Potencial in realnost indijskega tehnološkega trga

torek, 07. november 2023
 

Potencial indijskega trga

Indija je potencialno ogromen trg, ki je pred kratkim prehitel Kitajsko kot najbolj naseljeno na svetu.

IMF napoveduje, da bo Indija letos najhitreje rastoče med 20 največjimi svetovnimi gospodarstvi.
Do leta 2028 naj bi bil njen BDP 3. največji, takoj za Japonsko in Nemčijo.

Tudi indijski delniški trg strmoglavo raste. V zadnjih 5 letih so indijske delnice premagale delnice drugod po svetu, vključno z ameriškimi.

Po drugi strani pa je realnost še precej oddaljena od potenciala trga.
 
  • Le 8 % indijskih gospodinjstev ima avto.
  • Revolucija pametnih telefonov je v Indiji ustvarila 850 mio uporabnikov interneta, vendar je večina aplikacij brez drsenja, kot sta WhatsApp (500 mio uporabnikov) in YouTube (460 mio).
  • Po podatkih podjetje tveganega kapitala Blume, samo 45 mio Indijcev ustvari več kot polovico vse spletne porabe.
  • Netflix, ki je v Indijo vstopil leta 2016, pa je kljub nizkih cenam na indijskem trgu pritegnil le 6 mio naročnikov. 
 

Vrednost nekaterih najobetavnejših indijskih tehnoloških podjetij je močno upadla

V zadnjem desetletju so vlagatelji zaradi obetavnih napovedi porabe na velikem indijskem trgu vlagali denar v mlada tehnološka podjetja.

Po podatkih svetovalne družbe Bain je skupno letno financiranje tveganega kapitala v obdobju od leta 2013 do 2021 naraslo s 3 mlrd USD na 38,5 mlrd USD.

Zdaj se to financiranje upočasnjuje. Leta 2022 so indijska zagonska podjetja prejela 25,7 mlrd USD, v prvi polovici leta 2023 pa le 5,5 mlrd USD.

Vrednost nekaterih najobetavnejših indijskih tehnoloških podjetij je močno upadla. Vlagatelje zato skrbi, da podjetja v njihovem portfelju ne bodo nikoli dobičkonosna.
 
  • Vrednost ed-tech podjetja Byju's je v manj kot letu dni padla z 22 mlrd USD na 5,1 mlrd USD.
  • Oyo, spletni hotelski agregator, je preložil javno kotacijo, čeprav so vlagatelji znižali njegovo vrednost za tri četrtine, na 2,7 mlrd USD.
  • Po ocenah so indijska zagonska podjetja od leta 2022 opustila več kot 30.000 delovnih mest.
  • Indijski samorogi (podjetja, ki ne kotirajo na borzi in so vredna vsaj 1 mlrd USD) so v zadnjih letih beležila velike izgube. Od skupno 83 samorogov, ki so predložili finančne rezultate za leto 2022, jih je 63 v rdečih številkah. Njihova skupna izguba znaša več kot 8 mlrd USD.
 

Ključ uspešnih in donosnih indijskih tehnoloških podjetij

Kljub temu nekaterim indijskim tehnološkim podjetjem s premišljenim pristopom uspeva.
 
  • Zerodha, 13 let stara diskontna posredniška družba, je leta 2022 ustvarila 830 mio USD prihodkov in 350 mio USD čistega dobička.

 
  • Zoho, podjetje za poslovno programsko opremo s sedežem v Chennaiju, je v zadnjem poslovnem letu ustvarilo 840 mio USD prodaje in 450 mio USD dobička.

 
  • Info Edge, spletna platforma, ki ponuja storitve zaposlovanja, porok in nakupov nepremičnin, je bila v svojem 20-letnem obstoju precej dobičkonosna. 


Nithin Kamath, ustanovitelj Zerodhe je prepričan, da so indijski potrošniki kljub nizkim osebnim prihodkom pripravljeni plačati za izdelke, ki ponujajo vrednost. Zerodha zaračuna približno 2,50 USD za odprtje novega računa, medtem ko večina konkurentov to stori zastonj. V podjetju verjamejo, da že ta majhen znesek prisili podjetje, da zagotovi, da se njegovim uporabnikom zdi njegova platforma dovolj uporabna, da plačajo to dodatno pristojbino.

Uspešna indijska tehnološka podjetja so tudi kapitalsko zelo učinkovita. Zerodha in Zoho nista zbrala denarja od vlagateljev. Info Edge se je 5 let financiral sam, preden je prejel manjši znesek s strani zunanjega financiranja.

Eden od načinov za podaljšanje lasnega financiranja je tudi znižanje stroškov. Bogato financirana zagonska podjetja zapravijo veliko denarja za vrhunske razvijalce s prestižnih univerz. Zoho na primer vabi diplomante malo znanih fakultet in jih nato temeljito usposobi, preden začnejo z delom. Družba pravi, da takšen pristop vodi do širšega nabora talentov in bolj zvestih zaposlenih.

Podjetje Zerodha pa varčuje na tak način, da ne porabi denarja za oglaševanje, popuste in druge brezplačne ugodnosti, da bi privabilo kupce. Za svojo tehnološko infrastrukturo uporablja tudi brezplačne odprto-kodne alternative plačljivi programski opremi. Delovanje sistema tehnične podpore podjetja za več kot 1.000 zaposlenih stane le nekaj 100 USD na mesec, medtem ko bi za zunanje orodje plačali nekaj milijonov. Kljub temu, da gre za tehnološko zahtevno platformo za trgovanje, porabi podjetje le 2 % prihodkov za programsko opremo. Ohranjanje nizkih režijskih stroškov ima dodaten bonus, saj podjetjem omogoča tudi donosno prodajo izdelkov po ugodnih cenah in hkrati velik doseg strank na cenovno občutljivi podcelini. 
 

Razlika med indijskimi uspešnimi tehnološkimi podjetji in zagonskimi podjetji v Silicijevi dolini

Počasen, premišljen pristop uspešnih indijskih tehnoloških podjetij je v nasprotju z delovanjem zagonskih podjetij v Silicijevi dolini, kjer start-up podjetja najprej zajamejo tržni delež in šele nato poskrbijo za dobiček. A je tak model morda bolj primeren za Indijo, kjer lahko podjetja potrebujejo več let, da se postavijo na lastne noge.

Ena ovira za podjetja, ki izberejo stalen dobiček namesto bliskovite rasti, pa so vlagatelji sami. Investitorji tveganega kapitala običajno delujejo na tak način, da financirajo zagonska podjetja v prvih 5 letih, v drugih 5 letih pa unovčujejo svoje deleže. To daje vlagateljem spodbudo, da portfeljska podjetja spodbujajo k rasti za vsako ceno. To sicer lahko poveča kratkoročno uspešnost, vendar dolgoročno škoduje podjetju.

Če vlagatelji želijo velike donose pri indijskih zagonskih podjetjih, je morda bolje, da podprejo močna podjetja, ki so si izbrala počasen, a premišljen pristop namesto bliskovite rasti.


Viri: Factiva, The Economist Dno obrazca


 

Preberite še: 


Globalni trendi na področju IKT

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na indijski trg

Indija se je s pristankom na Luni pridružila svetovnim vesoljskim velesilam



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: