Panoge in podjetja, ki jih bodo Trumpove carine najbolj prizadele

torek, 10. december 2024


Novoizvoljeni ameriški predsednik Donald Trump je konec novembra napovedal uvedbo carin za 3 največje trgovinske partnerice ZDA, za KanadoMehiko in Kitajsko, da bi uresničil obljube svoje predvolilne kampanje.

Napovedane carine lahko sprožijo trgovinske vojne ter prizadenejo številne panoge in podjetja, prav tako pa bodo vplivale tudi na ameriške potrošnike.
 
V nadaljevanju so predstavljene panoge in podjetja, ki jih bodo napovedane carine najbolj prizadele.
 

Avtomobilski proizvajalci

Audi
Volkswagen ima v mestu San Jose Chiapa v Mehiki tovarno vozil blagovne znamke Audi. Tovarna, ki proizvaja model Audi Q5, zaposluje nekaj več kot 5.000 ljudi. Leta 2023 so v tej tovarni proizvedli 176.000 avtomobilov. Po podatkih mehiškega združenja proizvajalcev avtomobilov je izvoz iz te tovarne v 1. polovici leta 2024 v ZDA dosegel okoli 40.000 vozil.

Bmw
BMW-jeva tovarna v San Luis Potosiju v Mehiki proizvaja serijo 3, serijo 2 Coupe in M2. Večino proizvodnje izvozijo v ZDA in na nekatere druge trge po vsem svetu. Od leta 2027 naj bi v tovarni proizvajali linijo popolnoma električnih modelov Neue Klasse.

Honda Motor
Honda 80 % svoje mehiške proizvodnje izvozi na ameriški trg. Glavni operativni direktor Shinji Aoyama je zato v novembru opozoril, da bodo v primeru uvedenih carin morali razmišljati o preusmeritvi proizvodnje.

JAC Motors
JAC Motors ima z Giant Motors že od leta 2017 skupno podjetje v Mehiki, kjer sestavljajo vozila znamke JAC.

KIA Corporation
Južnokorejski avtomobilski proizvajalec Kia Corporatuion ima v Mehiki tovarno, kjer izdeluje lastna vozila in manjše število SUV-jev Santa Fe za svojo podružnico Hyundai Motor. Vozila so večinoma namenjena za izvoz v ZDA.
 
Mazda
Tudi Mazda ima svojo proizvodno enoto v Mehiki, od koder so leta 2023 izvozili okoli 120.000 vozil v ZDA.

Nissan Motor
Nissan Motor ima v Mehiki 2 tovarni, kjer izdeluje modele Sentra, Versa in Kicks za ameriški trg. Skupna proizvodnja v obeh tovarnah je v prvih 9 mesecih leta 2024 dosegla skoraj 505.000 vozil.

Stellantis
Stellantis upravlja 2 montažni tovarni v Mehiki. Saltilla izdeluje pick-upe in dostavna vozila Ram, Toluca pa srednje velika SUV vozila Jeep Compass.

Francosko-italijanska skupina ima v lasti tudi 2 montažni tovarni v Ontariu v Kanadi. V Windsorju izdeluje modele Chrysler, v Bramptonu, ki je trenutno v fazi prenove, pa naj bi leta 2025 nadaljevali proizvodnjo z novim modelom Jeep.

Toyota Motor
Toyota Motor izdeluje svoj pick-up Tacoma v 2 tovarnah v Mehiki. Leta 2023 so jih v ZDA izvozili več kot 230.000, kar predstavlja približno 10 % celotne prodaje na tem trgu. Toyota je včasih proizvajala Tacomo v ZDA, zdaj pa vse pošilja iz Mehike, ki predstavlja večino proizvodnje v tovarnah.

Volkswagen
Volkswagnova tovarna v Puebli je največja avtomobilska tovarna v Mehiki ter hkrati ena največjih v skupini VW. Leta 2023 so tam izdelali skoraj 350.000 avtomobilov, vključno z Jetto, Tiguanom in Taosom. Vsi ti avtomobili so bili namenjeni za izvoz v ZDA.


 

Dobavitelji avtomobilskih delov

Avtoliv
Švedski Autoliv, ki je največji svetovni proizvajalec zračnih blazin in varnostnih pasov, ima v Mehiki tovarno, ki zaposluje okoli 15.000 delavcev.

Michelin
Proizvajalec pnevmatik Michelin ima v Mehiki 2 tovarni, Queretaro in Leon, v Kanadi pa 3; Pictou, Bridgewater in Waterville.

Yanfeng Automotive Interiors
Kitajski proizvajalec sedežev Yanfeng Automotive Interiors že leta proizvaja v Mehiki, od koder oskrbuje številne proizvajalce avtomobilov, vključno z General Motors in Toyoto, ki sta prav tako zaradi nižjih stroškov preselila svoje zmogljivosti v Mehiko.

Drugi proizvajalci avtomobilskih delov s tovarnami v Mehiki
Med drugimi podjetji, ki proizvajajo avtomobilske dele v Mehiki in jih izvažajo na ameriški trg, so še italijanski proizvajalec pnevmatik Pirelli, italijanski proizvajalec vrhunskih zavor Brembo ter italijanska družba Eurogroup Laminations. Eurogroup Laminations, ki med drugim dobavlja tudi Tesli, je specializirana za statorje in rotorje, 2 ključni komponenti elektromotorjev in generatorjev.

Preberite še: 25 % carine na uvoz iz Mehike lahko prizadenejo vso avtomobilsko industrijo
 

Elektronika

Foxconn
Foxconn, ki je največji pogodbeni proizvajalec elektronike na svetu, v sodelovanju z Nvidio gradi mega tovarno strežnikov za umetno inteligenco v Mehiki. Proizvodnja naj bi stekla v začetku leta 2025.

Lenovo
Kitajski proizvajalec računalnikov Lenovo proizvaja strežnike in druge izdelke za podatkovne centre v veliki tovarni v Monterreyju v Mehiki. Tovarna, ki so jo razširili leta 2021, vse izdelke za podatkovne centre izvozi za severnoameriški trg.

LG Electronics
Južnokorejski LG Electronics v svojih mehiških obratih izdeluje televizorje, gospodinjske aparate in dele za električna vozila.

Samsung Electronics
Južnokorejski Samsung Electronics v Mehiki izdeluje televizorje in gospodinjske aparate, ki jih izvaža v ZDA.
 

Maloprodaja

Five Below
Ta diskontna trgovinska mreža uvozi vsaj 60 % svojih izdelkov iz Kitajske. Da bi ublažil vpliv napovedanih carin, se je trgovec že povezal s številnimi svojimi partnerji in ekipami v tujini.

H&M
Švedski trgovec s hitro modo H&M prav tako proučuje tveganja, povezana z napovedanimi carinami. Kitajska je eden največjih proizvodnih trgov za švedskega trgovca s hitro modo H&M, od koder izdelke prodaja v ZDA.
 

Hrana in pijača

Številna podjetja v živilski industriji ter velike potrošniške skupine, kot sta Pepsico in Lay's chips, so skupaj vložile na stotine milijonov dolarjev v svoje mehiške dobavne verige in zdaj preučujejo tveganja, ki jih prinašajo napovedane carine.

Campari
Italijanska skupina žganih pijač Campari ima v Mehiki 3 proizvodne obrate, v Kanadi pa enega. Campari uvozi 27 % svoje prodaje v ZDA iz Mehike in Kanade.
 
Unilever
Unilever ima veliko pakiranih živilskih izdelkov, ki so izpostavljeni carinam na uvoz iz Mehike. Približno 2 % Unileverjevega uvoza morske hrane v ZDA prihaja iz Mehike.
 

Carine bodo prizadele tudi ameriške kmete in kupce v trgovinah z živili

Napovedane visoke carine na uvoz iz največjih kmetijskih trgovinskih partneric ZDA, Kitajske, Mehike in Kanade, bodo imele negativen učinek tudi ameriške na kmete in kupce v trgovinah z živili.

Uvožena živila v zadnjih letih postajajo vse bolj pomembna za ameriške potrošnike. Med letoma 2008 in 2022 se je delež celotne uvožene hrane in pijače, porabljene v ZDA, povečal z 12,4 % na 17,3 %. Skoraj 60 % sadja in oreškov, porabljenih v ZDA, je zdaj uvoženih, v primerjavi s 36 % leta 2008.

Mehika, Kanada in Kitajska skupaj zagotavljajo skoraj polovico vsega uvoza hrane in pijače v ZDA. Povišane carine bodo torej sprožile tudi višje cene hrane v ZDA.
 
Viri:
  • Factiva
  • Capital Press
  • Reuters
  • VW
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju hrane in pijače

Gospodarstvo ter možnost vstopa na mehiški trg

Gospodarstvo ter možnost vstopa na kanadski trg

Gospodarstvo ter možnost vstopa na trg ZDA



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: