Na evropskem trgu vina narašča zanimanje za vrhunska, ekološka in trajnostna vina

torek, 04. junij 2024
 

Vrednost, obseg in napovedi evropskega trga vina

  • Vrednost evropskega trga vina se je v obdobju 2018-2023 povečevala v povprečju za 2,7 % letno. V letu 2023 se je povečala za 4,9 % ter dosegla 193,12 mlrd USD ali približno 178,59 mlrd EUR.
  • Analitiki MarketLine napovedujejo, da bo leta 2028 evropski trg vina dosegel vrednost 237,1 mlrd USD (219,27 mlrd EUR), kar je 22,8 % več kot leta 2023.
  • Obseg tržne porabe se je v obdobju 2018-2023 zmanjševal povprečno za -0,1 % letno. Leta 2023 je obseg trga upadel za -2,01 % in dosegel skupno 14.667 mio litrov.
  • Leta 2028 naj bi obseg evropskega trga vina znašal 15.328,1 mio litrov, kar je 4,5 % povečanje od leta 2023.
  • Evropski trg vina naj bi po obsegu v obdobju 2024-2028 rasel po 0,89 % povprečni letni stopnji. Negativno rast obsega trga bosta v prihodnjih letih beležili na primer Nemčija (-0,14 %) in Združeno kraljestvo (-0,09 %).  Pozitivna rast obsega trga pa je napovedana za Nizozemsko (2,1 %), Turčijo (1,46 %), Švico (1,23 %), Francijo (1,17 %), Španijo (1,08 %) in Italijo (0,65 %). 
 

Segmentacija evropskega trga vina 

Evropa predstavlja 59 % vrednosti svetovnega trga vina. 
 

Globalna segmentacija trga vina (po regijah, v % vrednosti za leto 2023)


 
Italija predstavlja 20 % vrednosti evropskega trga vina. 
 

Evropska segmentacija trga vina (po državah, v % vrednosti za leto 2023)

 
 

Segmentacija distribucijskih kanalov evropskega trga vina

Hipermarketi in supermarketi so v letu 2023 predstavljali vodilni distribucijski kanal na evropskem vinskem trgu, saj so imeli 42 % delež celotnega obsega trga.
 
Sledijo specializirane trgovine za hrano in pijačo s 27,1 % ter prodaja izven trgovin (restavracije, bari, prodaja na prireditvah…) z 20,9 %. 

 
Dejavniki rasti trga

  • Evropski vinski trg je v preteklih 5 letih beležil zmerno rast zaradi naraščajočega povpraševanja po vrhunskih in visokokakovostnih vinih. Potrošnike vedno bolj zanimajo edinstvene in prefinjene izkušnje pri degustaciji, pri čemer dajejo prednost ekskluzivnim vrhunskim vinom.
  • Narašča tudi zanimanje za ekološka in trajnostna vina, saj potrošniki sprejemajo bolj zdrav življenjski slog. To je povzročilo povečano povpraševanje po vinih, pridelanih s trajnostnimi kmetijskimi praksami in minimalnimi kemičnimi posegi. Ta premik k okolju prijaznim vinom spodbuja vinograde in vinske kleti po vsej Evropi k sprejemanju organske in bio-dinamične metode pridelave.  
  • Nove priložnosti za podjetja v vinski industriji pa ponuja tudi vse večja priljubljenost vinskega turizma. Vinski navdušenci z vsega sveta radi obiščejo slikovite evropske vinograde, poskusijo regionalne specialitete in se poglobijo v kulturno dediščino proizvodnje vina, kar prispeva k pozitivnim tržnim obetom.  
  • V prihodnjih letih naj bi rast trga vina spodbudile tudi številne inovacije, kot na primer napredek pri upravljanju vinogradov, nove tehnike pridelave vina in pakiranja ter poskusi z novimi sortami grozdja.
  • K rasti trga bodo v prihodnje prispevala tudi povečana vlaganja v trženje, blagovno znamko in distribucijo.
 

Konkurenti na trgu 

Evropski vinski trg je konkurenčen in zelo razdrobljen, saj so 4 največji ponudniki leta 2023 predstavljali le 5,22 % celotnega evropskega trga vina To so:
 
  • Accolade Wines (Avstralija)
  • Rotkappchen-Mumm Sektkellereien GmbH (Nemčija)
  • Pernod Ricard Group (Francija) in 
  • Treasury Wine Estates Limited (Avstralija)
 

Največji proizvajalci vina v Evropi

Podjetje Država Prihodki v mio EUR (2023)
M H C S Francija 2.997,65
J. Garcia Carrion S.A. Španija 1.199,15
Les Grands Chais De France Francija 1.004,53
Martini & Rossi Spa Italija 650,43
Rotkäppchen - Mumm Sektkellereien GmbH Nemčija 550,35
Gruppo Italiano Vini Spa Italija 475,27
Italian Wine Brands SpA Italija 464,93
Schloss Wachenheim AG Nemčija 456,09
Steirerfleisch Holding Gmbh Avstrija 413,95
Viva Wine Group AB Švedska 386,77

 
Viri:
  • Factiva
  • MarketLine Industry Profiles
  • Dow Jones
 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Upad globalnega vinskega trga v letu 2023

Novi trendi v embalaži za vino

Avstralija je 6. največji trg šampanjca na svetu
 


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: