Letalski prevoz je v Evropi celo do 30-krat cenejši od prevoza z vlakom

torek, 25. julij 2023
 

Vozovnice za vlak so v Evropi v povprečju dvakrat dražje od letov za iste proge

Poceni leti v Evropi in drage vozovnice za vlak spodbujajo oblike prevoza, ki povečujejo segrevanje planeta. Letenje je namreč ena od dejavnosti, ki najbolj onesnažuje naš planet.
Letalska industrija je odgovorna za približno 2,5 % svetovnega onesnaženja z ogljikom, vendar sprošča druge pline, ki dodatno segrevajo planet.

Počitniške destinacije po vsej Evropi so se v sredini julija znašle sredi peklenske vročine, ki so jo še bolj segreli toplogredni plini, ki nastajajo pri gorenju fosilnih goriv.

Glede na analizo Greenpeacea, objavljeno konec julija, so vozovnice za vlak v povprečju dvakrat dražje od letov za iste proge.

Analiza kaže primerjavo cen letalskih vozovnic z vozovnicami za vlak na 112 progah v 9 različnih dneh.
Analiza na primer ugotavlja, da je pot iz Londona v Barcelono z vlakom do 30-krat dražja od cene letalskega prevoza na tej destinaciji.
Potovanje z vlakom je glede na analizo v povprečju dražje od letenja na 79 od 121 prog.

Na številnih progah so bili posamezni dnevi, ko je bil vlak cenejši od letala, čeprav je bil povprečni strošek višji. Vožnja z vlakom je bila cenejša v 8 od 9 testiranih dni na 23 progah. Polovica od teh je bila ocenjena kot odlična zaradi rednih in zanesljivih povezav, dobre hitrosti in vozovnic pod 150 €.

Najboljše linije so, glede na analizo, Lizbona – Porto in Madrid – Barcelona za domača potovanja ter Berlin – Praga, Zürich – Dunaj in Praga – Budimpešta za mednarodna potovanja. Nobena od najboljših mednarodnih železniških linij ni vključevala Združenega kraljestva, Francije, Španije ali Italije
 

Letalski promet je zelo subvencioniran

Na splošno je bila študija dobro opravljena in je upoštevala zapletenosti v sistemu, kot je čas rezervacije. Kljub temu ugotovitve niso presenetljive, saj je letalski promet zelo subvencioniran.

V Evropi letalske družbe ne plačujejo davkov na kerozin in le malo davka na vozovnice ali DDV. Njihove emisije so ocenjene samo za lete znotraj Evrope, na ravni, ki je nižja od družbenih stroškov ogljika.

Študija, ki jo je v začetku tega meseca objavila skupina Transport and Environment, je pokazala, da so evropske vlade izgubile 34,2 mlrd EUR zaradi slabe obdavčitve letalstva v letu 2022. Davčna vrzel naj bi se do leta 2025 povečala na 47,1 mlrd EUR.

Za popotnike je torej letenje z letalom na nek način subvencionirano, pot z vlakom pa dražja in časovno bolj potratna.

Mednarodna agencija za energijo, ki ima sedež v Parizu in jo vodijo ministri za energijo večinoma bogatih držav, je oblikovalce politik pozvala, naj obdavčijo letalstvo glede na njegov vpliv na okolje. Prav tako je priporočila, naj povečajo trajnostna letalska goriva.

Tudi Greenpeace poziva k postopni odpravi subvencij letalskim prevoznikom ter hkrati poziva politike k takojšnjim ukrepom, ki bi spremenili vožnjo z vlakom v cenovno ugodnejšo možnost. Od vlad pričakuje, da uvedejo nacionalne, enostavne in cenovno dostopne klimatske vozovnice.

Leta 2021 je Avstrija začela prodajati takšno vozovnico, ki je pokrivala ves javni prevoz v državi po ceni 3 € na dan.

Leta 2020 je Luksemburg postal prva država v Evropi, ki je zagotovila brezplačen javni prevoz.




Viri: Factiva, The Guardian

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Finančna uspešnost letalskih družb v letu 2023 presega pričakovanja




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: