Evropsko čezmejno e-trgovanje bo letos doseglo 326 mlrd EUR
Največji del prihodkov čezmejne e-trgovine ustvarijo spletne prodajne platforme
Glede na tržno analizo Cross-Border Commerce Europe bo čezmejno e-trgovanje v Evropi letos ustvarilo 326 mlrd EUR prihodkov, od katerih bodo največji del ustvarile vodilne spletne prodajne platforme, kot so Amazon, Alibaba in eBay.Analiza, ki jo je izvedlo podjetje za tržne raziskave Cross-Border Commerce Europe ob podpori FedEx Express in Poste Italiane, je pokazala, da bodo 69 % skupne prodaje e-trgovine v letu 2024, kar predstavlja 225 mlrd EUR, ustvarile spletne prodajne platforme.
Več kot polovico skupne prodaje spletnih prodajnih platform, ali 197 mlrd EUR, bodo ustvarili veliki spletni trgovci na drobno. Vendar pa je ta promet porazdeljen med 100 najboljših čezmejnih spletnih prodajnih platform, kar odraža raznoliko spletno prodajno okolje v Evropi in odpornost evropskega tržnega ekosistema.
V analizo je zajeta spletna prodaja v 28 evropskih državah, vključno z vsemi državami EU, ter Združenim kraljestvom, Švico in Norveško.
10 najboljših spletnih prodajnih platform za čezmejno e-trgovino v Evropi v letu 2024
- Amazon (ZDA)
- AliExpress (Kitajska)
- eBay (ZDA)
- Etsy (ZDA)
- Temu (Kitajska)
- Vinted (Litva)
- OLX (Nizozemska)
- Shein (Kitajska)
- Discogs (ZDA)
- Zalando (Nemčija)
Cvetoči trg čezmejnega spletnega trgovanja
Tržna analiza ugotavlja, da je evropska čezmejna e-trgovina v razcvetu, pri čemer so spletne prodajne platforme temelj evropske čezmejne trgovine.Hkrati pa izsledki analize kažejo, da se bo delež spletnih prodajnih platform v skupni bruto vrednosti blaga (GMV) e-trgovine do leta 2025 rahlo zmanjšal, z 69 % na 67,9 %, kar kaže na potencialno zorenje trga. V istem obdobju naj bi se splošna čezmejna GMV povečala, pri čemer naj bi se leta 2025 že 97,3 % potrošnikov odločalo za čezmejno nakupovanje.
Čezmejnega e-trgovine v Evropi doživlja pravi razcvet. Znatne stopnje rasti med 100 najboljšimi spletnimi prodajnimi platformami ne kažejo samo na odpornost sektorja, ampak tudi na vse večje preference potrošnikov za čezmejno nakupovanje.
Ti trendi kažejo na obetavno prihodnost tako za uveljavljene, kot tudi za nove konkurente, ki so pripravljeni izkoristiti priložnosti na tem hitro razvijajočem se trgu.
Je Amazonova prevlada na trgu ogrožena?
Na evropskem trgu čezmejne spletne prodaje še vedno prevladuje Amazon, ki ima s 96,7 mlrd EUR 29,7 % tržni delež.Sledi mu Ebay z 22,1 mlrd EUR prometa, kar predstavlja 6,8 % tržni delež. Spletne trgovine imajo na trgu 31 % tržni delež.
Kljub veliki prevladi na trgu je Amazon pod vse večjim pritiskom zaradi vstopa kitajskih e-trgovin, kot sta Shein in Temu na evropski trg, ter večkanalnih strategij prodajalcev, ki se želijo izogniti Amazonovemu nadzoru spletne prodaje.
V zadnjih 2 letih trgovci vedno bolj sprejemajo večkanalne pristope in se širijo izven Amazona na lastna spletna mesta, družbene medije in nastajajoče platforme. Analiza to spremembo med evropskimi prodajalci pripisuje naraščajočim stroškom Amazona, zasičenosti trga in želji po nadzoru blagovne znamke.
Vzpon kitajskih spletnih prodajnih platform
Izziv za Amazon predstavlja tudi vstop kitajskih velikananov e-trgovine, kot sta Shein in Temu.Velike kitajske spletne prodajne platforme uporabljajo vertikalno integriran model, v katerem Kitajska blago proizvaja, trži, prodaja in dostavlja, kar sili zahodne spletne trgovce v prilagajanje.
V poskusu, da bi preprečil izziv, ki ga predstavljajo ta kitajska podjetja za e-trgovino, Amazon širi svojo kitajsko prodajno mrežo, ki že predstavlja več kot polovico njegove prodaje tretjim osebam.
Amazon prav tako izboljšuje svojo logistiko in inovira načine dostave v Evropi.
Čezmejno programsko orodje
Kot primer tega je Amazon nedavno lansiral novo programsko orodje, da bi olajšal čezmejno prodajo v 39 državah v Evropi, vključno s tistimi, ki nimajo lokalne Amazon spletne platforme.Orodje, znano kot Export Central, je na voljo prodajalcem, ki so del Amazonove mreže Merchant Fulfilled Network (MFN), ter je del širšega brezplačnega evropskega izvoznega programa, ki prodajalcem Amazona omogoča izvoz iz 6 trgovin v Združenem kraljestvu, Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji in na Nizozemskem.
Nekatere Amazonove čezmejne strategije vključujejo izzive pri integraciji prodajalcev, kulturni in regulativni navigaciji ter ohranjanju zaupanja potrošnikov.

Viri:
- Factiva
- CEP-Research GmbH
- Amazon.com
Preberite še:
Globalni trendi na področju IKT
Napovedan je upad rasti spletne prodaje na globalnem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.