Nove alternativne možnosti embalaže v industriji pijač

četrtek, 31. avgust 2023

Papirnate steklenice bi lahko nadomestile steklo v industriji pijač 

Razvoj novih vrst embalaže za pijače, kot so papirnate steklenice, odraža vse večjo skrb za okolje v tem sektorju.
 
Angleško podjetje za pakiranje vina in žganih pijač Frugalpac, je svojo prvo papirnato steklenico lansiralo leta 2020. Steklenice so narejene iz 94 % recikliranega kartona in so trenutno na zalogi v 25 državah, med drugim v Franciji, Španiji, Italiji, ZDA, Novi Zelandiji in Avstraliji.
 

 
Steklenice so petkrat lažje od stekla in imajo šestkrat nižji ogljični odtis kot tradicionalni stekleni izdelki, zaradi česar so bolj ekološko ozaveščena možnost za podjetja, ki želijo delovati bolj trajnostno.
 
Več kot 30 blagovnih znamk že uporablja Frugalpacovo papirnato embalažo za svoje pijače, vključno s Cantino Goccia, ki menda namerava polovico svojih vin prodati v steklenicah Frugalpac.
 
Papirnate steklenice imajo dobre obete, saj je embalaža najbolj škodljiv vidik proizvodnje. Frugalpac ocenjuje, da so njegovi izdelki prihranili več kot 740 ton CO2 z uporabo 30 blagovnih znamk. 
 
Vendar pa Frugalpac ni edino podjetje, ki raziskuje nove alternativne možnosti embalaže za pijače.
 
Carlsberg je objavil, da razvija steklenico piva iz zelenih vlaken, pri čemer uporablja trajnostno pridobljena lesna vlakna. Steklenice bodo 100 % narejene na biološki osnovi in jih bo mogoče v celoti reciklirati, vendar trenutno obstajajo le kot prototipi. 
 
Za bolj trajnostno embalažo se zavzemajo predvsem proizvajalci alkoholnih pijač v Evropi in Severni Ameriki.  

 
So ploščate plastične vinske steklenice embalaža prihodnosti? 

Wine Society iz Združenega kraljestva je najstarejši zadružni vinski klub na svetu. Svoja 4 najbolj priljubljena vina je začel prodajati v recikliranih ploščatih steklenicah iz plastike iz polietilen tereftalata (PET), da bi zmanjšal svoj ogljični odtis. Proizvodnja in odlaganje steklenic predstavljata skoraj tretjino celotnega ogljičnega odtisa združenja, ki se je zavezalo, da ga bo prepolovilo do leta 2032.
 

 
V želji poiskati trajnostne alternative, so v Wine Society izvedli študijo, v kateri so proučili, katera embalaža bi zmanjšala obremenitev z ogljikom, ne da bi vplivala na kakovost vina.
 
Reciklirana PET plastenka se je izkazala kot ena boljših možnosti. Njena oblika in majhna teža prav tako pomenita, da potrebuje manj prostora in energije za transport.

Plastenke so v celoti izdelane iz reciklirane plastike in jih je mogoče reciklirati.
 
Preizkusili so jih tudi drugi proizvajalci in distributerji vina. Banrock Station, eden največjih avstralskih proizvajalcev vina, ki se prodaja v Združenem kraljestvu, je začel prodajati vino v podobnih ravnih plastičnih steklenicah.

Družba Packamama, ki je oblikovala steklenice, sodeluje že z 10 vinskimi znamkami, vključno z Banrockom, Château Galoupet in Hardys Wines.
 

Kaj je PET plastika? 

  • PET ali polietilen tereftalat je prozorna, močna in lahka plastika.
  • Široko se uporablja za pakiranje hrane in pijače, zlasti brezalkoholnih pijač v priročni velikosti. 
  • Čeprav jo je mogoče reciklirati, običajno potrebuje več 100 let, da se PET razgradi v okolju, ko ga zavržemo. 
  • Reciklirane PET plastenke imajo nižji ogljični odtis kot steklenice za enkratno uporabo. Njihova izdelava je namreč manj energetsko intenzivna in lažja, kar pomeni, da potrebujejo manj energije za transport. 
  • Prav tako se manj lomijo kot steklo, zato jih je mogoče tesneje zapakirati, kar pomeni, da je prostor bolje izkoriščen in da je mogoče hkrati prepeljati več steklenic. 
  • Ena 750 ml ploščata plastenka porabi -40 % manj prostora in je 87 % lažja od ene običajne steklenice.
 
Viri: Factiva, MarketLine, The Times
 

 
Preberite tudi:

Globalni trendi na področju zelene tehnologije
 
Globalni trendi na področju hrane in pijače
 
Novi trendi v embalaži za vino


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: