Na evropskem trgu vina narašča zanimanje za vrhunska, ekološka in trajnostna vina
Vrednost, obseg in napovedi evropskega trga vina
- Vrednost evropskega trga vina se je v obdobju 2018-2023 povečevala v povprečju za 2,7 % letno. V letu 2023 se je povečala za 4,9 % ter dosegla 193,12 mlrd USD ali približno 178,59 mlrd EUR.
- Analitiki MarketLine napovedujejo, da bo leta 2028 evropski trg vina dosegel vrednost 237,1 mlrd USD (219,27 mlrd EUR), kar je 22,8 % več kot leta 2023.
- Obseg tržne porabe se je v obdobju 2018-2023 zmanjševal povprečno za -0,1 % letno. Leta 2023 je obseg trga upadel za -2,01 % in dosegel skupno 14.667 mio litrov.
- Leta 2028 naj bi obseg evropskega trga vina znašal 15.328,1 mio litrov, kar je 4,5 % povečanje od leta 2023.
- Evropski trg vina naj bi po obsegu v obdobju 2024-2028 rasel po 0,89 % povprečni letni stopnji. Negativno rast obsega trga bosta v prihodnjih letih beležili na primer Nemčija (-0,14 %) in Združeno kraljestvo (-0,09 %). Pozitivna rast obsega trga pa je napovedana za Nizozemsko (2,1 %), Turčijo (1,46 %), Švico (1,23 %), Francijo (1,17 %), Španijo (1,08 %) in Italijo (0,65 %).
Segmentacija evropskega trga vina
Evropa predstavlja 59 % vrednosti svetovnega trga vina.Globalna segmentacija trga vina (po regijah, v % vrednosti za leto 2023)

Italija predstavlja 20 % vrednosti evropskega trga vina.
Evropska segmentacija trga vina (po državah, v % vrednosti za leto 2023)

Segmentacija distribucijskih kanalov evropskega trga vina
Hipermarketi in supermarketi so v letu 2023 predstavljali vodilni distribucijski kanal na evropskem vinskem trgu, saj so imeli 42 % delež celotnega obsega trga.Sledijo specializirane trgovine za hrano in pijačo s 27,1 % ter prodaja izven trgovin (restavracije, bari, prodaja na prireditvah…) z 20,9 %.
Dejavniki rasti trga
- Evropski vinski trg je v preteklih 5 letih beležil zmerno rast zaradi naraščajočega povpraševanja po vrhunskih in visokokakovostnih vinih. Potrošnike vedno bolj zanimajo edinstvene in prefinjene izkušnje pri degustaciji, pri čemer dajejo prednost ekskluzivnim vrhunskim vinom.
- Narašča tudi zanimanje za ekološka in trajnostna vina, saj potrošniki sprejemajo bolj zdrav življenjski slog. To je povzročilo povečano povpraševanje po vinih, pridelanih s trajnostnimi kmetijskimi praksami in minimalnimi kemičnimi posegi. Ta premik k okolju prijaznim vinom spodbuja vinograde in vinske kleti po vsej Evropi k sprejemanju organske in bio-dinamične metode pridelave.
- Nove priložnosti za podjetja v vinski industriji pa ponuja tudi vse večja priljubljenost vinskega turizma. Vinski navdušenci z vsega sveta radi obiščejo slikovite evropske vinograde, poskusijo regionalne specialitete in se poglobijo v kulturno dediščino proizvodnje vina, kar prispeva k pozitivnim tržnim obetom.
- V prihodnjih letih naj bi rast trga vina spodbudile tudi številne inovacije, kot na primer napredek pri upravljanju vinogradov, nove tehnike pridelave vina in pakiranja ter poskusi z novimi sortami grozdja.
- K rasti trga bodo v prihodnje prispevala tudi povečana vlaganja v trženje, blagovno znamko in distribucijo.
Konkurenti na trgu
Evropski vinski trg je konkurenčen in zelo razdrobljen, saj so 4 največji ponudniki leta 2023 predstavljali le 5,22 % celotnega evropskega trga vina To so:- Accolade Wines (Avstralija)
- Rotkappchen-Mumm Sektkellereien GmbH (Nemčija)
- Pernod Ricard Group (Francija) in
- Treasury Wine Estates Limited (Avstralija)
Največji proizvajalci vina v Evropi
Podjetje | Država | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|---|
M H C S | Francija | 2.997,65 |
J. Garcia Carrion S.A. | Španija | 1.199,15 |
Les Grands Chais De France | Francija | 1.004,53 |
Martini & Rossi Spa | Italija | 650,43 |
Rotkäppchen - Mumm Sektkellereien GmbH | Nemčija | 550,35 |
Gruppo Italiano Vini Spa | Italija | 475,27 |
Italian Wine Brands SpA | Italija | 464,93 |
Schloss Wachenheim AG | Nemčija | 456,09 |
Steirerfleisch Holding Gmbh | Avstrija | 413,95 |
Viva Wine Group AB | Švedska | 386,77 |
Viri:
- Factiva
- MarketLine Industry Profiles
- Dow Jones
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju hrane in pijače
Upad globalnega vinskega trga v letu 2023
Novi trendi v embalaži za vino
Avstralija je 6. največji trg šampanjca na svetu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.