IKEA se preusmerja na manjše formate trgovin v mestnih jedrih

torek, 09. januar 2024
 

Povpraševanje po trgovinah velikega formata upada 

Porast e-trgovine in vse večji odpor do velikanskih trgovskih centrov zmanjšujeta povpraševanje po veleblagovnicah in drugih velikih trgovinah.

V ZDA je bila na primer povprečna velikost trgovine v letu 2023 najmanjša v zadnjih 17 letih, kar odraža velike spremembe v načinu nakupovanja Američanov.

Ameriška nakupovalna središča so danes videti zelo drugače kot pred 10 leti. Veliko večji poudarek je na izkušnjah ter na ponudbi hrane in pijače.

Tudi restavracije in kavarne se selijo v manjše prostore, saj ljudje obedujejo zunaj, kupujejo pripravljeno hrano v manjših obcestnih kioskih ali uporabljajo aplikacije za dostavo hrane.
 

IKEA se preusmerja na manjše formate trgovin v mestnih jedrih 

Prva različica novega koncepta IKEA trgovine v soseski Madeleine v Parizu 

Že nekaj let je ambicija švedskega pohištvenega podjetja, da ustvari manjšo različico svojih ogromnih modro-rumenih trgovin in jih iz obrobja mesta preseli v mestna jedra.

Prva različica takšne trgovine je bila trgovina v prestižni soseski Madeleine v Parizu, v Franciji, ki jo je IKEA odprla leta 2019 in je imela le četrtno velikosti tradicionalnih IKEA prodajnih mest.

 

V trgovini je bilo na začetku približno 1.000 izdelkov, večinoma majhnih dodatkov, medtem ko je bilo preostale izdelke iz kataloga IKEA  mogoče naročiti v trgovini za poznejšo dostavo. Trgovina je imela 6 vhodov in izhodov, nakupovalci pa niso imeli določene poti. 

Ta prva različica trgovine se ni obnesla, saj je bil kontrast med novim formatom in tradicionalno IKEO preveč moteč.

Od takrat je bila trgovina v Parizu večkrat preoblikovana. Spremenila se je postavitev, povečala pa se je tudi zaloga v trgovini, ki ima zdaj 2.600 izdelkov.

Sprva so v IKEI mislili, da bodo kupci v središču mesta naročali samo pohištvo za dostavo, vendar je bilo veliko povpraševanje po manjših kosih, kot so klubske mizice, zložljive vzmetnice in odlagalne enote. 

Pariška trgovina ima zdaj na zalogi tudi te izdelke, ki jih kupci lahko takoj odnesejo iz trgovine. To je povečalo povprečno porabo obiskovalcev, saj so majhni izdelki, na katere se je sprva osredotočala trgovina, imeli precej nizke cene.

Na obrobju Pariza so trenutno 4 velike IKEA trgovine, ki jih vsako leto obišče okoli 2 mio obiskovalcev. Trgovina v soseski Madeleine je hitro pridobila več kot 3 mio obiskovalcev. Zaradi velikega števila ljudi so v trgovini postavili samopostrežne blagajne.

Lani je pariška trgovina preizkušala tako imenovano potopno sobo, ki uporablja projektorje za ustvarjanje vtisa, kot da so kupci v kuhinji, spalnici ali dnevni sobi, kar jim omogoča, da praktično izkusijo celotno ponudbo IKEA.

Ideja potopnih sob je v trgovinah z veliko manj prostora poustvariti na desetine popolnoma opremljenih razstavnih prostorov, ki jih običajno najdemo v velikih trgovinah IKEA.

Obiskovalci uporabljajo zaslon na dotik, da napolnijo sobo z digitalnim pohištvom in dodatki IKEA ter izbirajo med različnimi barvami, velikostmi in oblikami, da dobijo občutek, kako bi izdelki izgledali v njihovem domu. 

Sistem poleg izdelkov lahko prikaže tudi QR kode, da omogoči nakupe, čeprav večina ljudi uporablja približno100 m2 veliko sobo, kot orodje za načrtovanje ali vir navdiha.

Po številnih prenovah trgovina v Parizu sedaj uspešno posluje. Vendar ima še vedno dve večji pomanjkljivosti: pomanjkanje skladiščnega prostora in ločenega trgovinskega vhoda, kjer bi lahko osebje raztovorilo zaloge.

Posledično se bo trgovina Madeleine leta 2024 zaprla in preselila v nov prostor na pariškem trgu Place d'Italie, kjer ima Ingka nakupovalno središče. Prestavljena IKEA bo imela dostop do skladišča, kar ji bo omogočilo več zalog in olajšalo logistično delovanje.  
 

IKEA bo takšen koncept trgovine v letu 2024 uvedla v več državah so svetu 

5 let po odprtju prve takšne trgovine v Parizu IKEA po vsem svetu uvaja nov, manjši format mestnih trgovin, saj želi pridobiti nov krog potrošnikov v centrih mest.

V zadnjih mesecih leta 2023 je IKEA odprla mestne trgovine v San Franciscu, v Stockholmu na Švedskem ter v Kopenhagnu na Danskem, veliko novih trgovin tega tipa pa namerava odpreti v letu 2024.
 


Podjetje Ingka ima trenutno 26 trgovin majhnega formata v središčih mesta ter 373 velikih trgovin na obrobju mest. 

Kljub temu, da so se nekatere zgodnje trgovine malega formata že zaprle (med drugim tudi v New Yorku in Šanghaju), so te trgovine ključne za načrte rasti podjetja Ingka.

Najnovejša zasnova majhnih trgovin združuje znane lastnosti tradicionalnih trgovin, kot je pot brskanja, a z novo tehnologijo, ki omogoča, da manjši format kar najbolj posnema izkušnjo nakupovanja na večji primestni lokaciji.

Kupci v trgovinah v središčih mest se razlikujejo od tistih, ki obiščejo velike predmestne trgovine. Potrošniki v trgovinah izven mesta bolj načrtujejo posamezne obiske in nakupijo več, čeprav le občasno. Nasprotno pa so kupci v trgovinah v središču mesta običajno naključni nakupovalci, ki nakupujejo spontano, a redno, ter na splošno zapravijo več.


Viri: Factiva, The Wall Street Journal

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije

IKEA znižuje cene svojih izdelkov

Švedska IKEA praznuje 80 let



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: