Trgovina med Rusijo in Kitajsko se je v zadnjih 2 letih povečala za 64 % na 240 mlrd USD

četrtek, 14. marec 2024
 

Krepitev gospodarskih vezi med Rusijo in Kitajsko

Med Rusijo in Kitajsko se gospodarske vezi po začetku invazije na Ukrajino, ter posledično uvedenih gospodarskih sankcij, vse bolj krepijo. Kitajska od Rusije kupuje več ruske nafte, Rusijo pa oskrbuje z blagom, zlasti z avtomobili in stroji.

Podatki o kitajski trgovini za leto 2023 kažejo, da je bil izvoz avtomobilov v Rusijo skoraj sedemkrat večji kot leta 2022, pri čemer se je vrednost tega izvoza povečala za skoraj 10 mlrd USD.

Ker je Kitajska pridobila rusko nafto po nižjih cenah od tistih, ki jih zaračunavajo drugi proizvajalci, se je celotna rusko-kitajska trgovina v zadnjih 2 letih povečala za 64 % na 240 mlrd USD.

Zaradi krepitve rusko-kitajskih gospodarskih vezi imajo koristi tudi ruska logistična podjetja. Mnogim od njih se je promet v zadnjih 2 letih več kot podvojil, kot na primer ruskemu logističnemu podjetju Eurasia Logistics Group, ki je specializirano za uvoz blaga, predvsem industrijske in gradbene opreme ter logističnih storitev.



V skladu z ruskimi korporativnimi evidencami, ki jih je zagotovil SPARK Interfax, so prihodki dveh glavnih podjetij v skupini leta 2022 medletno poskočili za 290 % na 970 mio RUB (10,70 mio USD). Za leto 2023 še ni podatkov. 

Vzpon trgovine med Rusijo in Kitajsko ponazarja, da sankcije sčasoma izgubljajo svojo moč, saj ne-sodelujoče države izkoriščajo gospodarske priložnosti, ki so nastale v Rusiji po odhodu zahodnih podjetij.
 

Kitajski proizvajalci avtomobilov so dobro izkoristili odhod zahodnih podjetij iz Rusije

Številni zahodni proizvajalci avtomobilov so bili primorani hitro in poceni prodati sredstva in tovarne. Preberite več na: Številna donosna zahodna podjetja so prešla v ruske roke po znižanih cenah. 

Kitajski delež na ruskem avtomobilskem trgu se je v 2 letih od začetka vojne v Ukrajini povečal z manj kot 10 % na več kot 50 %.

Ruski avtomobilski saloni, ki so nekoč prodajali modele Volkswagen, Renault in Stellantis, so se preusmerili na kitajske znamke, vključno z Geely in Chery. In ta posel postaja donosen, saj se Kitajci zelo hitro prilagajajo trgu, odnos ruskih kupcev do kitajskih avtomobilov pa se tudi hitro spreminja. Ruski potrošniki zdaj drugače gledajo na kitajske avtomobilske znamke in jim vse bolj zaupajo.

Po podatkih Autostat se je prodaja vozil Changan v Rusiji leta 2023 povečala na skoraj 47.800 z 2.550 leta 2022. Lani je bil Changan v Rusiji 5. najbolje prodajana avtomobilska znamka, februarja 2024 pa je bilo 8 od 10 najbolje prodajanih avtomobilskih znamk v Rusiji kitajskih.

Kitajska podjetja so pomagala, da si je ruski avtomobilski trg opomogel po hudem krču leta 2022, ko je bilo prodanih le 626.276 osebnih avtomobilov. Prodaja leta 2023 je znašala 1,06 mio, kar je še vedno manj od predvojne ravni 1,52 mio leta 2021.
 

 

Partnerstvo »brez omejitev«

Ruski predsednik Putin in kitajski predsednik Xi Jinping sta si zadala cilj, da obe državi še naprej povečujeta obseg trgovinskih in gospodarskih odnosov v okviru partnerstva "brez omejitev".

Rusija namerava letos povečati vrednost železniškega prevoza blaga na Daljni vzhod na 366 mlrd RUB (4,03 mlrd USD), kar je približno 40 % več kot leta 2023.

Obseg železniškega prevoza na železnicah, kot sta BAM in transsibirska pot, naj bi do leta 2030 dosegel 210 mio ten letno, s 173 mio ton leta 2023.

Povečanje naj bi bilo posledica predvsem večje trgovine s Kitajsko in drugimi azijskimi državami, predvsem s premogom in nafto.


Viri: Factiva, Reuters


 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije 

Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Izzivi rusko-ukrajinske krize

Ruski izvoz v Evropo se je leta 2023 zmanjšal za dve tretjini

Gospodarstvo ter možnost vstopa na ruski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: