Kitajska je trenutno vodilna država v prodaji avtomobilov na svetu, podoben trend se bo verjetno nadaljeval tudi v prihodnje

torek, 19. maj 2020

Največjemu svetovnemu proizvajalcu avtomobilov Volkswagen AG se je prodaja na globalnem trgu letos aprila zmanjšala za skoraj polovico. Zaradi pandemije krona virusa so trgi v ZDA in Evropi skoraj zamrli, povpraševanje po novih avtomobilih pa je šibko. Medtem pa ponovno odprtje kitajskega gospodarstva že kaže znake okrevanja.

Kitajska je bila med prvimi državami, ki jo je prizadela pandemija in med prvimi, ki je ponovno zagnala svoje gospodarstvo. Kitajska je trenutno vodilna država po prodaji avtomobilov na svetu. Številni analitiki napovedujejo, da se bo takšna tržna slika lahko nadaljevala tudi v prihodnje, po odpravi omejitvenih ukrepov v ZDA in v Evropi, kjer so trgi vse bolj zasičeni.

Številni avtomobilski proizvajalci, kot je na primer Volkswagen, ki je že pred pandemijo beležil preko 40 % svoje prodaje na Kitajskem, bi lahko v prihodnje postali še bolj odvisni od kitajskega trga. Aprila letos je Volkswagen prodal na Kitajskem kar dve tretjini vseh svojih vozil. Volkswagen je aprila letos na globalnem trgu prodal 473.500 vozil, medtem ko jih je lani aprila 866.400. Največji upad prodaje so beležili v Južni Ameriki, predvsem v Braziliji, kjer je prodaja upadla za -78 %, ter v zahodni Evropi, kjer je prodaja upadla za -77 %. Prodaja v ZDA se je aprila zmanjšala za -53 %.

Na Kitajskem, ki je trenutno največji Volkswagnov trg, je prodaja aprila 2020 dosegla 305.600 vozil, kar je 1 % več na medletnem nivoju. Kitajsko združenje proizvajalcev avtomobilov je poročalo, da se je prodaja novih vozil na Kitajskem letos aprila povečala za 4,4 %, pri čemer največjo rast prodaje dosegajo tovornjaki in gospodarska vozila. Prodaja osebnih avtomobilov pa se je aprila zmanjšala za -2,6 %.

V nedavnem poročilu je Moody's Investors Service zmanjšal napovedi za avtomobilsko industrijo, saj je za leto 2020 napovedal -20 % upad svetovne prodaje, pri čemer bosta največji upad beležili Evropa in ZDA. Kitajska je edini trg, za katerega Moody ni spremenil napovedi, saj aprilska prodaja avtomobilov na Kitajskem pomeni zdravo oživitev povpraševanja.

Prodaja BMW vozil se je na Kitajskem letos aprila povečala za 14 % glede na leto prej, potem ko je letos februarja padla za - 88 %. Povpraševanje po avtomobilih se je na Kitajskem hitro vrnilo na prejšnje ravni, medtem ko se bo po napovedih povpraševanje po avtomobilih v državah, kot so Španija, Italija in Združeno kraljestvo, verjetno obnavljalo zelo počasi. Enako velja tudi za ZDA.

Evropska avtomobilska industrija zato poziva evropske vlade, naj spodbudijo nakup avtomobilov, saj jih skrbi, da bi lahko trajalo več let, da bi se osrednji evropski trgi opomogli, predvsem zaradi pomanjkljivosti, ki so obstajale v panogi še pred pandemijo. Poleg izpada in zastojev proizvodnje zaradi pandemije, se evropski proizvajalci avtomobilov soočajo še s starajočo se družbo in strukturnimi ovirami za okrevanje. Zato bodo po napovedih zasičeni trgi v Evropi in ZDA rasli počasneje kot Kitajska, kjer je odstotek lastnikov avtomobilov precej nižji.

Prodaje novih avtomobilov v Evropi aprila 2020 skoraj ni bilo. V Združenem kraljestvu je prodaja padla za -97 % na 4.321 vozil, kar je najnižja stopnja po letu 1946. Francija in Španija, dva od prvih petih največjih evropskih avtomobilskih trgov, sta poročala o padcih prodaje za -90 %, oziroma -97 %. Na največjem avtomobilskem trgu v regiji, v Nemčiji, je prodaja upadla za -61 %.

Do sredine maja je večina evropskih tovarn avtomobilov ponovno začela s proizvodnjo, vendar precej pod normalno zmogljivostjo. Nizko povpraševanje pa se je pokazalo za največje ozko grlo. Volkswagnova tovarna v Wolfsburgu, ki je znova začela delovati konec aprila, bo zaradi slabega povpraševanja ta mesec spet nekaj dni zaprta. Nemško združenje pooblaščenih avtomobilskih trgovcev pa poroča o milijonu neprodanih vozil na prodajnih mestih.

Vodilni v evropski avtomobilski industriji so se prejšnji teden sestali preko videokonference z Evropsko komisijo za enotni trg EU, ki je podprla usklajen odziv za povečanje povpraševanja po novih avtomobilih v državah članicah bloka.

Evropska avtomobilska industrija neposredno in posredno zaposluje približno 13,8 mio ljudi, kar predstavlja 6 % vseh delovnih mest v EU in 11,4 % vseh delovnih mest v proizvodnji. Evropski avtomobilski proizvajalci so letos zaradi zaustavitev proizvodnje izgubili okoli 2,4 mio vozil. Glede na skoraj popolni kolaps prodaje bo ključnega pomena zagotoviti močne tržne spodbude, ki bodo proizvajalcem vozil omogočile, da v celoti odprejo proizvodne zmogljivosti in ohranijo delovna mesta.

Nemški gospodarski minister Peter Altmaier obljublja, da se bosta nemška vlada in nemška avtomobilska industrija dogovorili o paketu ukrepov za to panogo še do začetka junija. Avtomobilski direktorji pozivajo k novemu paketu spodbud, po vzoru tistih, ki so bile sprejete med finančno krizo. Z njimi bi potrošnike z davčnimi olajšavami spodbudili k menjavi starih vozil za nove. Predlog je sprožil polemiko zaradi zahtev avtomobilske industrije, da spodbude podpirajo tudi nakup običajnih avtomobilov z dizelskim in bencinskim motorjem, ne le novih električnih avtomobilov brez emisij, ki predstavljajo le majhen delež njihove ponudbe.
 
Viri: Factiva; Dow Jones, The Wall Street Journal
 
Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije