Vodilne modne znamke uporabljajo AI za učinkovitost dobavne verige

torek, 29. avgust 2023
Vedno več velikih modnih blagovnih znamk uporablja tehnologijo umetne inteligence (AI) za spodbujanje učinkovitosti svojih dobavnih verig in izboljšanje uporabniške izkušnje.
 
Po pandemiji Covid-19 so številni maloprodajni trgovci z oblačili začeli vlagati v AI in avtomatizacijo dobavnih verig, da bi si zagotovili odpornost v negotovih tržnih razmerah.
 
To pojasnjuje tudi porast patentov AI. Izsledki raziskave GlobalData kažejo, da so se patenti v maloprodaji, povezani z AI, v obdobju 2016-2022 skoraj potrojili. Leta 2021 je število patentov AI v maloprodaji doseglo 5.154 s 3.810 v letu 2020.
 
V prvi polovici leta 2023 so se naložbe v AI upočasnile, kar je predvsem posledica inflacijskih pritiskov. Trend se bo verjetno nadaljeval, saj bodo podjetja obvladovala proračunske omejitve in se manj osredotočala na inovacije.
 
Trgovci na drobno v teh časih vlagajo manj patentov za razvoj AI, zato je sedaj partnerstvo z obstoječimi ponudniki AI postalo ugodnejše. 
 
5 podjetij, ki je razvilo največ AI patentov v maloprodaji v zadnjih 5 letih 
  • eBay
  • Walmart
  • Alibaba
  • Amazon
  • JD.com

Največ patentov na področju AI v maloprodaji, je imel v zadnjih 5 letih tehnološki velikan eBay. Naložbe v AI so se mu hitro obrestovale. Leta 2019 je tehnološko podjetje eBay izjavilo, da so mu naložbe v AI povečale prodajo za 1 mlrd USD na četrtletje. 

 
Modne znamke, ki izkoriščajo moč AI 

V zadnjih letih je veliko blagovnih znamk oblačil in obutve začelo uporabljati AI. Projekcije GlobalData kažejo, da bo trg AI do leta 2030 vreden 908,7 mlrd USD.
 
Športna blagovna znamka Nike je predstavila aplikacijo Nike Fit, ki strankam omogoča skeniranje stopal s kamero pametnega telefona, za natančno določanje velikosti obutve. Tehnologija AR uporablja 13-točkovni merilni sistem za preslikavo dimenzij vsakega stopala. Več ljudi kot uporablja aplikacijo, več podatkov se zbere in bolj natančna postane aplikacija. To pomeni, da kupci prejmejo tisto, kar jim ustreza, s tem pa se zmanjšuje število vračil, stopnje dobička blagovne znamke pa se povečujejo.


 
Spletni trgovec v Združenem kraljestvu Pretty Little Thing, omogoča kupcem, da za iskanje izdelka uporabijo besedilna in vizualna iskalna orodja. To povečuje uporabniško izkušnjo, saj večja priročnost povečuje uporabnost spletnih kanalov.
 
Švedski trgovec z modnimi oblačili H&M uporablja generativno AI za preizkušanje modelov za svojo zbirko Conscious Exclusive, da bi razumel, kateri obstoječi dizajni so najbolj privlačni za njegove stranke. Te podatke nato uporabi prek generativnega kontradiktornega omrežja (GAN), ki predlaga nove modele za izpolnjevanje potreb strank in trenutnih trendov.
 
Francosko luksuzno modno podjetje Kering ima osebno digitalno nakupovalno pomočnico Madeline, ki uporablja ChatGPT za izboljšanje uporabniške izkušnje na svoji spletni prodajni platformi KNXT (e-trgovina, ki uporablja NFT). Potrošniki lahko Madeline prosijo, da jim priporoči nakup glede na njihove preference (kategorija izdelka, velikost, cenovni razred,…).


 
Trgovec iz Združenega kraljestva Marks & Spencer (M&S) uporablja velike modele računalniškega vida in podatke CAD za avtomatizacijo procesa načrtovanja in dokumentacije za izdelke, kot so pohištvo, izdelki za dom in oblačila. To vključuje avtomatizacijo nalog, kot je pisanje opisov izdelkov in urejanje fotografij izdelkov, kar prihrani čas in poveča učinkovitost.
 
Trgovec v Združenem kraljestvu Next uporablja generativno AI za pisanje odgovorov na tisoče poizvedb strank. To prihrani čas in delo ter zagotavlja dosledno storitev za stranke.
 
Nemški spletni trgovec Zalando uporablja ChatGPT, ki strankam pomaga pri iskanju izdelkov za njihove specifične potrebe. Storitev je Zalando lansiral v Nemčiji, Združenem kraljestvu in na Irskem. Stranke lahko postavljajo vprašanja, na katere se ChatGPT odzove z ustreznimi predlogi na podlagi kriterijev, ki jih oblikuje stranka.



 

 
Viri: Factiva, MarketLine, GlobalData, Just Style
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Vlade po svetu si prizadevajo za uvedbo zakonov, ki bi urejali uporabo AI

Rast zagonskih podjetij z AI v jugovzhodni Evropi

EU je vodilna v svetu pri oblikovanju zakonodaje o uporabi AI

Modna industrija si prizadeva preusmeriti svoje delovanje v bolj zeleno


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: