Škoda Auto prodaja tovarni avtomobilov v Rusiji
Škoda Auto je v zadnji fazi izstopa iz Rusije
Češki proizvajalec avtomobilov Škoda Auto, del skupine Volkswagen, je v zadnji fazi izstopa iz Rusije, potem ko je družba zaradi izgube ruskega trga utrpela skoraj 700 mio EUR izgube.Škoda, vodilna družba v češkem avtomobilskem sektorju, ki je hrbtenica industrijske proizvodnje v državi, je doživela hud udarec zaradi motenj, ki sta jih povzročili vojna in zahodne sankcije, uvedene proti Rusiji.
Družba je na tiskovni konferenci, ki je bila 16. marca sporočila, da se je njen čisti dobiček v letu 2022 zmanjšal za -11,7 % na 489 mio EUR, na kar je vplivala tudi strma rast cen materialov in ozka grla v svetovni dobavni verigi.
Škodine dobave v Rusiji so leta 2022 padle na 18.300 avtomobilov z 90.400 leta 2021, ko je bila država drugi največji Škodin trg.
Avtomobilski tovarni Škoda Auto v Kaluzi in Nižnem Novgorodu v Rusiji sta tik pred prodajo. Za nakup obeh tovarn, ki sta trenutno zaprti, se zanima ruska trgovska skupina Avilon.
Škoda Auto je lani utrpela tudi -81,7 % upad proizvodnje v Rusiji, saj je družba kmalu po začetku vojne prekinila vse dejavnosti v Rusiji.
Medtem se je proizvodnja na Kitajskem zmanjšala za -23 %, kar odraža kitajsko politiko ničelne okužbe s covidom, ki se je končala konec leta 2022.
Škoda se je lani uspešno razširila v Indijo, kjer je več kot podvojila proizvodnjo, Indija pa je trenutno tudi primarni cilj širitve družbe.
Globalna prodaja se je lani količinsko zmanjšala za -16,7 %, pri čemer je bil največji upad v Rusiji (-79,8 % na letni ravni) in na Kitajskem (-37,4 %).
Prodaja v Indiji se je lani povečala za kar 127,7 %, Indija pa je postala tretji najpomembnejši trg, za Nemčijo in Češko.
Ob upadu povpraševanja se je število zaposlenih v družbi lani zmanjšalo za -2,7 %.
Škoda je v letu 2022 povečala naložbe za 48 %, ki so večinoma usmerjene v proizvodnjo električnih vozil.
Škoda je leta 2022 proizvedla približno 731.000 vozil, kar je 16,7 % manj kot leta 2021.
Načrti za v prihodnje
Škoda Auto v prihodnje načrtuje večjo širitev na mednarodne trge v jugovzhodni Aziji, vključno s Kambodžo, Malezijo, Filipini in Singapurjem, kar je del strategije VW.Škoda Auto prav tako načrtuje uvedbo treh novih električnih vozil (EV). Po letu 2035 družba ne načrtuje več razvoja avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem.
V letu 2022 je bil škodin model Enyaq iV tretji najbolje prodajani baterijski električni avtomobil, saj so jih prodali 53.700.
Čeprav je Češka domovina baterijskih električnih vozil, je država na dnu seznama držav EU glede na odstotek na novo registriranih električnih vozil. V letu 2021 je ta odstotek znašal le 3,3 %. Nižji delež imata glede na podatke ACEA le še Slovaška (2,1 %) in Ciper (0,8 %).
A v prihodnje bo po napovedih češki trg EV beležil visoko rast. O tem več v tem prispevku.
Škoda bo prevzela tudi strateško vodenje Volkswagnove širitve v jugovzhodni Aziji.
Viri: Factiva, Reuters, Emerging Market Watch
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Češka avtomobilska industrija
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.