IKEA znižuje cene svojih izdelkov
IKEA namerava z znižanjem cen privabiti potrošnike, ki jih je prizadela visoka inflacija
IKEA je bila med pandemijo Covid-19 prisiljena dvigniti cene, ker so se stroški surovin povečali. Zdaj, ko so stroški dobave postali bolj dostopni, pa jih namerava znižati.Medtem ko druge blagovne znamke zmanjšujejo stroške zaradi še vedno grozeče recesije, gre IKEA v nasprotno smer.
Skupina je napovedala, bo z zniževanjem cen poskuša pritegniti potrošnike, ki so jih prizadeli inflacijski pritiski.
Znižanja cen, ki se razlikujejo glede na trg, so še posebej osredotočena na izdelke za shranjevanje, kot so predali, police in kuhinjske omare.
Proizvajalec pohištva IKEA, Inter IKEA, je na primer v poslovnem letu 2023 znižal ceno svoje knjižne omare BILLY za -20 %. Na Švedskem knjižna omara BILLY zdaj stane 599 SEK, prej pa je stala 799 SEK.
IKEA je v zadnjih letih začela diverzificirati svoje poslovanje
IKEA, ki jo upravlja skupina Ingka s sedežem na Nizozemskem, je poleg prodaje samo-sestavljivega pohištva v zadnjih letih začela diverzificirati svoje poslovanje, ne le z odpiranjem lokacij v večjih mestih, temveč tudi s ponudbo storitev, ki presegajo pohištvo.Aprila letos je na primer uvedla novo storitev oblikovanja prostorov. Individualne stranke lahko zahtevajo oblikovanje sobe z IKEA pohištvom za razmeroma simbolično ceno 100 USD na sobo, medtem ko je cena za poslovne prostore okoli 300 USD. Potek oblikovanja poteka virtualno, nato pa lahko stranke kupijo želene elemente neposredno pri IKEA ter se hkrati dogovorijo za dostavo in montažo.
Če stranke ne želijo sodelovati neposredno z oblikovalcem, IKEA ponuja tudi mobilno aplikacijo, kjer stranke lahko preizkusijo, kako bodo izdelki videti v njihovem prostoru.
IKEA je v želji po diverzifikaciji od klasičnega formata velikih trgovin v predmestju odprla 60 novih lokacij v središču mesta, med drugim tudi v Kopenhagnu in v središču San Francisca.
Tržni delež IKEA se na globalnem trgu povečuje
IKEA je v poslovnem letu, ki se je končalo konec avgusta 2023, medletno povečala prodajo za 6,6 % na 47,6 mlrd EUR, kljub nižjemu obsegu prodaje zaradi višjih cen.
Čeprav se je poraba za opremljanje doma na globalnem trgu zmanjšala, je IKEA prevzela večji delež tega. Število prodanih izdelkov ni bilo v koraku s povečanjem vrednosti prodaje. Ker je več kupcev naročalo izdelke prek spleta, so kupili manj majhnih izdelkov za dom, kot so kozarci ali prtički, kar je vplivalo na skupni obseg prodaje. V fizičnih trgovinah je veliko več impulzivnega nakupovanja.
Nemčija je bila v preteklem poslovnem letu največji trg, saj je predstavljala 15,4 % prihodkov. Na drugem mestu so ZDA s 14,5 % prihodkov, sledijo pa Francija, Združeno kraljestvo in Italija.
Kitajska, ki je bila včasih 5. največji trg, je padla na lestvici zaradi dolgotrajnega zaprtja trgovin med zaporami zaradi pandemije.
IKEA trenutno upravlja 537 trgovin različnih velikosti po vsem svetu.
V začetku tega leta se je IKEA zavezala, da bo v naslednjih 3 letih v ZDA vložila 2,2 mlrd USD, da bi bolje konkurirala drugim velikim trgovcem na drobno, kot sta Walmart in Target.
Viri: Factiva, Reuters , Fast Company
Preberite še:
Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije
Švedska IKEA praznuje 80 let
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni