Španija je največja proizvajalka in izvoznica oljčnega olja

četrtek, 23. februar 2023
 

Velikost globalnega trga oljčnega olja in napovedi

Na svetu se letno proizvede na milijone ton oljčnega olja.

Vrednost globalnega trga oljčnega olja je leta 2022 dosegla 11,68 mlrd EUR.

Trg spodbujajo naraščajoča ozaveščenost potrošnikov glede koristi oljčnega olja za zdravje ter ogromno povpraševanje po oljčnem olju v različnih panogah, kot so živilska, kozmetična in farmacevtska industrija.

Rast trga nekoliko ovirajo visoki stroški ter podnebne in gospodarske težave.

Analitiki Research and Markets napovedujejo, da bo globalni trg oljčnega olja v prihodnjih 5 letih rasel po 6,48 % povprečni letni stopnji ter leta 2028 dosegel vrednost 17,02 mlrd EUR.
 

Največji regijski trg v porabi oljčnega olja so države EU

Znotraj EU sta največji porabnici oljčnega olja Italija in Španija, vsaka z letno porabo okoli 500.000 ton.

Največjo porabo oljčnega olja na prebivalca ima Grčija. Ta znaša približno 14 l na osebo na leto.

Poraba oljčnega olja narašča tudi v azijsko-pacifiški regiji. Japonska, Južna Koreja in Kitajska so države z najvišjo stopnjo porabe v letu 2022.
 

Globalna proizvodnja oljčnega olja

Med 10 največjimi državami proizvajalkami oljčnega olja na svetu so 4 evropske. Največje 3 proizvajalke na svetu so Španija, Grčija in Italija. Te sredozemske države predstavljajo približno 80 % svetovne proizvodnje oljčnega olja.

Po podatkih Agencije za informacije in nadzor hrane je Španija leta 2021 proizvedla 1,3 mio ton oljčnega olja, kar predstavlja 42 % svetovne proizvodnje oljčnega olja.
 

ZDA so največji uvoznik oljčnega olja

8 največjih uvoznih trgov predstavlja približno 81 % uvoza oljčnih in deviških oljčnih olj po vsem svetu. To so ZDA, EU, Brazilija, Japonska, Kanada, Kitajska, Avstralija in Rusija.

ZDA so največji uvoznik oljčnega olja na svetu, kar je posledica naraščajoče porabe oljčnega olja, manjše proizvodnje, naraščajoče urbanizacije in globalizacije ter ozaveščenosti ameriških potrošnikov glede pozitivnih učinkov oljčnega olja na zdravje.
 

Španija je največja izvoznica

Največ oljčnega olja izvozijo države EU. Španija je največja izvoznica oljčnega olja, sledijo ji Grčija, Italija, Tunizija in Portugalska.

Vendar pa evropske države večino svojega oljčnega olja uvozijo iz drugih evropskih držav, saj največji delež znotraj evropske trgovine predstavlja oljčno olje v razsutem stanju, ki ga potem proizvajalci oljčnega olja ustekleničijo.
 

Segmentacija glede na vrsto olja in končne uporabnike

Glede na vrsto, je globalni trg oljčnega olja razdeljen na ekstra deviško oljčno olje, deviško oljčno olje in druga olja. Največji tržni delež ima deviško oljčno olje, ki bo na trgu prevladovalo tudi v prihodnje, zaradi vse večjega povpraševanja zdravstveno ozaveščenih potrošnikov.

Proizvajalci z naprednimi tehnološkimi procesnimi metodami tudi proizvedejo največ deviškega oljčnega olja na trgu.

Največje proizvajalke deviškega oljčnega olja so Kitajska, ZDA, Brazilija, Nemčija in Mehika.

Največ oljčnega olja porabi industrija hrane in pijače, saj je želja potrošnikov po zdravem načinu življenja povečala povpraševanje po olivnem olju v različnih živilih. Pomemben delež porabe oljčnega olja imata tudi kozmetična industrija ter farmacija.
 

Visoka rast cen oljčnega olja v Evropi

Cene oljčnega olja so se v Evropi v zadnjih mesecih leta 2022 močno povišale, ponekod tudi za 50 % v primerjavi s prejšnjim letom, in se skoraj podvojile glede na leto 2020.

Visoke cene so posledica višjih cen energije, pa tudi neugodnih vremenskih razmer. Lansko vroče poletje v Italiji in Španiji, ki sta največji proizvajalki oljčnega olja, je po ocenah Evropske komisije povzročilo -34 % upad evropske proizvodnje.
 
Preberite tudi: V Španiji vročinski val ogroža proizvodnjo oljčnega olja.

Naraščajoče cene močno vplivajo na potrošnike. A ne toliko za tiste v Združenem kraljestvu in ZDA, kjer oljčno olje ostaja nišni in premium izdelek, saj je poraba na prebivalca le 1 liter na leto. Španci, Italijani in Grki pa imajo porabo preko 10 litrov na prebivalca. To lahko v prihodnje povzroči, da se bodo potrošniki preusmerili na cenejša olja, pa čeprav samo za kuhanje.

Visoke cene pa so prizadele tudi podjetja, ki prodajajo oljčno olje, saj podražitev težko prenesejo na potrošnike. Po ocenah S&P bo proizvajalcu Deoleo, ki je vodilni svetovni proizvajalec oljčnega olja (z blagovnimi znamkami, kot sta Carapelli in Bertolli), ebitda marža leta 2023 padla na 3,15 % prihodkov, v primerjavi s 5,4 % leta 2021.


 

Največji konkurenti na globalnem trgu oljčnega olja

  • Lamasia
  • Sovena Group
  • Gallo
  • Grup Pons
  • Maeva Group
  • Ybarra
  • Jaencoop
  • Deoleo
  • Carbonell
  • Hojiblanca
  • Mueloliva
  • Borges
  • Olivoila
  • BETIS
  • Minerva
 

Viri: Factiva, CE NoticiasFinancieras, Research And Markets


 

Preberite še: 

Globalni trendi na področju hrane in pijače 

Priložnosti na španskem trgu
 


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: