisije.

V odgovor na to se modne znamke bolj aktivno zanimajo za usodo svojih izdelkov po tem, ko ti zapustijo trgovino, in ponujajo recikliranje starih oblačil ali pa jih obdržijo v obtoku tako, da jih popravijo.

Luksuzne modne znamke, vključno s Hermesom ali Louisom Vuittonom, že dolgo zagotavljajo šiviljska popravila, za kar so stranke motivirane, saj jih posamezen kos lahko stane celo več 1000 EUR.

Za običajne blagovne znamke, ki prodajajo cenejša oblačila, je enačba bolj zapletena. Potrošniki morda ne vidijo velike vrednosti v popravilu nečesa, kar na začetku ni veliko stalo, in tudi če jih, se blagovne znamke soočajo z izzivom omogočiti popravila na množičnem trgu.


Viri: Factiva, The Wall Street Journal

 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju zelene tehnologije
 


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: